Citat:
Ursprungligen postat av
exsoe
Min uppfattning om förhören är att Erika redan när flickan föddes vill ha ett litet barn, googlade ingångstättning mm. Sen fick hon någon hype att dottern skulle vara sjuk, kanske för att få uppmärksamhet. Typ Münchhausen by proxy. Hon har ju varit otroligt flitig på att googla alla möjliga risker en nyfödd skulle med otur kunna råka ut för. Även mycket vill inte amma, äter dåligt mm. Sen att hon la ut i olika grupper bara timmar sedan flickan blev dålig, medan hon kämpade för sitt liv, vem gör det? Någon som vill visa hur synd om oss det är tänker jag. Hade varit en annan sak om det varit någon långdrgig sjukdom och man söker efter stöd.
Jag tycker inte det finns några som helst tecken på Münchausen by proxy. Hennes Googlingar och oro är helt normalt för en nybliven förstagångsförälder. När de var inlagda undvek hon kontakt med personalen, hon lät bli att kontakta vården flera gånger trots oro. Hon ställde in ett BVC-besök och hon propsade inte på ett extrabesök på BVC när Hailey inte ätit den 7/9.
Men ja, hon ville ha barn. Snokar man på Familjeliv.se så framgår det att hon till och med höll på med ägglossningsstickor och tempning och att de hade försökt i 8 månader innan hon till slut blev gravid. Med andra ord började de försöka/slutade skydda sig ett par månader efter de blev ihop. De träffades första gången vid nyår 2014 och hon blev gravid i skiftet oktober/november, positivt graviditetstest i mitten av november.