2017-05-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeslaDC
Angående Akis drunkning, JM kan helt enkelt smugit upp bakom Aki på bryggan och använt en Taser gun och för att vara på den säkra sidan dränkt han i den regnvattenfyllda baljan på bryggan och sedan vält ned kroppen i vattnet. Nu vet jag inte om det blir några märken som syns om det görs på typ huvudet och om eventuella brännmärken syns under håret, om han nu hade något hår.
Han påstås ha haft 3,5 cm hår. Meddelat av åklagaren eftersom håret var drogfritt och därmed bevisade en lång drogfri period.
Citera
2017-05-08, 23:17
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Han påstås ha haft 3,5 cm hår. Meddelat av åklagaren eftersom håret var drogfritt och därmed bevisade en lång drogfri period.

Här finns länk till rättsmedicinsk obduktion, avseende Aki. Sidan 28 alt 24.
https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Tillagsprotokoll/Tilla_ggsprotokoll_I_2017-04-13__del_1__3_.pdf
Citera
2017-05-08, 23:17
Medlem
Stackars barn som har en sådan mor. Byt efternamn och flytta är mitt råd till dem. Man får hoppas på livstid på denna kvinna. Afghankuk lär hon inte få på många år. Lär bli ganska fet inom murarna så när hon kommer ut är hon inte attraktiv hos ngn.
Citera
2017-05-08, 23:23
Medlem
ziracorns avatar
Möller är en klassisk "fuckin BITCH". Punkt.
Hon gick över gränsen från att vara en "normal BITCH" i tonåren, till att utvecklas till en "fullt MOGEN BITCH" i 30/40-års-åldern. Punkt.

Finns troligen mkt gött "material" att hämta från mellanstadie/högstadie/gymnasium...
Citera
2017-05-08, 23:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Intressant! Har du lite mer precisering? 1509 sidor...

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.org%2Fn0O9C6b5b4% 2FProtokollbilaga_2017-02-09__Dialogfo_rho_r.pdf

Sidan 6-7.
Citera
2017-05-08, 23:27
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askepott
Jag har sett på en tv serie en tortyrvariant där de lagt en handduk över ansiktet och sen hällt vatten över den. Två stycken sitter på Aki och en tredje häller. Håller man på tillräckligt länge drunknar man väl till slut. Det borde inte lämna några märken på kroppen.

Du tog nästan orden ur min mun!

Jag läste någonstans att Mohammad sade något om en "Colt" i något förhör. Han verkar ta en liten del av sanningen när han skapat sina utsvävande sagor i tidigare förhör på hösten så vem vet om det funnits just ett vapen i dess närhet. Den kan ha använts mot AP i lägenheten dagen innan när han trodde att han skulle hämta tvillingarna. Han blir tvingad att dricka en massa shot's eller liknande så att promillen blir hög ( om jag nu läst rätt om att den var just det?), sen när han däckat av fyllan så häller någon vatten via en handduk som en skenavrättning fast utan "sken"

...Inte utom all rimlig tvivel iallafall
Citera
2017-05-08, 23:27
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeslaDC
Jo hon är smart men inte så smart som hon tror.
Om vi ska prata om hur hon skapade mordet på sin egen pappa så var det inte planerat utan var en händelse av hat där hon inte hade kontroll och skickade sin "pojkvän" att mörda sina egna föräldrar och efterkonstruktionerna framgår senare. Enligt mig så är hon redo för 15år på psyket, kanske mer.

Hon tjatade i 2 månader, enl mördaren?
Hon hade kontroll. Hon hade hatat och bestämt sig sedan länge, kanske sedan hon var 11 år?

Hade hon varit smart så hade hon inte tjatat. Fast det gjorde hon kanske inte? Han rökte hash och var lite allmänt stressad, så vem kan lita på hans ord. Hon verkar vara olycklig och onykter. Den lögnaktiga mördaren, som redan dödat. (Hur kom han in i Sverige)

Nej, sammantaget hittills så är det han ensam som åker dit.
JM, tja vad ska man säga efter att ha fått lite insyn.
Aki var ju ingen drömkille direkt. Han var ganska misskötsam och JM såg honom som en chans till några mille?
Barnen borde få 1 mille var för förlusten. För de har förlorat sin pappa.
Hon är nog inte unik. Men tjejer som mår så dåligt skär sig själv nuförtiden
Jag dömer dem inte.
Citera
2017-05-08, 23:38
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Kanske behöver vi inte fler karaktärsbeskrivningar av JM, men så länge hon är en gåta, och det är hon fortfarande IMO, så kanske allt ljus kan hjälpa till at skingra dimman?

Den Möllerska förbannelsen
"Göran och Anki har nog haft en bra relation till sin dotter UF, som MLR har uppfattat det, men med JM har det nog varit problem. Anki brukade prata om den "Möllerska förbannelsen", med det menade hon att JM var så snygg och därmed trodde att hon kunde bete sig hur som helst, att hon skulle leva på det på något sätt. Det är dock många år sedan som Anki uttryckte detta men MLR vet att Anki pratade med Johanna om detta, att hon skulle bete sig som folk, att det inte räcker med att vara snygg."

Protokollbilaga_2017-02-06__Vittnesfo_rho_r_A__del_1__2_.pdf, s 17.

