2017-05-09, 15:02
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hmmm2
...... Contra-Stig och EAP hade inte behövt kolla upp en privatperson som var prenumerant på Palmenytt, men de gjorde det.
Detta var intressant! De olika grupper som på så överdrivet sätt i media blev utpekade som högerextremer och samtidigt som så självklara Palmehatare fick fullt upp med att identifiera sig själva eller misstänka varandra i förhållande till CIA som då kunde vara enda sammanhållande länken. Alla var inte lika sammansvurna som Tolvan eller Skytteligan och vem som helst bland de andra kunde befaras likt SE börja prata för mycket innan de verkliga motiven med dess anstiftare till kuppen blivit klargjorda.
ContraStig hade med sina kontakter till HH, Ebbe, Jörlin, VG, Bengt Lööf och inte minst sin dotter Kohut som väktare kring Skandiahuset säkert fått starka signaler långt i förväg om att något var på gång. Tänk om Guillou blivit igenkänd under rekogniseringen åt Baresic i huset som Kohut hört om eller kunnat intyga!
Det gällde då att få fram samstämmiga vittnesmål från någon av wt-övervakarna efteråt. När Anér och Wechselman ställde frågan mot Guillou i Diskutabelt -89 blev de rent oförskämt bemötta. Guillou som vanligt gömde sig bakom sin självgoda arroganta attityd och visade att han hade något särskilt viktigt att dölja på denna punkt.
SPF-taktiken sedan är ju att spela ut högergrupper mot varandra och aldrig låta de verkliga motståndarna Anér - Guillou konfronteras direkt. Under denna process dras även vi med som aldrig annars kunnat ana vad vi haft med saken att göra.
Citera
2017-05-09, 16:29
Medlem
Citat:
Lite kuriosa:

12-15 år efter Palmemordet blev jag som prenumerant på Palmenytt plötsligt uppringd av Contra-Stig Johansson och EAP!

Bakgrunden är denna: Just vid den här tiden, i slutet av 90-talet, kämpade Sven Anér ganska ensam mot etablissemanget. Borgnäs/Bresky hade haft sina Stripteaseprogram, men Palmemordet låg i stort sett i dvala. Vi prenumeranter på Palmenytt bestämde oss för att försöka stötta Sven. Vi visste inte alls hur vi skulle gå tillväga, och Sven var själv inte förtjust i idén. Emellertid stod mitt namn och telefonnummer plötsligt i Palmenytt tillsammans med en annan person. Och de som ringde mig dagen efter var Contra-Stig och EAP.

Jag stämde träff med EAP-killen på ett café. Där satt vi en stund tysta och glodde fientligt på varandra. Minns fortfarande hans hatfyllda blick. Jag bestämde mig för att spela lite dum, med förhoppning att han skulle försäga sig om något. Men han sa ingenting av värde. Det slutade med att jag gick hem med en packe EAP-tidskrifter under armen.

Med Stig Johansson pratade jag bara i telefon. Han var en extrem pladdermaskin. Karln pratade oavbrutet i 20 min. Jag minns bara fragment, bl a sa han att han själv var misstänkt i början. Det gick inte att föra ett normalt samtal med honom. Han frågade vilka vi var, men innan jag hann svara så fortsatte han med en ändlös svada om personer jag aldrig hade hört talas om. Jag lyckades till slut klämma in en fråga: Vem tror du att Ingvar Carlsson tror att mördade Palme? Han svarade: Jae... numera har han ju ändrat sig! Sen var expresspladdret igång igen.

Så jag fick inte ut något av värde. Men ändå. Contra-Stig och EAP hade inte behövt kolla upp en privatperson som var prenumerant på Palmenytt, men de gjorde det.
Har du funderat över vad som möjligen fångade deras intresse för just dig, mer än att du figurerade i Palmenytt? Rädsla är den största fienden och vad fick dem att bli rädd? Hur ser du på detta?
Citera
2017-05-09, 16:59
Medlem
Citat:
Lite kuriosa:

12-15 år efter Palmemordet blev jag som prenumerant på Palmenytt plötsligt uppringd av Contra-Stig Johansson och EAP!

Bakgrunden är denna: Just vid den här tiden, i slutet av 90-talet, kämpade Sven Anér ganska ensam mot etablissemanget. Borgnäs/Bresky hade haft sina Stripteaseprogram, men Palmemordet låg i stort sett i dvala. Vi prenumeranter på Palmenytt bestämde oss för att försöka stötta Sven. Vi visste inte alls hur vi skulle gå tillväga, och Sven var själv inte förtjust i idén. Emellertid stod mitt namn och telefonnummer plötsligt i Palmenytt tillsammans med en annan person. Och de som ringde mig dagen efter var Contra-Stig och EAP.

Jag stämde träff med EAP-killen på ett café. Där satt vi en stund tysta och glodde fientligt på varandra. Minns fortfarande hans hatfyllda blick. Jag bestämde mig för att spela lite dum, med förhoppning att han skulle försäga sig om något. Men han sa ingenting av värde. Det slutade med att jag gick hem med en packe EAP-tidskrifter under armen.

