2017-05-07, 09:51
Medlem
Info om honom passerade i mitt facebookflöde också, han hade skrivit brev till 15 åringar där han berättat att han valt ut dem edan som 12 åringar. Dett på 80 talet, breven finns nu hos polisen.
Citera
2017-05-07, 09:52
Medlem
1001PSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Intressant hur spaningsregistret över kringflyttande brottsliga personer med familjeanknytning i ena ögonblicket anses vara en rasistisk registrering av zigenare och i nästa ögonblick så är man upprörd över att det finns icke-romer däri. För övrigt har väl svågern antagligen förvarat eller skrivit över bilar på familjen eller lagrat diverse föremål (gissning). För inte är det väl så att lärarPer med sin tillgång och kännedom om marknaden hittat lämpliga unga flickor till lönsamt fnaskeri?

Mmm Polisen kanske visste mer,moch det hade inte så mycket med romer att göra.

Intressant tråd.
Citera
2017-05-07, 09:54
Medlem
szabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Men han var ständigt omgiven av andra barn, som tydligen inte uppfattade de läskiga vibbarna, och några av dem råkade illa ut.
Hur då?
Citera
2017-05-07, 12:31
Medlem
Citat:
Här är folk och politiker så toleranta att man kan flyga under radarn länge och förstöra för andra.

När en lundajournalist skriver en sådan här hyllning kan det också bidra till att barn/ungdomar/numera vuxna offer samt föräldrar och kolleger drar sig för att träda fram.

http://www.sydsvenskan.se/2015-12-26/hetta-och-knarrighet-i-lundensisk-mix

Citat:
Så otroligt fint. Vilken makalös ömsesidig kärlek och respekt mellan lärare och elever.

Vi får väl se om det blir hans eftermäle.
Citera
2017-05-07, 14:09
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av szabo
Hur då?
Sexuella ofredanden, duh
Lägg märke till till att ingen rubrik med "övergrepp" eller "våldtäkt" dykt upp - än. Det handlar alltså om antydningar, kladdande, kanske pussar.
Citera
2017-05-07, 14:19
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Det fanns en tråd om det här fallet för flera veckor sedan men den togs bort. Jag försökte hitta den på alla sätt.
Citera
2017-05-07, 23:26
Medlem
Verkar vara en riktig skitstövel. Förhoppningsvis blir han dömd. Är något insatt och vet att skilsmässopapperna är innte. Han bor inte kvar med kvinnan (på adressen i Lund som givits ovan). Ber samtliga att glömma den.

/S
Citera
2017-05-08, 00:09
Medlem
Star Witnesss avatar
Citat:
Jag kan bekräfta namnet och skolan, han har jobbat där hur länge som helst. Mina barn har gått där och haft honom. Barn är väldigt solidariska, innan han åkte dit sa de ingenting till mig om honom. Men när jag frågar nu så beskrivs han som riktigt creepy, mina barn hatade honom och undvek honom så mycket de kunde. Men han var ständigt omgiven av andra barn, som tydligen inte uppfattade de läskiga vibbarna, och några av dem råkade illa ut.

Lund är det perfekta stället för o-önskade personer. Här är folk och politiker så toleranta att man kan flyga under radarn länge och förstöra för andra. Jag minns de stora artiklarna i Sydsvenskan om den mest kände ledaren i Lugi som omgav sig med halvnakna handbolls- och sim-pojkar i 10 år innan någon vågade säga något. Eller den våldtagna 9e-klassaren som av skolpolitikerna förväntade sig gå kvar i samma skola som våldtäktspojkarna, bara för en kort tid sedan. Att Lund betalar husrum för tiggare och därmed gör stan till Sveriges tiggarcentrum är symptomatiskt. Vårfruskolan använder skoltid till att lära barnen klottra, så stan är nerklottrad. Till Apelskolan och Montessoriförskolor är det väl känt att föräldrar placerar extremt stökiga barn, som får oinskränkt makt över de skötsamma barnen. De unga jurister som i ett år lyckades hålla tiggarlägret i Malmö under armarna bor och studerar i Lund. Osv jag kan hålla på länge. Suck, jag måste ta mig härifrån.

Instämmer, Lund är i mångt och mycket ett stort vrickat campus där "allas lika värde" har dragits till bisarra extremer. Med nån konsekvent postmodern förklaringsmodell så är det väl inte ens fel det som pedofilläraren har gjort, han har bara fallit offer för patriarkala strukturer och cisnormativa värderingar och revolutionerat mot detta genom att vänslas med barn. Eller nåt.

Pedofiler är dock fortfarande en "folkgrupp" som det är skottpengar på hos i princip alla läger, så hans framtid i stan är inte direkt ljus...
Citera
2017-05-08, 20:04
Medlem
Det här har ingen som helst koppling till det aktuella fallet, men kanske ändå.