På semester med familjen i Mexiko
"JM började där att strula till det genom att försöka bli tillsammans med en amerikansk kille som var där på semesterorten. Göran hade då blivit arg och besviken för att JM strulade så att även sonen DB hade försökt att avstyra detta.
Det gick så långt att Göran till och med blev så förtvivlad att han började gråta och det har JF aldrig sett honom göra vid något ytterligare tillfälle sedan han känt honom."

Detta inträffade då JB var intagen på behandlingshem, så jag gissar runt 2015. Möjligen tidigare.

Protokollbilaga_2017-02-06__Vittnesfo_rho_r_A__del_1__2_.pdf, s 13-14

Läste inte mycket. Hittills är det uppenbart en electrasituation, i bästa fall.
Det är alltför uppenbart att hon omger sig med män på samma sätt som gängmedlemmar omger sig
med sketna/vilka som helst vapen.
Citera
2017-05-08, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askepott
Jag har sett på en tv serie en tortyrvariant där de lagt en handduk över ansiktet och sen hällt vatten över den. Två stycken sitter på Aki och en tredje häller. Håller man på tillräckligt länge drunknar man väl till slut. Det borde inte lämna några märken på kroppen.

Jag funderade också i dessa banor först. Men tror att en sådan fasthållning skulle lämnat märken på Akis kropp. De måste då ha hållit fast hans händer hårt för att han inte skulle befria sig själv från handuken. Funderade på tejp, men det lämnar spår som sagt. Surra ett rep runt överkroppen runt en stolsrygg? Borde också lämnat märken på kroppen.
Ishinken/isbaljan som föreslås i tråden, möjligt. Men förutsätter kunskap om detta samt att när man övermannar Aki torde det lämna märken på kroppen. Icebucket challange, inget är omjöligt lol. Att hota Aki med en pistol för att få han att doppa ner huvudet i isbaljan ( föreslogs i tråden), ja det skulle faktiskt kunna vara ett troligt tillvägagångssätt.
Förbryllande är det faktum att han inte uppvisar några skador på kroppen. I tråden nämndes "ngt svullen hals" skulle varit insida av kropp då. Skulle det kunna vara en skada som uppstår om man dränks i väldigt kallt vatten? Nu har jag inte läst fuppen om halsen defacto var svullen så jag reserverar mig för fel.
Citera
2017-05-08, 23:54
Medlem
Mimurs avatar
Någon föreslog Tazer eller någon annan sorts elchocksvapen. Skulle det kunna stämma för att försätta Aki i hjälplöst skick och skulle det isåfall synas på någon obduktion? Någon som vet?
Citera
2017-05-09, 00:08
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Jag funderade också i dessa banor först. Men tror att en sådan fasthållning skulle lämnat märken på Akis kropp. De måste då ha hållit fast hans händer hårt för att han inte skulle befria sig själv från handuken. Funderade på tejp, men det lämnar spår som sagt. Surra ett rep runt överkroppen runt en stolsrygg? Borde också lämnat märken på kroppen.
Ishinken/isbaljan som föreslås i tråden, möjligt. Men förutsätter kunskap om detta samt att när man övermannar Aki torde det lämna märken på kroppen. Icebucket challange, inget är omjöligt lol. Att hota Aki med en pistol för att få han att doppa ner huvudet i isbaljan ( föreslogs i tråden), ja det skulle faktiskt kunna vara ett troligt tillvägagångssätt.
Förbryllande är det faktum att han inte uppvisar några skador på kroppen. I tråden nämndes "ngt svullen hals" skulle varit insida av kropp då. Skulle det kunna vara en skada som uppstår om man dränks i väldigt kallt vatten? Nu har jag inte läst fuppen om halsen defacto var svullen så jag reserverar mig för fel.
Men seriöst?
Läs FUP eller skriv att ni gissar,,,.
Finns inte den mildaste att vi som läst 7000 sidor å ni analyserar, å spekulerar - är på utan att läst FUP å är på samma bana. Men kanske som juryn?
Senast redigerad av Pandalina4 2017-05-09 kl. 00:29.
Citera
2017-05-09, 00:15
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Hon tjatade i 2 månader, enl mördaren?
Hon hade kontroll. Hon hade hatat och bestämt sig sedan länge, kanske sedan hon var 11 år?

Hade hon varit smart så hade hon inte tjatat. Fast det gjorde hon kanske inte? Han rökte hash och var lite allmänt stressad, så vem kan lita på hans ord. Hon verkar vara olycklig och onykter. Den lögnaktiga mördaren, som redan dödat. (Hur kom han in i Sverige)

Nej, sammantaget hittills så är det han ensam som åker dit.
JM, tja vad ska man säga efter att ha fått lite insyn.
Aki var ju ingen drömkille direkt. Han var ganska misskötsam och JM såg honom som en chans till några mille?
Barnen borde få 1 mille var för förlusten. För de har förlorat sin pappa.
Hon är nog inte unik. Men tjejer som mår så dåligt skär sig själv nuförtiden
Jag dömer dem inte.

Här pratar MR med Qasem / Buggning bilen. Sida 91 alt 89. https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Diverse-protokollbilagor/Protokollbilaga_2017-02-09__Samtalsutskrifter.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in