2017-05-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodboken
Läraren i fråga är känd för att alltid vara med i tjejernas duschrum efter gympan på lerbäcksskolan på nittiotalet (mellanstadiet) där en tjej fick hålla vakt vid dörren. Han kollade och tafsade på välutvecklade tjejer. Ett rent svin om du frågar mig. Men, han var som sagt karismatisk och många lite äldre tjejer var kära i honom, vilket han utnyttjade till max.

Han måste verkligen ha varit manipulativ. En kille/man vid duschen i den åldern innebär ju i regel skrik och panik bland tjejerna.
Citera
2017-05-09, 01:45
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Andreas Ekström i Sydsvenskan december 2015. En liten hyllning till misstänkt gärningsman, som visst nyligen hade fått en hjärtinfarkt då. Man kan ana att det är ett vänporträtt.

"Det var skolavslutning i Domkyrkan, och på trappan på sydsidan stod en av Lunds verkliga profiler i pedagogiska sammanhang, mellanstadieläraren Per Ing*lsgård, i en för honom ovanlig slips.
Ett litet julmirakel är det allt ändå, att han stod där. För några veckor sedan drabbades han nämligen av en hjärtinfarkt. Allvarlig var den också, ”totalt stopp i kanalen”, som han säger, och det blev väl inte bättre av att han envisades med att cykla hemåt med vänsterarmen obrukbar på grund av smärtorna innan han slutligen förstod att ambulans nog vore ett bättre fortskaffningsmedel.
Men det gick bra. Och nu stod han där och spanade, första dagen tillbaka, och hälsade på kolleger och föräldrar.
Så kom hans klass. En hel drös med ungar. Först fick en syn på honom, sedan en till, och en till.
De började jubla.
De hoppade upp och ner.
De ropade hans namn.
De firade som om de hade sett Zlatan göra mål.
Per Ing*lsgård tog det med ett litet leende och ett skämt, medan jag och åtminstone en förälder till som stod bredvid blev tårögda.
Så otroligt fint. Vilken makalös ömsesidig kärlek och respekt mellan lärare och elever."

(*=e)
Jag undrar om Ekström får ångest för vad han skrivit nu. Bättre än så här kan man inte skapa förutsättningar för pedofiler. Bygg upp en oöverstiglig mur av vuxenvärdens uppskattning mellan barnoffret och gärningsmannen.

http://www.sydsvenskan.se/2015-12-26/hetta-och-knarrighet-i-lundensisk-mix
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2017-05-09 kl. 01:48.
Citera
2017-05-09, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Andreas Ekström i Sydsvenskan december 2015. En liten hyllning till misstänkt gärningsman, som visst nyligen hade fått en hjärtinfarkt då. Man kan ana att det är ett vänporträtt.

"Det var skolavslutning i Domkyrkan, och på trappan på sydsidan stod en av Lunds verkliga profiler i pedagogiska sammanhang, mellanstadieläraren Per Ing*lsgård, i en för honom ovanlig slips.
Ett litet julmirakel är det allt ändå, att han stod där. För några veckor sedan drabbades han nämligen av en hjärtinfarkt. Allvarlig var den också, ”totalt stopp i kanalen”, som han säger, och det blev väl inte bättre av att han envisades med att cykla hemåt med vänsterarmen obrukbar på grund av smärtorna innan han slutligen förstod att ambulans nog vore ett bättre fortskaffningsmedel.
Men det gick bra. Och nu stod han där och spanade, första dagen tillbaka, och hälsade på kolleger och föräldrar.
Så kom hans klass. En hel drös med ungar. Först fick en syn på honom, sedan en till, och en till.
De började jubla.
De hoppade upp och ner.
De ropade hans namn.
Per Ing*lsgård tog det med ett litet leende och ett skämt, medan jag och åtminstone en förälder till som stod bredvid blev tårögda.
Så otroligt fint. Vilken makalös ömsesidig kärlek och respekt mellan lärare och elever."

(*=e)
Jag undrar om Ekström får ångest för vad han skrivit nu. Bättre än så här kan man inte skapa förutsättningar för pedofiler. Bygg upp en oöverstiglig mur av vuxenvärdens uppskattning mellan barnoffret och gärningsmannen.

Det är nära på Nordkoreafasoner på den hyllningen och det är då man ska dra öronen åt sig.
För övrigt så har jag blivit, som jag misstänker, kontaktad av pedofilfrun Katarina Ingelsgård via PM. Någon är i alla fall väääääldigt angelägen om att understryka att äkta mannen och pedofilen Per Ingelsgård inte längre bor hos henne på Solistvägen 24 i Lund. Så nu står det svart på vitt, pedofilen Per Ingelsgård bor alltså inte hos makan Katarina Ingelsgård längre.
Senast redigerad av Barack.Obola 2017-05-09 kl. 07:32.
Citera
2017-05-09, 07:39
Medlem
För den som missat det så har PK-paret med hjärtat till vänster inte varit helt motvilliga till hemmahos- och snyftreportage tidigare. Kan nog tänka mig att migränen är rejäl nu hos någon

Här har vi bild på PeddoPer,

http://www.dn.se/nyheter/sverige/att-vi-skulle-ha-koppling-till-kriminalitet-ar-absurt/
Citera
2017-05-09, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf

De började jubla.
De hoppade upp och ner.
De ropade hans namn.

(*=e)

Jag har mailat honom och ställt samma fråga.
Citera
2017-05-09, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardrona
Det här har ingen som helst koppling till det aktuella fallet, men kanske ändå.

