2017-05-08, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Transporten är ett problem. Det går någon slags väg ner till bryggan eftersom det finns en arbetsbarrack på hjul som körts dit.
Hypoteser:
Vet inte om en personbil kan köra ner. Jag har sett en minitraktor på en bild från stugan. Kanske fanns det en vagn till denna? Kanske användes en skottkärra?

Tyngre trädgårdsavfall brukar jag själv sopa upp på en plastpresenning som jag släpar iväg. Det går smidigt och särskilt bra på gräsunderlag och borde kunna gå fint på en träbrygga. Det här är ett vanligt knep bland trädgårdsfolk.
Finns det regnvattenstunna någonstans, helst under en stupränna?
Citera
2017-05-08, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Transporten är ett problem. Det går någon slags väg ner till bryggan eftersom det finns en arbetsbarack på hjul som körts dit och troligen används som "sjöbod".
Hypoteser:
Vet inte om en personbil kan köra ner. Jag har sett en minitraktor på en bild från stugan. Kanske fanns det en vagn till denna? Kanske användes en skottkärra?

Även förekommit uppgift om att nyckeln till sagda gräsklippare satt i tändninglåset. Med Reservation för att detta ej stod i tekniska protokollet utan i ett vittnesmål/rapport.

Edit: önskar att fuppen var mer i ordning. Då skulle det vara lättare att länka till allting. Nu är det svårt. Ber om ursäkt för detta.
Senast redigerad av Ramaria 2017-05-08 kl. 16:00.
Citera
2017-05-08, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Nej, Jafar och Julia har väl aldrig varit frihetsberövade? Deras lägenhet övervakades med hemliga kameror och mikrofoner från och med februari.

Avlyssningmm på JJs & JBs mobiler och lägenhet: de är inte publicerade ngnstans i FUPen, lr har jag missat?
Citera
2017-05-08, 15:59
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Vart kan man läsa/finna detta?

Här finns lite.... www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Diverse-protokollbilagor/Protokollbilaga_2017-02-06__Vittnesfo_r_B__del_2__2_.pdf sidan 9
Citera
2017-05-08, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Min fetning ovan
Låg trovärdighet om inga tekniska bevis finns. Finns kopplingar mellan släkterna Jafari, Rajabi och Hosini (Ghasem) ända till Iran som jag tolkar fejjan.

(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Fast fr mötet på Migrationen så fixades biljetten för Ghasem till Kabul.. inte till Teheran.. Mig personligen är det starkt misstanke om inblandning.. Sådana lämnar inte Paradiset för kabul.. och ja, vad skulle han göra åt mammas "sjukdom" ? !
Citera
2017-05-08, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Avlyssningmm på JJs & JBs mobiler och lägenhet: de är inte publicerade ngnstans i FUPen, lr har jag missat?

Såg i tråden tidigare att dessa uppgifter fanns i tilläggsprotokollen
Citera
2017-05-08, 16:04
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Här: www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Tillagsprotokoll/Tilla_ggsprotokoll_I_2017-03-09(1).pdf sidan 7 alt 5
Citera
2017-05-08, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Som sagt, allt har sitt pris : eftersom detta inavlade pack enkom lägger upp DIMRIDÅER måste detta göras Nu darrar säkert JJ, v-a-r hen nu än befinner sej och " infinner " hen sej inte till rättegången blir det nog en internationell efterlysning : " wanted dead or alive " Kanske några soldater därnere i knarköknen som får i uppdrag att " hunt him down " Alla VET att OM ordningsmakten verkligen vill så kan de, det hela handlar väl om att ge och ta Därför hatade JM den nämnde " snatch " ( eller snitch, ursäkt jag är ej internationellt bevandrad i termerna ) eftersom denne är väl bevandrad i spelets regler och vet vilka som nu slutar som " loosers "

Men alltså är JJ försvunnen lr? Han kommer förr lr senare att ta sitt "Jesusbarn" och försvinna iaf...
Citera
2017-05-08, 16:05
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Här finns lite.... www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Diverse-protokollbilagor/Protokollbilaga_2017-02-06__Vittnesfo_r_B__del_2__2_.pdf sidan 9

Varför går det inte att öppna? Kommer bara till D0pes sida..
Citera
2017-05-08, 16:09
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Varför går det inte att öppna? Kommer bara till D0pes sida..
Prova chrome
Citera
2017-05-08, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
I de flesta sommarstugor står en tunna för regnvatten placerad utmed en husknut för att samla vattnet från rännor/stupröret.
I en sådan kan man kanske få mer kontroll om man vänder ned en människa med fötterna upp. Det är inte mycket till utrymme i en sådan tunna och med två vuxna män som håller fast kroppen så tror jag inte att man kommer därifrån, ej heller ges plats för att åsamka sig skador på kroppen. Tror jag...

Kan det kanske varit en tänkbar plats för dränkning? Sorry ifall detta dryftats i tråden tidigare.

Synd att man har så lite egen erfarenhet av att forsla döda!! Men visst, matta är ju klassiskt i deckare, och presenning finns nog på de flesta sommarställen. "Din " dränkningsmetod kräver en totalt viljelös kropp, så då räcker inte promillehalten till, och inga spår av droger. Synd att inte presenning fanns med på kvittona från Willys!
Citera
2017-05-08, 16:15
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
I de flesta sommarstugor står en tunna för regnvatten placerad utmed en husknut för att samla vattnet från rännor/stupröret.
I en sådan kan man kanske få mer kontroll om man vänder ned en människa med fötterna upp. Det är inte mycket till utrymme i en sådan tunna och med två vuxna män som håller fast kroppen så tror jag inte att man kommer därifrån, ej heller ges plats för att åsamka sig skador på kroppen. Tror jag...

Kan det kanske varit en tänkbar plats för dränkning? Sorry ifall detta dryftats i tråden tidigare.

På de bilder jag sett finns stuprör, men dom går ner till ca 35-40 cm höjd över marken. Ingen plats för stor tunna alltså...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in