2017-05-09, 18:24
Medlem
afKnollentotts avatar
Jag tycker åk mest verkar agera bulvan för försäkringsbolaget. Dom tycktes ju märka en del oegentligheter redan på ett tidigt stadium.
Nu är tid för att restaurera polisens tillkortakommanden.
Kanske kommer upplösningen i sista kapitlet..... om det är skrivet
Citera
2017-05-09, 18:26
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det är nog så- och hon har uppgivit att en person som arbetar för att hjälpa bort "tjejerna" från
könshandeln, hade ringt upp henne.
De/prostitutionggruppen kontaktar tjejerna direkt och erbjuder hjälp bort från den sortens leverne, jag är rätt säker på att det inte registreras mer än som en minnesanteckning av den som ringt. Ibland är det en polisman, men det kan också vara en socialarbetare som genom undersökningar på fältet/gatan eller undersökningar på sex-sajter får reda på att en tjej säljer sex.. Man är i vart fall mycket noga med att inte registrera en sådan tjej, eftersom hon egentligen inte begår något brott. Inte heller görs en oroanmälan till socialkontor om tex en mamma prostituerar sig. Man kanske tror att sådana tjejer registreras men det är inte så. Man försöker skapa kontakt med "tjejen" och erbjuder frivilliga lösningar. JOhanna har uttalat så i ett förhör. OCh då skrev flera här att polisen inte kände till något sådant.
(Det är bara den polis som arbetar i prostitutionsgänget som känner till dessa tjejer, inte resten av poliskollegorna. Det är stark sekretess gentemot övriga polis-kollegorna.
Men egentligen så 'är det oviktigt i själva mordutredningen och Johanna har tagit tillbaka sina uppgifter som rörde sex-handel.

Välskriven förklaring, Tack
Citera
2017-05-09, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
I förhöret med Anki uppfattar jag det så......att det är 2 olika fosterbarn som avlidit hos JM.

Sidan 6-7. Hittar inte länk nu....

Ett barn av ett tvillingpar DRUNKNADE, troligen ca 5 år gammal..... barnen kom från Stockholm. Och då bodde JM på vedbergsgatan. Och sedan en "fosterflicka" (Ankis ord) som dog "det var så konstigt, det där" (Ankis ord)......när JM bodde i Hammarby.

Usch så hemskt- mamman sagt+ det var så konstigt... vad har då hänt ?man blir helt kall.
Citera
2017-05-09, 18:30
Medlem
Citat:
I förhöret med Anki uppfattar jag det så......att det är 2 olika fosterbarn som avlidit hos JM.

Sidan 6-7. Hittar inte länk nu....

Ett barn av ett tvillingpar DRUNKNADE, troligen ca 5 år gammal..... barnen kom från Stockholm. Och då bodde JM på vedbergsgatan. Och sedan en "fosterflicka" (Ankis ord) som dog "det var så konstigt, det där" (Ankis ord)......när JM bodde i Hammarby.

Oj herregud. Barn dör inte bara så där, dessutom två hos en och samma fostermamma. Fy fan. Man undrar ju om barnen drunknat/dött när de var med JM!?
Citera
2017-05-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibjornens
sina egna? tror dig absolut. Men hur har hon fått tillgång till kläder hemifrån som häktad?
Advokaten och hans biträde eller assisten kan gå in i hennes bostad och hämta det hon behöver.
Kläder undersöks innan de når Johannas lilla cell.
Citera
2017-05-09, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Enögd helt utan objektivitet och idag bekräftades det. Det mest simpla har man inte ens koll på fastän man igår fick en hel rättsal att somna p g a alla kvittoredovisningar i timmar. Fahlander lär inte sova inatt hela hans motivbild är satt i gugning med råge i ett annars mycket svagt case där manchestersoffor och kräftlådor is da shit.
Jag tycker det är jättebra upplägg- men jag är förståss inte åklagare.
Är du?
Citera
2017-05-09, 18:42
Medlem
Gaupes avatar
Men herregud va? Har två fosterbarn dött hos henne under oklara omständigheter? Varför tas inte det upp? Hon kan ju för fan ha mördat dem.
Citera
2017-05-09, 18:43
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibjornens
Varför har kvinnan inte kriminalvårdens gröna kläder på sig? eller ser jag i syne
Hon har dessutom sminkat sig hårt. Vissa brottslingar har privilegier.

Jag stör mig på att hon har den dyra klockan på höger arm, vissa har det men det är i mina ögon fel.

Jag hoppas hon blir friad, hon är en alldeles för sällsynt juvel för att avsluta sin karriär så snart. Hon borde börja blogga frispråkigt, när tråkiga bimbos som Kissie och Vampita tjänar storkovan på sitt bloggande borde Johanna bli rik som ett troll. Inte bara sponsorer som sms-lån och afghanska konsulatet, hon borde även kunna kombinera med en fortsatt call-girl-karriär, priset kan hon säkert höja ännu mer nu när hon är känd.
Citera
2017-05-09, 18:44
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Jag tycker det är jättebra upplägg- men jag är förståss inte åklagare.
Är du?

Tror det kommer "MÖCKE, MÖCKE" mer...
Därför ÅKL. börjar med MKT tråkig ekonomi.

Kan ha fel, men tror inte det.
Citera
2017-05-09, 18:47
Medlem
Citat:
Fast Anki tillfrågas om konton i Handelsbanken som hon inte kände till, i förhör, de första sidorna

Verkar som om pappa Göran och JM haft lite egna affärer ihop då kanske....

Jo men eftersom man bygger så mycket av åtalet på att hon var utblottad så är det dåligt hantverk att inte begära in samtliga kontouppgifter. Nu verkar det ju bara som om man begärt in de uppgifter som korrelerar med misstankarna.
Det heter bias och innebär dessutom att utredningen inte lever upp till det krav på objektivitet som man förutsätter i en rättsstat.
Citera
2017-05-09, 18:48
Medlem
Citat:
Vid rättegång så får man själv välja kläder. Sina egna. Snygg o propert klädd har en viss betydelse hur man uppfattas av andra närvarande. Hon har urringat linne under kavajen- det hade varit bra mycket mer korrekt med en vit skjortas istället för linnet. Man bör försöka se proper ut.
Du tänker på häktning då ska man minsann vara klädd som gräshoppan.

Nej. Som anhållen/häktad/under häktestiden får man ha sina egna kläder. Undantaget då givetvis kläder som är tagna i beslag pga spårsökning etc el om kläderna/plaggen/skorna kan utgöra en säkerhetsrisk.
Anhöriga kan lämna in kläder till den häktade.
Citera
2017-05-09, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej. Som anhållen/häktad/under häktestiden får man ha sina egna kläder. Undantaget då givetvis kläder som är tagna i beslag pga spårsökning etc el om kläderna/plaggen/skorna kan utgöra en säkerhetsrisk.
Anhöriga kan lämna in kläder till den häktade.

Men han som misshandlade sin flickvän till döds (Mördar-Martin) satt ju i rätten iförd kriminalvårdens gröna klädsel fick han inte välja klädsel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in