2017-05-09, 12:47
Medlem
Smhfs avatar
Arbogakvinnan, 42, vill att Aki Paasilas nya kvinna – som ska höras som vittne – pressas i rätten.
Det framgår av 42-åringens eget anteckningsblock som hon har med sig i rätten.
På en av sidorna, som är speciellt utmärkt med ett gem, står:
"Ifrågasätt hennes meddelanden natten 7/8."

http://http://www.expressen.se/nyheter/arbogakvinnan-vill-att-nya-kvinnan-pressas/
Citera
2017-05-09, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jag vet inte riktigt hur det ser ut på den grunda plats där han skulle drunknat. Men finns det inte några skador alls på kroppen som tyder på att han kämpat? Om man nu hamnar i sådant grunt vatten borde man väl under kampen för livet slagit emot några stenar eller bryggan eller grusrispningar eller nåt annat?

Det är det som är grejen.. därmed teorin om att Aki blivit drogad så kroppen inte ens hinner nyttja reaktionsförmågan för att rädda sig själv fr en farlig situation...
Citera
2017-05-09, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Arbogakvinnan, 42, vill att Aki Paasilas nya kvinna – som ska höras som vittne – pressas i rätten.

http://http://www.expressen.se/nyheter/arbogakvinnan-vill-att-nya-kvinnan-pressas/

Ja det där är nog en VÄLDIGT öm punkt! Hon med sin grandiosa självsyn blir brädad, det finns knappt i hennes värld.
Citera
2017-05-09, 12:57
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja det där är nog en VÄLDIGT öm punkt! Hon med sin grandiosa självsyn blir brädad, det finns knappt i hennes värld.

Man undrar i de övriga förhållandena är det JM som gjort slut, om det är så, då fick männen leva, det kanske bara är AP som ville göra slut/skiljas det blev hans död.

Att hon lider av svartsjuka och annan sjuka är uppenbart.
Senast redigerad av Smhf 2017-05-09 kl. 13:00.
Citera
2017-05-09, 12:57
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59

Kanske JM tycker Aki bedrivit ett fulspel - vad vet jag
Citera
2017-05-09, 13:00
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahiho
Kanske inte vid ett påstått sjukdomsfall. T.ex att hans hjärta slutat slå.
Nej, det är förstås sant. Han skulle väl haft ett förstorat hjärta, men jag vet inte hur relevant det har varit
Citera
2017-05-09, 13:01
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BokmakareF
Jag har precis lyssnat på ljudupptagningen från larmsamtalet. Det är några saker som är mycket märkliga och som jag tycker "bevisar" att det är hon som vet vad som har hänt. 1. Hon svarar väldigt snabbt på frågorna, som om hon övat in svaren på frågor som hon vet att hon kommer att få. T ex svarar hon att hon tror att han hade shorts och t-shirt, för att sedan snabbt och detaljerat ange hur kläderna ser ut. 2. Hon verkar onödigt orolig för att något ska ha hänt honom bara för att båten har drivit i land. Det kan ju lika gärna betyda att båten slitit sig. 3. Om hon försöker få tag på sin man och hittar mobilen i huset, varför har man då inte funnit mobilen? 4. Eftersom mobilen ligger i huset är det inte så troligt att han lämnar huset levande. 5. Hon tror att han åkt ut för att fiska. Gillade han att fiska? Om jag vore i samma situation (och varit oskyldig) så tror jag att jag hade misstänkt sjukdom och att han virrat iväg i skogen eller att han blivit överfallen när han gick ut för att röka (om han nu röker). Jag skulle knappast misstänka att min inte så berusade vältränade simkunniga man hade drunknat. Alltså skulle jag inte se kopplingen till den båtens läge. 6. I hennes uppdiktade drama ser hon båten precis under samtalet. Hon har sökt honom på kvällen och på morgonen men har inte sett båten, men precis under samtalet "lägger hon märke" till den. Precis som om det vore i en film.

Asså ditt inlägg. Snacka om överdrivet svammel. Du överanalyserar ungefär 200% och göra konspirationsteorier utav varenda liten detalj. Du anser dig ha facit i handen.

När du gör din bedömning av hennes berättelse är det som om du avfärdar varenda grej med att det är film/fejk/onödigt.

Tror du tingsrätten kan hålla på i samma nivå som du gör? Högsta domstolen. Skulle fått behöva gå in och korrigera domen.

Du anser dig ha facit till händelsen. Men du kan inte redovisa en vettig lösning till facit utan att du framstår som konspirationsteoretiker/paranoid.
Senast redigerad av cossinus 2017-05-09 kl. 13:10.
Citera
2017-05-09, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.milorokonozovic
Incestpsykopater. Utan att ha kollat i detalj får jag känslan att finnen varit ett target från början, blivet successivt utsugen och sedemera mördad, säkert till Js stora belåtenhet och tillfredsställelse.
Ja hon har valt män som står nedanför henne- socialt o verbalt.
Åtminstone dessa sista fasta partners- Aki- finsktalande -i huvudsak- eftersom hans föräldrar fortfarande talar finska. Aki var tydligen snygg. Och hade en del pengar från sitt och fd fruns husförsäljning. Finnar brukar vara arbetsamma han jobbade och var tydligen inte heller den suput som Johanna givit intryck av.
Mohammad helt enkelt hennes slav- allt skedde på hennes villkor. Först när han var ensam i häkte visar han sin karaktär, som nånstans fanns under den tuffa ytan. Johanna hade bara förstått hans yta- och aldrig tänkt sig att han skulle "gola". Hon trodde han var en torped en äkta gangster.

Mohammad hade också så klart fallit offer i nån olycka om de inte hade blivit "fångade av rättvisan" .
Hon har använt dessa två- för olika syften, helt klart.
Hennes egen son har blandats in- hur kanske vi aldrig få veta.
Sonen är trots allt präglad av sin mor.
Tänk om den som kallas Bunker-läkaren istället valt Johanna.
Citera
2017-05-09, 13:03
Medlem
afKnollentotts avatar
Under den aktuella dagen, 7 aug, har Aki och hans nya flamma kontakt 20 ggr på FB.
Citera
2017-05-09, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Kanske JM tycker Aki bedrivit ett fulspel - vad vet jag

Det säger, enligt mig, mycket om Johannas person. Det är ju liksom inget att tjafsa om. Deras FB chattar, SMS, kryssningar etc finns ju helt o klart bevisade. Men ändå kan hon inte hålla sig från att ifrågasätta N, hon ger sig INTE!
Citera
2017-05-09, 13:12
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Intressant att de kunnat ta en bild på det! Jag förmodar att det är taget när dörren var öppen
Citera
2017-05-09, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Åh f-n, det hade jag missat. Skulle han hämtat dom på dagis?
Ok han skulle hämta dem på dagis- men Johanna hade tagit dem till stugan-
men...vem körde honom till stugan+ H an hade ingen bil.Den hade Johanna sålt.
Någon annan hämtade honom utanför dagiset och körde honom?
Julia o Jafar? David? Jack? Hemköps John-? som var hangaround Hells Angels?
Så han hämtades upp av några andra som sa att Johanna o barnen var i stugan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in