2017-05-09, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjolitalej
Hon sade tillslut att hon hade aspberger och jag tvivlar inte en sekund på det. Det känns väldigt likt bipolära donnor också, då vi har en sån i bekantskapskretsen. De är spännande, asarg eller jättelycklig, inget annat.

Jag är också inne på att JM varit bipolär sedan ung ålder. Hela hennes historia visar att det är som hon själv säger världens snällaste människa för att sedan bli helt galen när något går emot. Otroligt manipulerande, pengafixarad och sexmissbruk. Allt stämmer in på bipolär sjukdom.

Angående larmsamtalet borde det gå att kunna slå hål på hennes berättelse om var hon stod när hon såg telefonen, båten mm.

Vem ringer och larmar innan man letat av området? Klantigt av henne att låtsas upptäcka båten en bit in i samtalet, och även upptäcka telefonen. Hade hon ringt och sagt att hon hittat båten tom och telefonen på bryggan hade det varit omöjligt att slå hål på det.
Citera
2017-05-09, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ox86
knappast någon som sänder liveljud från rättegångssalen

//ox
TV4Play tycker jag är bra. Reportrarna är vakna och ställer relevanta frågor till experterna. En tidigare försvarsadvokat, numera kriminalteknisk forskare, Johanna, är en mycket förtroendeingivande kommentator. Hasse Aro dyker upp ibland med sammanfattningar. Studioinslag (de kämpar med att maskera namn, vilket känns konstigt för en Flashbackare och de missar ju ofta) blandas med bearbetade klipp från rättssalen.
Citera
2017-05-09, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ett par frågor:
Vilken mast gäller uppe i huset?

Är det verkligen så att det alltid är en och samma mast som kopplar upp mot en person i huset respektive vid bryggan?

Kan eg inte ett skit om mastning/temsning men vad jag kan förstå är det, enl temsning, i vart fall fastslaget att Östermällsa/Stora Mellösa inte kan nås från huset utan man måste ner till stranden/bryggan. O det är från den masten JM SMSar 20.55.44, 20.55.56, 20.55.58, 07.05.14, 08.54.39 samt 09.06 (=till SOS Alarm).

Jag undrar vad mast Götlunda täcker? Då Akis telefon gör en utflykt dit (3 SMS från JM), JMs tele är då på Grythem. A ja allt finns i:

Tilläggsprotokoll II 2017-04-18 del 1(2) sid 52 och 53 - Akis telefon
Tilläggsprotoll II 2017-04-18 del 2(2) sid 32(71) och framåt - Johannas telefon samt gjorda temsningar
Senast redigerad av diva59 2017-05-09 kl. 11:55.
Citera
2017-05-09, 11:46
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag ska försöka förtydliga tidslinjen i samband med mordet på Aki.
Någon som har sett/kommer ihåg när tvillingarna är födda?
Jag gissar på början av 2013, men hittar ingen uppgift nu.

Stämmer bra. Tvillingarna var nyfödda 2013. Tror dock datum är maskade.
Citera
2017-05-09, 11:51
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Jag får känslan av att hon har tänkt mord som lösning i hela sitt liv med tanke på hur mycket hat inom sig hon har.. samma mönster är odlat i hennes barn.. Förhoppningsvis blir Alexander räddad av sin ordentliga pappa.. och Akis tvillingar tas om hand av Akis familj
Eller hur!

-Fan, det finns ingen mjölk kvar till mina flingor. Vem tog den sista? Hen ska dö.
-Fick inte jobbet jag sökte. Lejonet Jafar, Ormen Kaa, bläckfisken Ursula, döda personalansvarig åt mig tack
-En gubbe trängde sig före mig på bussen. Så jag tryckte in en spruta gift i jäveln.
-Snor du fjärrkontrollen? Mord.
-Inget toapapper? Mord.
-Väckte du mig? Mord.
Citera
2017-05-09, 11:51
Medlem
dr.milorokonozovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Antagligen så, frågorna blir då:

Svårt att se att hon som soc-tant skulle distribuera droger till slutanvändare i den storleksklassen att det genererar de summorna. Hon måste ha någon typ av distribution, ganska omfattande dessutom för att hennes del i vinsten ska nå upp till dessa nivåer.

Tycker mig ha sett uppgifter om att Jafar tillhört någon organisation (Black Cobra?), kan hon varit grossist till Jafars gäng? Hur har hon isf klarat att hålla sig under polisens radar under så många år i ett så litet samhälle?

Konspiratorisk som jag är i detta fall återkommer jag då till hennes poliskontakt:

Akis död klassas som olycka, hon har stora svarta inkomster utan att något misstänks, hon blir polisanmäld för hot utan åtgärd, "halva stan" hotas eller tillfrågas att bli torpeder utan att någon reagerar. Allt detta i en liten stad där rykten brukar florera i snabbare takt än i en storstad. Hur går allt detta ihop?

