2017-05-09, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Har lyckats ta mig igenom halva FUP.
Är det någon annan här som också reagerat på det "torftiga" språket som förhörsledare och vittnen använder i FUP?
Ah,oh,just,liksom,mm.Pratar de på detta viset,eller är det någon sekreterare som skriver dåligt?
Är kanske en petitess,men blir lite jobbigt att läsa,t ex när man av sammanhanget förstår att någon säger jag eller ja,och så står det ah istället.

Kan du nämna vilken sida med fup? Är så många att läsa igenom igen.. Tack
Citera
2017-05-09, 15:52
Medlem
lasternassummas avatar
Vart vill åklagarna komma med alla dessa transaktioner om belopp som JM inte vet vad det är?
Vill dom bara bevisa att JM inte har koll på sin ekonomi, eller antyder dom att hon är involverad i någon mer omfattande kriminell aktivitet, som droghandel eller organiserad brottslighet?

Är "foodtruckar" hit och dit täckmantel för något annat?

Citera
2017-05-09, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmie2k
Tänker du på själva summan i sig eller en klocka för den summan?

Det är inte mycket pengar. 50k ska man kunna spara ihop på i alla fall ett år om man har rimliga levnadskostnader.
Konstig prioritering för en småbarnsmamma ändå. Men kan det inte vara en kopia? Kläder från Kappahl, kött från Willys och billigt bubbel...
Citera
2017-05-09, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lil.a
Finns det bilder på psykhoran? Sökt i tråden men hittar inget.

Hur fan kan man vilja döda ens egna föräldrar när dem har vart så jävla snälla

Då: http://www.bilddump.se/bilder/20170509155202-83.250.109.99.jpg

Nu: http://www.bilddump.se/bilder/20170509155407-83.250.109.99.jpg
Citera
2017-05-09, 15:56
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Vart vill åklagarna komma med alla dessa transaktioner om belopp som JM inte vet vad det är?
Vill dom bara bevisa att JM inte har koll på sin ekonomi, eller antyder dom att hon är involverad i någon mer omfattande kriminell aktivitet, som droghandel eller organiserad brottslighet?

Jag har misstänkt mycket mycket länge att det är större/grövre kriminell verksamhet. Absolut droghandel.

Den polis som hon dejtade ett tag ca 2010....han jobbade längre perioder i .......AFGHANISTAN.

Sammanträffande....eller?
Citera
2017-05-09, 15:56
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Loggar inte systemen både PUK-kod och abbonemangsnummer?

PUK koden ligger på SIM Kortet
du menar antagligen IMEI koden

Ja, man kan se via IMEI vilken typ av telefon använts.
De kunde tex se att falska sms som skickades till johanas partners man skickades från en samsung mini
Citera
2017-05-09, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jösses, 40.000-50.000 kr? För vanliga dödliga är det en astronomisk summa för en klocka. I JM:s fall tror jag dessutom inte att det föreligger något intresse för klockor i sig, det är snarare fråga om ett svulstigt grandiost beteende.

Vad är poängen? Tjänar man 6000 kr för ett samlag så är väl 40 000 kr för en klocka inte så himla mycket. Sen är det ju heller inte kriminellt att sälja sex och heller inte att slösa, så jag kan inte dra annan slutsats än att åklagaren gör allt för att svärta ned henne därför att han befarar att hans bevisning är knapp.
Citera
2017-05-09, 15:58
Medlem
dr.milorokonozovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Då: http://www.bilddump.se/bilder/20170509155202-83.250.109.99.jpg

Nu: http://www.bilddump.se/bilder/20170509155407-83.250.109.99.jpg

Blicken är intensiv, men ändå tom. Jag har sagt det förut: lampan är på men ingen är hemma. Själen lyser med sin frånvaro
Citera
Medlem
Duston91s avatar
Bild på Anki från FUP för er som efterfrågade det. Vet ej hur gammal den är men ger nog en liten fingervisning av utseendet även om bilden är av rätt dålig kvalité.

http://i65.tinypic.com/i29a1t.jpg
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:

Åklagaren försöker fastställa motiv. När inkomster jämförs med utgifter blir det tydligt att pengar skjuts till från något håll, och då är nästa fråga var dom extra pengarna kom ifrån. "Pappa". Så sa han stopp en dag, och så fanns motivet där.
Citera
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Från dagens förhandling:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zpXeK/live-rapportering-rattegangen-om-arboga-morden
Synd att det är scramblad röst, det får henne att låta söt.

"Jag är väldigt ekonomisk av mig", jomentjena...

Jag tror inte hon är psykopat, inga andra av de kända diagnoserna heller, hon har någon helt unik diagnos som bygger på ren och skär ondska, eller så har hon helt enkelt blivit bortskämd hela sitt liv.
Citera
2017-05-09, 15:59
Medlem
lasternassummas avatar
Fråga till Helena Zachariasson på Expressen och svar

Q: Hur ser hennes bakgrund ut, yrke? Utbildning? Osv

HZ: Hon är utbildad socionom, har jobbat inom socialtjänsten och drivit eget flyktingboende, dock fick det stänga för hon hade inte rätt tillstånd.

Det centrala i JMs liv de sista nio månaderna innan Göran mördades var IMO att hon blev flyktingbaronessa och drog in 41 miljoner till sitt företag genom att "förmedla" flyktingar, troligen mest ensamkommande, åt kommuner och Migrationsvrket.

Kan Expressen ha missat detta eller är det bara inte PK att ta upp?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in