2017-05-09, 16:46
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tycker genomgående att JM skött sig bra i dag! Inga tvära kursomläggningar, ännu i alla fall!
Men hon kunde inte heller redovisa bakgrunden till flera stora transaktioner som hon gjort. Åklagaren återkommer säkert till detta.
Citera
2017-05-09, 16:47
Medlem
dr.milorokonozovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Oj, vilket ras från den tidigare bra bilden. Hon borde ha lagt några pengar på att lyfta sig medan hon var i Thailand.

Sliten nu
Citera
2017-05-09, 16:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nja, så pass koll har nog mördarna att de vet att obduktion visar ganska så exakt hur länge sedan en avliden dött. Runt 21-22 sker nog mordet och i vart fall dumpandet i sjön. Solen har gått ner straxt efter 21 så det passar ju bra för deras aktivitet.

Obduktionen visar kroppstemperatur. Om kroppen ligger i ex ett badkar med tempurerat vatten i, förskjuts ju "kallnandet".

Undrar om BRFen där klanen har sina lgh har någon "relaxavdelning" med bubbelpool, bastu etc. för lghinnehavarna?
Citera
2017-05-09, 16:50
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Arbogakvinnan, 42, vill att Aki Paasilas nya kvinna – som ska höras som vittne – pressas i rätten.
Det framgår av 42-åringens eget anteckningsblock som hon har med sig i rätten.
På en av sidorna, som är speciellt utmärkt med ett gem, står:
"Ifrågasätt hennes meddelanden natten 7/8."

http://http://www.expressen.se/nyheter/arbogakvinnan-vill-att-nya-kvinnan-pressas/

Hon faller verkligen in i typfacket för psykopat. Allt är någon annans fel och skitsaker som inte tillför målet något annat än att bekräfta hennes narcissism är enormt viktiga för henne.
Citera
2017-05-09, 16:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Obduktionen visar kroppstemperatur. Om kroppen ligger i ex ett badkar med tempurerat vatten i, förskjuts ju "kallnandet".

Undrar om BRFen där klanen har sina lgh har någon "relaxavdelning" med bubbelpool, bastu etc. för lghinnehavarna?

Alkohol och mat intas på en annan plats än vid stugan menar du, och tillsammans med fler än den misstänkte och offret?
Citera
2017-05-09, 16:56
Medlem
Äntligen hittade jag vattenprovsprotokollet, finns i:

Protokollbilaga 2017-03-22 Tvångsmedel, 2 sista sidorna

Brunnen: 1 kiselalg, Pinnuralia borealis som är en luftburen kiselalg
Vatten nära bryggan: Måttlig mängd från 5 släkten, olika arter räknas upp
Stenar/sediment från botten nära bryggan: Generellt många diatomeer. Arter från 14 olika släkter

Påminner om denna länk som jag tror varit uppe tidigare
Medicinkompendier av Lisa Labbé - Drunkning
www.medicinkompendier.se/index.asp?themakatid=12&titelid=433&j=1Fynd
Fynd:
ospecifika!
skum i luftvägarna, tränger ev ut ur näsa och mun
utvidgade och oelastiska lungor som knastrar när man skär i dem och har marmorerad snittyta
blödningar i lungorna
Mallory-Weissblödningar (kräkning)
vätska i pleura och ventrikel
om kiselalger finns i vattnet ska de finnas (samma art!) i den dödes vävnader, t.ex. benmärg och lever (då har personen andats och haft blodcirkulation under vatten)

Iofs blev jag inte mycket klokare om nu Aki hade 3 kiselalger (sorter?)
Citera
2017-05-09, 16:59
Medlem
Reimers avatar
Klart bättre dag än vad som var fallet igår, helvete vad JM låter elak, det är något med rösten eller utseendet som ger dåliga vibbar.

Fahlander har något på gång, han är en lurig rackare, vi får se hur långt det räcker.

Han lyckades ju trolla dit tyskan på livstid utan några som helst tekniska bevis så det finns gott hopp om JM,s öde också.
Citera
2017-05-09, 17:00
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Äntligen hittade jag vattenprovsprotokollet, finns i:

Protokollbilaga 2017-03-22 Tvångsmedel, 2 sista sidorna

Brunnen: 1 kiselalg, Pinnuralia borealis som är en luftburen kiselalg
Vatten nära bryggan: Måttlig mängd från 5 släkten, olika arter räknas upp
Stenar/sediment från botten nära bryggan: Generellt många diatomeer. Arter från 14 olika släkter

Påminner om denna länk som jag tror varit uppe tidigare
Medicinkompendier av Lisa Labbé - Drunkning
www.medicinkompendier.se/index.asp?themakatid=12&titelid=433&j=1Fynd
Fynd:
ospecifika!
skum i luftvägarna, tränger ev ut ur näsa och mun
utvidgade och oelastiska lungor som knastrar när man skär i dem och har marmorerad snittyta
blödningar i lungorna
Mallory-Weissblödningar (kräkning)
vätska i pleura och ventrikel
om kiselalger finns i vattnet ska de finnas (samma art!) i den dödes vävnader, t.ex. benmärg och lever (då har personen andats och haft blodcirkulation under vatten)

Iofs blev jag inte mycket klokare om nu Aki hade 3 kiselalger (sorter?)

Inget skum / bubblor kring munnen kunde konstateras av läkare, polis eller räddningstjänst. ingen kroppstemperatur togs - tror jag.
Citera
2017-05-09, 17:01
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
JM ska ha tagit väldigt mycket sms-lån säger de på TV4. JM säger att det måste vara andra människor som gjort det i hennes namn, trots att pengarna kommit in på hennes konto. Sure, baby, sure...

Hennes röst låter väldig patologisk...påminner en hel del om den där fejk-bloggerskan Hanna Widerstedt när hon spelade den karaktären hon hade i samband med sin fejkblogg: https://www.youtube.com/watch?v=Oqu0fq8-fbA
Citera
2017-05-09, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Klart bättre dag än vad som var fallet igår, helvete vad JM låter elak, det är något med rösten eller utseendet som ger dåliga vibbar.

Fahlander har något på gång, han är en lurig rackare, vi får se hur långt det räcker.

Han lyckades ju trolla dit tyskan på livstid utan några som helst tekniska bevis så det finns gott hopp om JM,s öde också.

Var han åklagare när Schürrer åtalades också?
Citera
2017-05-09, 17:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Alkohol och mat intas på en annan plats än vid stugan menar du, och tillsammans med fler än den misstänkte och offret?

Nej, jag tror Aki i princip är död/inkapaciterad så fort han stiger av tåget, kl 11.08.

Jag tror att kl ca 13.00, när det börjar hända saker på både hans mobil och kort så är det andra personer som utför detta.

Jag tror att mordet begås mellan ca kl. 11.08- ca kl 13.00, kroppen lämnas kvar i ex badkaret. Akis mobil åker ut till Granliden, kroppen kommer senare......troligen på kvällen/natten, kanske måste den som har tagit ut mobilen till Granliden åka ut och "guida" de som kommer med kroppen, därav "rörelserna" av Akis mobil på kvällen.

Min teori.
Citera
2017-05-09, 17:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Var han åklagare när Schürrer åtalades också?

Ja, han var en av åklagarna.

Frieda Gummesson var den andra och de lyckades ju bra i det fallet att få tyskan fälld så det finns ju bra möjligheter även i den här delen av målet, A*i,s drunkning är ju den svaga delen, det kommer att bli bättre när mordet på GM och mordförsöket på AM tas upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in