Antingen är hon smart och kalkylerande som satan och har klarat att hålla sig under polisens radar eller så har hon haft nytta av sin poliskontakt. Om det är det förstnämda börjar jag tro att hennes minst sagt skumma beteende under utredningens gång är ett beräknat spel för hon vet att hon torskar och satsar på att bli kryssad.

Tror att en psykopatisk kvinna kan fortsätta rätt länge utan att locket blåser av, tveksamt om det ens behövs någon poliskontakt.
Säkert nu är iaf. att hon gått lite för långt och att lögnerna börjar komma ikapp varandra.
Osäkert hur länge hon hållit på dock, vem vet hur många hon "tagit ut" före detta, en representativ tidslinje borde nog börja i tidiga tonåren men det mesta kommer nog aldrig klatläggas. Hoppas hon blir ordentligt institutionaliserad.
Pojkvännen som mördade G verkar för övrigt, precis som J själv ha den där tomma, intensiva blicken som så att säga signalerar att ljuset är på men ingen är hemma.
Citera
2017-05-09, 11:56
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Om JM döms för mordet på Aki så är det yrkat att hon ska dömas att betala 100.000 kr i skadestånd till tvillingarna.

Källa: SVT:s liverapportering https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet
Citera
2017-05-09, 11:56
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
"Hon (APs syster) pratade med brodern två dagar innan hans död. - Han var psykiskt stressad upplevde jag. Han hade ont i magen och uttryckte att det var jobbigt att åka och träffa 42-åringen men ville så gärna träffa barnen, säger systern". Helena Zachariasson (SVT)

Tänk om han hade gått på sin magkänsla, och istället krävt att få hämta barnen på neutral mark.
Citera
2017-05-09, 11:57
Medlem
constants avatar
Vilken otroligt läskig kvinna. Läste precis om Egyptigensprutan. Knäppt.

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Målsägandebiträdet ställer nu frågor till den döde mannens syster, om vad hon vet om Egypten-resan där brodern blev sjuk.
Hände det något speciellt?
– Ja han blev svullen i armen, han fick något insprutat i armen. Det berättade han själv. Och blev sjuk.
På vilket sätt?
– Sprutan hade inte hamnat i venen utan i muskeln.
Berättade han vem som gett honom den?
– Det hade N (Arbogakvinnan) gjort. Han är spruträdd, kan inte ens se det på tv.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zpXeK/live-rapportering-rattegangen-om-arboga-morden

Live, så länken visar nog inte rätt.
Citera
2017-05-09, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
I renrumssammanhang antar jag att man använder sig av partikelräknare med slangar och detektorer. Här handlar det troligen om mikroskopi och då blir jämförelsen nog inte helt relevant. Däremot kan prover naturligtvis kontamineras ändå.
Det fanns väl en möjlighet att vid den ordinära obduktionen utan mordmisstanke kiselalger på huden överförts till inre delar.
Citera
2017-05-09, 12:01
Medlem
dr.milorokonozovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
i ett förhör utpekar hon sonen som delaktig i mordet mot Göran M. Hon upprepar flera ggr att sonen är otäck.
Sonen i sin tur har uttryckt att de båda (mamma Johanna o han själv) har kännedom om varandras "sjuka saker".
Vid förhör tillfrågas Johanna vad sonen menar med "sjuka saker"- men Johanna svävar ut om vad sonen menar med "sjuka saker". Sonen ger också Muhammed en vink om vad mamman gjort med Aki- även Jafar tipsar Mohammad om vad som hänt Aki.
Aki i sin tur tycks ha betalat ut en hel del av sina pengar-för att hjälpa sonen- D ur penningknipor- pengarna verkar Aki givit till Johanna som lämnat vidare till sonen. Sonen tror att det är hans mamma som ger honom pengarna, inte att pengarna var Akis.
I början av Johanna och Akis förhållande hade Aki en hel del pengar- men Johanna har plockat och fört över till sitt eget konto- på slutet verkar Aki var helt barskrapad.

Incestpsykopater. Utan att ha kollat i detalj får jag känslan att finnen varit ett target från början, blivet successivt utsugen och sedemera mördad, säkert till Js stora belåtenhet och tillfredsställelse.
Citera
2017-05-09, 12:02
Medlem
Mimurs avatar
Jag vet inte riktigt hur det ser ut på den grunda plats där han skulle drunknat. Men finns det inte några skador alls på kroppen som tyder på att han kämpat? Om man nu hamnar i sådant grunt vatten borde man väl under kampen för livet slagit emot några stenar eller bryggan eller grusrispningar eller nåt annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in