2017-05-08, 14:40
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
Rebecka är ju pålitlig...👄 haha. Hon skäller på tindra hela tiden och hotar med allt.....sluta....annars får du inte det...eller det....suck! Som sagt...rebecka vänder kappan efter vinden.

Ja, baserat på hennes förhör så kunde jag helt lägga hennes vittnesmål i soptunnan. Den skulle jag inte lita på för fem öre. Hon har ju uppenbart grävt fram påhitt i efterhand för att hon byggt sig en uppfattning om att Alexander är skyldig till Haileys död.

Samma sak gäller flera av vårdpersonalens vittnesmål om Erika. Efterhandskonstruktioner. Med facit i hand (dött barn) så har det suttit och skvallrats och tjattrats och byggts upp efterhandskonstruktioner färgade av deras personliga uppfattning.
Citera
2017-05-08, 14:47
Avslutad
Rebecka är väl bästis med Alex syster?
Citera
2017-05-08, 14:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Aktiviteten vid datorn upphör 04:39. Larmet till SOS inkommer 05:51. Enligt Alexander har han gjort mat (dvs hällt varmvatten från kranen + pulver i en flaska), gått ut och rökt i högst 5 minuter, hittat Hailey och från han hittar henne tar det 30-90 sekunder innan han ringer 112. Vad är det jag missar här?
Snarare vad är det han missar att berätta?

Titta också på första förhören med Erika och Alex.

Erika är förtvivlad, full av självanklagelser för att ha lämnat A med dottern, Erika tar direkt upp blåmärken/tecken som oroat henne och Alex förklaringar till dem.

Alex nämner den inte utan pratar om allt annat ända tills förhörsledaren tar upp dem -- då börjar han svamla om hur skört barnet var ... Innan har det bara varit kärlek .. utom då han råkade dunka barnets huvud i bordet när han skulle göra HLR (det tar han upp ganska snabbt)

Det tar 13-14 sidor in i förhöret där Alex inte en enda gång nämner blåmärken ... sen ställer FL frågan ...

FL: Har Hayli haft någon… något blåmärke någon gång?
A: Ja. Hon har haft blåmärken, hon har… faktiskt haft väldigt lätt för och få blåmärken. Eh…
det räckte jag drog… hon hade blåmärke här på eh… eh… ja, vad heter det, på hakan. Och
det hände bara genom att jag drog våtservetten
och jag tänkte att vad är nu det här? Och även,
hon har haft blåmärken där vi inte ens… riktigt har rört, alltså rört henne över lag. Bara
liksom. Sen så fick hon blåmärken när vi skulle hjälpa henne… när man trycker upp benen
emot magen så, så att hon ska få lättare och få ut sitt bajs. Och där fick hon också blåmärken.
Och… sen här i kinden, kinderna och här i huvudet och så har hon också fått blåmärke. Och
(ohörbart) liksom när jag skulle mata henne och jag skulle hålla koll på att inte hon spotta ut
någonting så höll jag henne såhär, runt nacken och upp mot huvudet här. Och då är det
liksom att hon har fått blåmärke här och här. Något (ohörbart) synetiskt igenom att man håller
så och då har jag inte alls… alls hållit hårt på henne överhuvudtaget. Och sen så håller jag
liksom kontroll med flaskan så.

Längre ner i förhöret

BF: Har det blivit några blåmärken… eller hänt någonting speciellt någon natt som du kan
komma ihåg?

A: Inte som jag har eh… inte som jag vet. Men jag kan nog säga en gång när hon… när jag
byter blöja så brukar jag hålla hennes ben så att hon kommer upp så man kan torka henne.
Och då har hon väl fått ett blåmärke här på foten, tror jag (ohörbart) något sånt. Och det är det
enda jag kan tänka mig i så fall.

BF: Ja, i så fall, det är ju du som ska.
A: Ja
BF: Svara så att säga.
A: Ja. Nej, men alltså det är det enda jag kan tänka mig.

Förklaringarna till blåmärkena kommer inte spontant från Alexander -- utan förhörsledarna får dra ut varje förklaring genom att de inte nöjer sig.

Det är stor skillnad i reaktionen från Alexander jämfört med Erika ...
Senast redigerad av micro113 2017-05-08 kl. 14:57.
Citera
2017-05-08, 14:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ja och gudmor till något av systerns barn, systern är som en faster åt Rebeckas dotter...
Citera
2017-05-08, 15:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Erika är förtvivlad, full av självanklagelser för att ha lämnat A med dottern, Erika tar direkt upp blåmärken/tecken som oroat henne och Alex förklaringar till dem.

Alex nämner den inte utan pratar om allt annat ända tills förhörsledaren tar upp dem -- då börjar han svamla om hur skört barnet var ... Innan har det bara varit kärlek .. utom då han råkade dunka barnets huvud i bordet när han skulle göra HLR (det tar han upp ganska snabbt)

Det tar 13-14 sidor in i förhöret där Alex inte en enda gång nämner blåmärken ... sen ställer FL frågan ...

A: Ja. Hon har haft blåmärken, hon har… faktiskt haft väldigt lätt för och få blåmärken. Eh…
det räckte jag drog… hon hade blåmärke här på eh… eh… ja, vad heter det, på hakan. Och
hon har haft blåmärken där vi inte ens… riktigt har rört, alltså rört henne över lag. Bara
liksom. Sen så fick hon blåmärken när vi skulle hjälpa henne… när man trycker upp benen
emot magen så, så att hon ska få lättare och få ut sitt bajs.
Och där fick hon också blåmärken.
Och… sen här i kinden, kinderna och här i huvudet och så har hon också fått blåmärke. Och
(ohörbart) liksom när jag skulle mata henne och jag skulle hålla koll på att inte hon spotta ut
någonting så höll jag henne såhär, runt nacken och upp mot huvudet här. Och då är det
liksom att hon har fått blåmärke här och här. Något (ohörbart) synetiskt igenom att man håller
så och då har jag inte alls… alls hållit hårt på henne överhuvudtaget. Och sen så håller jag

Längre ner i förhöret

BF: Har det blivit några blåmärken… eller hänt någonting speciellt någon natt som du kan
komma ihåg?

