2017-05-09, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dark Intentions
Ja det hade varit intressant att följa med i rättegången, har inte heller någon möjlighet till det.

Förstår att han ville ha en reaktion, men jag tror att en oksyldig människas första reaktion är 112. Det kan man iofs aldrig veta, alla beter sig olika i chocktillstånd.

De kvinnliga förhörsledarna var vid första förhören med Alexander mycket tuffare än med Erika. Får en känsla av att de låter sig påverkas pga könen.

Tragiskt, verkligen en hemsk historia..

Jag tror precis som du. Man ringer 112, man väcker partnern direkt.

Jag tror han hade kämpat ett tag med att få liv i henne. Kanske aldrig kollat på Netflix öht.

Erika beskriver hur han hade stora svettpärlor i pannan, hinner man få det på de säg två minuter det tog för honom att skaka babyn och plocka fram isbiten? Oklart. I mina ögon känns det som att då har man haft ångest en längre stund än så, men visst, allt är individuellt även där.
Citera
2017-05-09, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Jag tror han hade kämpat ett tag med att få liv i henne. Kanske aldrig kollat på Netflix öht.

Erika beskriver hur han hade stora svettpärlor i pannan, hinner man få det på de säg två minuter det tog för honom att skaka babyn och plocka fram isbiten? Oklart. I mina ögon känns det som att då har man haft ångest en längre stund än så, men visst, allt är individuellt även där.
Kroppen kan reagera på så sätt vid panik.
Citera
2017-05-09, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
Kroppen kan reagera på så sätt vid panik.

Absolut. Men vad tycker du talar för att han är oskyldig?

Uppenbart har flickan inte haft någon sjukdom, typ att stora kroppspulsådern för egen maskin har brustit och att hon därför legat och blivit dålig där på natten, utan hon har varit mer eller mindre sönderslagen med svåra inre skador och blåmärken utanpå. Hur kommer det sig att hon blir livlös just den natten då Alle har vakt och Erika har sovit i flera timmar?
Citera
2017-05-09, 11:01
Medlem
kentolles avatar
Citat:

Där tror jag du har helt rätt. Han har ju svårt att redogöra vad han gjorde med. Har säger han själv en minneslucka där. "Kan ha varit på dass" mm....Tiderna stämmer inte alls...
Och som du nämner, svettpärlorna.
Och det faktum att hon var hjärndöd vid ankomst till sjukhus tyder på ett längre förlopp än han angett innan han påbörjade HLR
Citera
2017-05-09, 11:13
Medlem
Citat:
. Erika tänkte slänga en glasskulptur på tv.n....hon skrek horjävel till mamman....hon förstörde parafymer och krämer o dyl. Flr 8000 kr. Slängde en kastrull på dörren ....m.m. Konstigt om mamman blir arg. Hon lånade pengar som hon aldrig betalade tillbaka....drack upp all mjölk o åt upp maten. Så hon får skylla sig själv.

Är det inte lite så med att ha barn ? barnen kommer hem med sina tjejer / killar som äter upp ens mat. Och det är väl bara trevligt. Sen vem som har gjort detta tragiska är ju bara dom själv som vet.
Men troligtvis kommer det visa sig under resans gång.
Du skriver tidigare att åklagaren vill ha 15 minuter i rampljuset, är det vad du tror om en åklagare ?
Jag tror att dom försöker göra sitt jobb. Sen gör dom precis som alla andra fel. För det gör väl även du, eller kanske inte. Men vi andra gör ofta fel.
När man läser fupen så har ingen av dom haft det så lätt. Men försvarar inte deras handlande.
För fel har båda gjort under resans gång.
Men jag hoppas att den som har gjort detta vidriga får ett långt och kännbart straff.
Citera
2017-05-09, 11:14
Medlem
kentolles avatar
Vid obduktionen lades ju många inre organ undan för senare vidare undersökning.
Har inte hittat något om resultat från dessa i FUP. Kanske mer mer information om skador i de delar av FUP som inte blivit offentliga. Det är ju runt 3000 sidor till som inte släppts.
Måste ju finnas en anledning att åklagaren bestämt hävdar att de båda i SAMFÖRSTÅND utsatt henne för misshandel.
Skulle vara väldigt intressant att veta vilken information som de inte har presenterat än.
Mycket är ju naturligtvis hemligstämplat av naturliga orsaker, bilder från obduktion osv, men tror det finns mycket annat med som de inte velat att de anklagade ska veta att de har kännedom om innan de förhörs.
Skulle förvåna mig mycket om de inte får en del överraskande frågor som de kan få riktigt svårt att svara på
Citera
2017-05-09, 11:17
Medlem
Citat:
Absolut. Men vad tycker du talar för att han är oskyldig?