Med Stig Johansson pratade jag bara i telefon. Han var en extrem pladdermaskin. Karln pratade oavbrutet i 20 min. Jag minns bara fragment, bl a sa han att han själv var misstänkt i början. Det gick inte att föra ett normalt samtal med honom. Han frågade vilka vi var, men innan jag hann svara så fortsatte han med en ändlös svada om personer jag aldrig hade hört talas om. Jag lyckades till slut klämma in en fråga: Vem tror du att Ingvar Carlsson tror att mördade Palme? Han svarade: Jae... numera har han ju ändrat sig! Sen var expresspladdret igång igen.

Så jag fick inte ut något av värde. Men ändå. Contra-Stig och EAP hade inte behövt kolla upp en privatperson som var prenumerant på Palmenytt, men de gjorde det.
Detta var det intressantaste i tråden det senaste halvåret.
Jag kan berätta att jag för drygt fem år sedan skickade ett mail till Anér
om mina funderingar kring Holmer/Dahlgren/Martinger-komplexet. Jag blev
sedan utsatt för en anonym mystisk kontakt som jag upplevde som ett hot.
Jag låg lågt och var t ex borta från denna tråd i fyra månader därefter.
Citera
2017-05-09, 17:14
Medlem
Hur ser du på följande:
LP uppger först två personer men ändrar sig sedan till en och detta med bestämdhet - cp.

IM ser tre personer varav en segnar ned efter två skott på nära håll.

AB ser likadant som IM.

SE påstår att han var där men få vittnar om detta. Han lär dock ha varit där om man får tro på stämpelkortet. SE uppger såväl att han springer därifrån som att han stannar kvar ett tag.

Frågan kommer då: - ryms det fler personer på plats där mordet sker än AB och SE? (utöver op och lp)

Om man enbart utgår från ovanstående resonemang så vore det lockande att anta SE vara mördaren medan IM har beskrivit AB som den som stod där i några minuter innan mordet. Om inte så bör SE ha mött mördaren men valt att hålla tyst. Varför då? Tidsmässigt bör SE ha minst befunnit sig mellan utgången från arbetsplatsen och mordplatsen, AB bör ha sett om någon kommit från Sveavägen till Tunnelgatan mer än op och lp, likaså dem som befann sig i bilen vid rödljuset i korsningen. Det vore således rimligt att anta att SE i så fall bör ha sett mördaren mötandes, även mordögonblicket. Dock har väl ingen bekräftat att SE befann sig däremellan. Däremot överensstämmer SE löpstil med mördarens, han befann sig bevisligen på plats vid mordtidpunkten. LJ bör även ha sett två rusandes där men har endast uppgivit en. LP kan ha sett en skräckslagen AB och trott att han var mördaren. Det är därför som det figurerar två signslement på mördaren, en som beskriver AB, en SE.

Ps Observera att detta är inte förstavalet på hur det gick till men det är dock lite roande hjärngympa. Ds.
Citera
2017-05-09, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Detta var det intressantaste i tråden det senaste halvåret.
Jag kan berätta att jag för drygt fem år sedan skickade ett mail till Anér
om mina funderingar kring Holmer/Dahlgren/Martinger-komplexet. Jag blev
sedan utsatt för en anonym mystisk kontakt som jag upplevde som ett hot.
Jag låg lågt och var t ex borta från denna tråd i fyra månader därefter.
Hur blev du kontaktad?
Citera
2017-05-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
ContraStig hade med sina kontakter till HH, Ebbe, Jörlin, VG, Bengt Lööf och inte minst sin dotter Kohut som väktare kring Skandiahuset säkert fått starka signaler långt i förväg om att något var på gång.
Wat?
Är den mystiska väkterskan AK Stig Johanssons dotter?
Citera
2017-05-09, 18:08
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Wat?
Något slags släktförhållande till Contra läste jag om men detta kan säkert mvagrippa reda ut om det har betydelse.
Citera
2017-05-09, 18:14
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
ContraStig hade med sina kontakter till HH, Ebbe, Jörlin, VG, Bengt Lööf och inte minst sin dotter Kohut som väktare kring Skandiahuset säkert fått starka signaler långt i förväg om att något var på gång.

Citat:
Wat?

Håller med...
Detta vill man ju gärna få bekräftat.
Källa, Ove?
Citera
2017-05-09, 18:27
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Håller med...Detta vill man ju gärna få bekräftat. Källa, Ove?
Det är vad som framgår ur heheho "kopplingsschema" som jag nämnt tidigare.
Citera
2017-05-09, 19:02
Medlem
Citat:
Wat?

Anette Kohuts fader heter Andras Kohut; bor på Lidingö.
Citera
2017-05-09, 19:59
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Det är vad som framgår ur heheho "kopplingsschema" som jag nämnt tidigare.

Sett att du allt som oftast hänvisar till denna. (I princip den enda källhänvisningen jag sett från dig)

Kartan visar kopplingar mellan personer, men inget om vad för typ av koppling.
Då är det nog källan till den kartan jag söker.

En koppling som först var "dotter" och sedan skrev du "Något slags släktförhållande".

Du kanske också borde kontrollera källan?
Citera
2017-05-09, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn3
Frågan kommer då: - ryms det fler personer på plats där mordet sker än AB och SE? (utöver op och lp)
Min syn på Skandiamannen Stig E och hela scenariot kring honom:
(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in