Råkade ut för ett liknande kräk under min högstadietid. Jag var 13, ensam, mobbad, en dag fanns han plötsligt där - Min nya vän. Fritidsledaren. Visserligen vuxen men givet omständigheterna kändes det bara bra. Han var omtyckt av alla, både av barn och föräldrar och övrig personal på skolan, en fantastisk person som bara vill väl. Det var iallafall den bild han hade målat upp, den bild alla trodde på. Alla, utom de som fick se den andra sidan av honom. Tackar fan för att han valde ut mig som hans nästa leksak. Vem skulle ha trott på mig om jag hade berättat att han våldtog mig. Gång på gång. I hans båt och i hans bil. En gång i skolan, en gång hemma hos mig. På hotell och offentliga toaletter.

Det pågick i över ett år. Jag skämdes så mycket att det inte ens går att beskriva, men min allra största fasa var att någon skulle få reda på min äckliga hemlighet.

Det är helt enkelt omöjligt att förklara så någon förstår varför jag kom tillbaka varje gång han kallade på mig. Lika omöjligt är det att på ett begripligt sätt förklara varför jag inte säger något. Kanske är det för att de lögner jag har berättat för att skydda min hemlighet har stigit över mitt huvud och känns omöjliga att ta tillbaka. Så jag höll käft och försökte få det att se ut som om allt var okej, det var det enda jag kunde komma på att göra.

Så länge jag inte berättar sanningen är min skamfulla hemlighet säker; så länge ingen får veta något är jag säker.

Det resonemanget saknar all logik men det var så det kändes.

Jag är vuxen nu men jag mår fortfarande illa bara av att tänka på det som hände.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Är det bara jag som tänker "bra jobbat att inte säga något i 30 år och komma nu"?

Det är säkert fler än du som tänker så, men det visar bara att du inte förstår den bottenlösa skam och de känslor av skuld som sexualbrott mot pojkar för med sig. Det är inte ditt fel, detta är perspektiv jag tror de flesta inte kan föreställa sig. Jag var bara tretton, men redan då begrep jag att det här är inget man talar om för dessa brott skuldbelägger offret lika mycket som förövaren, om inte mer. Så jag höll käft. I mer än 30 år.

Detta inträffade i början av 80-talet i en skola i en Stockholmsförort, men jag är övertygad att dessa svin fortfarande finns där ute.
Citera
2017-05-08, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuckelberg
När en lundajournalist skriver en sådan här hyllning kan det också bidra till att barn/ungdomar/numera vuxna offer samt föräldrar och kolleger drar sig för att träda fram.

http://www.sydsvenskan.se/2015-12-26/hetta-och-knarrighet-i-lundensisk-mix

Vi får väl se om det blir hans eftermäle.

Den här snubben verkar ju hyllad till höger och vänster, "stor lundensisk pedagog" etc, och så visar det sig att det är en jävla mellanstadielärare, men det låter som att han var professor i kvantfysik?

Journalisten känner honom säkert på ett personligt plan, artikeln var på tok för "smörig" för annat. Nog kan man väl ge lärare cred, men kom igen...detta är ju löjligt. Måste vara för att han var komiker också och frotterade sig med Lunds kulturelit som folk var så förblindade och höjde honom till skyarna.
Citera
2017-05-08, 22:07
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Lund är det perfekta stället för o-önskade personer. Här är folk och politiker så toleranta att man kan flyga under radarn länge och förstöra för andra. Jag minns de stora artiklarna i Sydsvenskan om den mest kände ledaren i Lugi som omgav sig med halvnakna handbolls- och sim-pojkar i 10 år innan någon vågade säga något. Eller den våldtagna 9e-klassaren som av skolpolitikerna förväntade sig gå kvar i samma skola som våldtäktspojkarna, bara för en kort tid sedan. Att Lund betalar husrum för tiggare och därmed gör stan till Sveriges tiggarcentrum är symptomatiskt. Vårfruskolan använder skoltid till att lära barnen klottra, så stan är nerklottrad. Till Apelskolan och Montessoriförskolor är det väl känt att föräldrar placerar extremt stökiga barn, som får oinskränkt makt över de skötsamma barnen. De unga jurister som i ett år lyckades hålla tiggarlägret i Malmö under armarna bor och studerar i Lund. Osv jag kan hålla på länge. Suck, jag måste ta mig härifrån.
Det jag hör och läser om Lund, är att stan verkar vara så paniskt PK och tolerant att man får lite Rotherham-vibbar.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rotherham_child_sexual_exploitation_scandal
Citera
2017-05-08, 22:38
Medlem
Läraren i fråga är känd för att alltid vara med i tjejernas duschrum efter gympan på lerbäcksskolan på nittiotalet (mellanstadiet) där en tjej fick hålla vakt vid dörren. Han kollade och tafsade på välutvecklade tjejer. Ett rent svin om du frågar mig. Men, han var som sagt karismatisk och många lite äldre tjejer var kära i honom, vilket han utnyttjade till max.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in