Uppenbart har flickan inte haft någon sjukdom, typ att stora kroppspulsådern för egen maskin har brustit och att hon därför legat och blivit dålig där på natten, utan hon har varit mer eller mindre sönderslagen med svåra inre skador och blåmärken utanpå. Hur kommer det sig att hon blir livlös just den natten då Alle har vakt och Erika har sovit i flera timmar?
rättsläkaren säger att haily kan ha fått en hjärblödning vid födslen...detta tillsammans med benskörhet....resulterar i blåmärken bara man ta i någon...även ny blödning för den äldre blödningen...m.m. Erika fick havandeskapsförgiftning....mycket blod gavs och en blodpropp som visade sig under tungan..en flrhårdnad som försvann och vandade vidare till hjärnan. Inte omöjligt faktiskt.....eller? Benskörhet resulterar i att revbenen går av man lyfter eller så. HLR! Finns möjligheter.
Citera
2017-05-09, 11:25
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
rättsläkaren säger att haily kan ha fått en hjärblödning vid födslen...detta tillsammans med benskörhet....resulterar i blåmärken bara man ta i någon...även ny blödning för den äldre blödningen...m.m. Erika fick havandeskapsförgiftning....mycket blod gavs och en blodpropp som visade sig under tungan..en flrhårdnad som försvann och vandade vidare till hjärnan. Inte omöjligt faktiskt.....eller? Benskörhet resulterar i att revbenen går av man lyfter eller så. HLR! Finns möjligheter.
är du väldig partisk, eller???

om det var så som du säger då skulle hon absolut haft blåmärke/frakturer/ont under de 7 dagar de var inlagda, och personalen skulle absolut reagerat!
Citera
2017-05-09, 11:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hade absolut varit ett smart drag av utredarna att kika på hans vänlista och ta kontakt med andra gamers och frågat dem om detta.

Själv tror jag absolut inte på pappans uppgift om att han alltid tillgodosett Haileys behov nattetid, han hade för sjutton hörlurar på sig ( säkert med en massa spelmusik) och mamman låg instängd i sovrummet med öronproppar. Bara det är ett olämpligt beteende, hörseln är ju relevant när det gäller spädbarn som ligger ned.
Snarare för att höra spelet. Min erfarenhet är att när folk är inne i spelen så sitter de med hörlurar, ofta på hyfsat hög volym som stänger ute andra ljud i rummet.

Så jag tror inte heller han kan ha hört H särskilt väl i sitt spelande.
Citera
2017-05-09, 11:29
Medlem
Zebels avatar
Citat:

Så står det absolut inte.
Citera
2017-05-09, 11:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Benskörhet skall ju ha uteslutits - så varför du blandar du in det?
Citera
2017-05-09, 11:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
OM han haft regelbunden kontakt med andra via datorn, så hade de vetat om han ändrade sitt beteende efter att Hailey kom. Oavsett om han gjorde det eller ej, så säger ju det något om hur han hanterade, eller inte hanterade, dottern under nätterna.

Har väl hakat upp mig på detta då jag själv har barn som spelar/spelat mycket. De skaffar sig ett kompisgäng som de snackar ofta (dagligen) med, oavsett om de spelar eller ej. De träffas och ringer varandra ibland också.

Alex har ju uppenbarligen ett starkt spelberoende. Har svårt att tro att inte även han har skapat sig ett liknande kontaktnät.

Vi är nog många på FB som skulle märka om allas vår Micro113 plötsligt "försvann" härifrån. Eller om hon berättat att hon fått ytterligare ett barn, men ändå satt här och skrev varenda dag. Sorry Micro, för att jag tog dig som exempel. Men du är ju lite av en kändis här och det var inget illa ment så. Jag gillar dig, även om vi har olika åsikter ibland. Vi FBare är rätt bra på att ha "koll" på varandra och vet relativt snabbt om någon "fallit ifrån", blivit sjuk osv. Borde väl vara på liknande vis i spelvärlden, där man dessutom är mer beroende av varandra?

Men jag får väl släppa det.
Man hakar upp sig på alla möjliga och omöjliga detaljer i det här fallet.
Helt okej

Jag är inne på din linje -- jag tror inte att han suttit i solospel. Om han inte hade kontakt med andra i spelandet -- varför postar han i så fall ett inlägg på en facebook-sida till andra spelare när H ligger på sjukhus och de inte vet om hon skall överleva eller inte.

Helt ologiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in