Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Typiska psykopater brukar mycket sällan kryssas i en större sinnesundersökning. Att kryssas (bedömas inte kunna dömas till fängelse pga en kliniskt konstaterad allvarlig psykisk störning) kräver oftast ett psykotiskt tillstånd, antingen temporärt eller permanent, dvs att inte veta vad man gjort eller varför, drivas av demoner, höra röster etc. Och vad jag förstår är det i princip omöjligt att "spela sig till" en kryssning.
Johanna kommer inte att kryssas.
Jag har mer för mig, att i Sverige, så kryssas inte psykopater, eftersom tillståndet inte kan botas. Ska jag utveckla det, så, eftersom, en psykopat inte förstår varför den gjort fel, och varför den inte bör göra fel i framtiden, så är det enda som hjälper, en fängelsevistelse på väldigt, väldigt, många år.
För då, bara då, så inser psykopaten att om jag nu fortsätter med mitt mördande i framtiden, så kommer detta, fängelsevistelse 16 år+, att ske.
Det vore sannerligen intressant, att få mer upplysningar om de fosterbarn, som omkommit i JM:s vårdnad, om uppgifterna visar sig vara korrekta.