Råkade ut för ett liknande kräk under min högstadietid. Jag var 13, ensam, mobbad, en dag fanns han plötsligt där - Min nya vän. Fritidsledaren. Visserligen vuxen men givet omständigheterna kändes det bara bra. Han var omtyckt av alla, både av barn och föräldrar och övrig personal på skolan, en fantastisk person som bara vill väl. Det var iallafall den bild han hade målat upp, den bild alla trodde på. Alla, utom de som fick se den andra sidan av honom. Tackar fan för att han valde ut mig som hans nästa leksak. Vem skulle ha trott på mig om jag hade berättat att han våldtog mig. Gång på gång. I hans båt och i hans bil. En gång i skolan, en gång hemma hos mig. På hotell och offentliga toaletter.

Det pågick i över ett år. Jag skämdes så mycket att det inte ens går att beskriva, men min allra största fasa var att någon skulle få reda på min äckliga hemlighet.

Det är helt enkelt omöjligt att förklara så någon förstår varför jag kom tillbaka varje gång han kallade på mig. Lika omöjligt är det att på ett begripligt sätt förklara varför jag inte säger något. Kanske är det för att de lögner jag har berättat för att skydda min hemlighet har stigit över mitt huvud och känns omöjliga att ta tillbaka. Så jag höll käft och försökte få det att se ut som om allt var okej, det var det enda jag kunde komma på att göra.

Så länge jag inte berättar sanningen är min skamfulla hemlighet säker; så länge ingen får veta något är jag säker.

Det resonemanget saknar all logik men det var så det kändes.

Jag är vuxen nu men jag mår fortfarande illa bara av att tänka på det som hände.

Fruktansvärt, jag lider med dig. Du borde absolut kontakta polis och berätta vad som hänt. Det är givetvis inte du som ska skämmas, det är peddosvinet.
Citera
2017-05-09, 10:46
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luton
Jag har mailat honom och ställt samma fråga.

Förvänta dig bara något absurt dvar (om du får svar).
I en krönika tidigare i år, ville han att alla Lundabor skulle öppna sina hem för flyktingar.
Jävla gök är han!
Citera
2017-05-09, 11:00
Medlem
Carl Serungs avatar
Det är alltså ena halvan av "Ture&Göte" som åkt dit?

https://www.youtube.com/watch?v=DOIolkXrtAs

Det var som fan.
Citera
2017-05-09, 21:36
Medlem
Nu har fler än 20 gjort anmälningar till Skolinspektionen.

http://www.sydsvenskan.se/2017-05-09/over-tjugo-anmalningar-mot-misstankt-lundalarare
Citera
2017-05-09, 21:42
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det är alltså ena halvan av "Ture&Göte" som åkt dit?

https://www.youtube.com/watch?v=DOIolkXrtAs

Det var som fan.

Det var uppmärksamt av dig!
Bisarrt. Br Lagerståhl har man lyssnat en del på...
Citera
2017-05-09, 22:56
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
8< saxat i novellen

Ett helt år, säger du? Utan att du kunde säga ifrån till lärare, skolsyster, skolpsykolog, kompis, polis?
Ett års sexträffar är inget övergrepp, det är en livsstil.

Du har ingen aning om vad jag "förstår" eller ej.

... wwwwWaaaaiiiiit.....

EXAKT VAD ÄR SKILLNADEN? Vi är båda människor! Fuck you att bara för att män våldtar tjejer oftare än män år det lättare för tjejer, för DET ÄR vad du försöker SÄGA, antyda! Fuck THAT!

Grattis, du höll tyst tills du hittade till Flashback. Vad vill du ha nu, en kram? Medalj? En kopp te?

Jag köper inte det där. Brottsoffren skäms för vad som hände. Att låta sig utsättas utan motstånd kan spä på skammen. Ibland finns skammen så outtalad att den mest yttrar sig som ångest.

Det är kanske preskriberat, men det innebär inte att förövarna saknar skuld. De innebär bara att de inte kan fällas för brottet.

Vore jag brottsoffer skulle jag ta ett snack med förövaren.

Jag hoppas att brottsoffren i det här kriminalfallet i Lund vågar träda fram. Skulden ligger inte hos dem.
Citera
2017-05-10, 00:50
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Andreas Ekström har tydligen haft återkommande kontakt med Per Ing*lsgård i sin journalistiska verksamhet.

Här handlar det om ett fall där rånare, som gett sig på ungar som säljer majblommor, på ett mirakulöst sätt gripits av ånger och skickat tillbaka bytet på 315 kronor i ett anonymt kuvert.

"LUND. Sydsvenskan berättade den ledsamma historien i tidningen - och kanske fick det rånaren att ändra sig.

Nu har det nämligen inkommit ett anonymt kuvert med 315 kronor i till polisen i Lund, adresserat till den rånade eleven.

- Eleverna i min klass tog upp en spontan applåd när jag läste upp brevet för dem, säger Per Ing*lsgård, lärare i klass 5C på Vårfru-skolan.
"

Det här är vad jag tror kan ha hänt. Barnen rånas av personer i 20-årsåldern. Sydsvenskan rapporterar. Ing*lsgård lägger ut struntsumman (struntsumma för en vuxen) ur egen ficka, kontaktar sin gode vän Ekström som får en rörande liten historia om människans inneboende godhet att berätta och Per får sig lite rampljus. Sannolikheten att vuxna människor som inte drar sig för att angripa barn skulle hålla sig med särskilt mycket samvete, om något, bedömer jag som låg.

http://www.sydsvenskan.se/2002-04-25/tolvaring-fick-tillbaka-stulna-pengar
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2017-05-10 kl. 00:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in