A: Inte som jag har eh… inte som jag vet. Men jag kan nog säga en gång när hon… när jag
byter blöja så brukar jag hålla hennes ben så att hon kommer upp så man kan torka henne.
Och då har hon väl fått ett blåmärke här på foten, tror jag (ohörbart) något sånt. Och det är det

Förklaringarna till blåmärkena kommer inte spontant från Alexander -- utan förhörsledarna får dra ut varje förklaring genom att de inte nöjer sig.

Erika påstod att han la ner henne på bordet så försiktigt, så försiktigt så...

Och var tösen trög i magen? Varför hålla upp benen för att hon lättare ska kunna bajsa. Brukar inte direkt vara stenkulor en sådan liten producerar.
Citera
2017-05-08, 15:08
Medlem
Ennummerillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

emot magen så, så att hon ska få lättare och få ut sitt bajs. Och där fick hon också blåmärken.

Längre ner i förhöret

komma ihåg?

Förklaringarna till blåmärkena kommer inte spontant från Alexander -- utan förhörsledarna får dra ut varje förklaringar genom att de inte nöjer sig.

Ja, det är verkligen stor skillnad. Ifrån allra första stund av förhöret är mamman iskall, fullt fokuserad på att undfly misstanke och få Alex att se misstänkt ut, medan pappan i början istället är chockad och närmast osammanhängade och inte verkar ha tagit in att något brottsligt har skett. Jag vet vad jag tycker är mer misstänkt agerande utav en förälder vars barns lik inte ens har hunnit kallna.
Citera
2017-05-08, 15:09
Medlem
Citat:
Rebecka är kompis med alla som göder henne och glr som hon vill. Annars passar man inte i rebeckas vänskapskrets.
Citera
2017-05-08, 15:09
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Hypotes:

Efter att Erika lagt sig och somnat där vid halv 2 på natten så har Hailey varit jobbig. Alexander har försökt mata, men hon har inte velat ha, utan har bara gnällt. Han har blivit frustrerad och försökt få tyst på henne och skakat henne och "vyssjat" i famnen genom att krama henne alldeles för hårt (molhöll), alternativt dunkat ner henne hårt i vagnen och pressat ner henne genom att trycka på bröstkorgen. När hon lugnat sig något (inte fått luft, haft för ont, what ever) så har han lämnat henne i vagnen. Vi vet att hon inte kunde skrika ljudligt pga heshet (skrikit för mycket eller för ont för att skrika) och nu med nya revbensfrakturer, smärta, trötthet, utmattning och en nytillkommen hjärnblödning, så har hon somnat/tuppat av och tystnat.

Under de kommande timmarna har Alexander tittat på TV och spelat på datorn och hon har legat där och svävat mellan liv och död med en tickande bomb i form av en hjärnblödning. Han har passerat henne flera gånger och uppfattat det som att hon bara sover.

Framåt morgonkvisten har han blivit trött och velat gå och lägga sig och har då insett att Hailey fortfarande inte vaknat och inte har ätit på minst 6 timmar. Han tänker att han ska väcka henne och ge henne mat, så han gör i ordning maten och går sen ut och röker. När han kommer in ska han plocka upp henne för att mata och inser då att hon inte alls bara sovit, utan ligger där halvt medvetslös. Han blir desperat när han inser vad han gjort och försöker skaka liv i henne, chocka henne med isbitar, men inget hjälper och han förstår att han måste ringa 112.

Förmodligen har hon redan fått svåra hjärnskador vid detta laget, eftersom hon i en obruten kedja från samtalet med 112 börjar, får hjälp med andning. Från början har hon lite färg och har puls och strax efter, när hon helt slutar syresätta sig själv så påbörjar han HLR, som sjukvårdspersonalen tar vid efter en kvart. Från 112-samtalet börjar tills hon intuberas på sjukhuset har hon inte haft någon längre period av syrebrist.

Enligt Alexander så har han sett henne må bra och andas normal när han går ut för att röka och "max 5 minuter senare" kommer han in och ser henne kippa efter andan. Detta stämmer inte. För när skulle perioden med syrebrist (som gjort henne hjärndöd) ha inträffat i så fall?
Så tror jag också att hela gick,
Glöm inte att han antagligen använde hörlurar (beslagtagna) så han hörde inte alls henne

Aktiviteten vid datorn upphör 04:39. Larmet till SOS inkommer 05:51, så 72 minuter... alldeles för lång tid, allt kunde hända då
Senast redigerad av autostoperka 2017-05-08 kl. 15:12.
Citera
2017-05-08, 15:12
Medlem
Citat:
Aktiviteten vid datorn upphör 04:39. Larmet till SOS inkommer 05:51. Enligt Alexander har han gjort mat (dvs hällt varmvatten från kranen + pulver i en flaska), gått ut och rökt i högst 5 minuter, hittat Hailey och från han hittar henne tar det 30-90 sekunder innan han ringer 112. Vad är det jag missar här?

Undrar om det inte hänt något, varför någon form av misshandel här efter kl 04.39? Vad ska han som sagt annars ha gjort under den tiden? Runkat är förstås ett alternativ antar jag....
Citera
2017-05-08, 15:13
Medlem
Citat:

Och var tösen trög i magen? Varför hålla upp benen för att hon lättare ska kunna bajsa. Brukar inte direkt vara stenkulor en sådan liten producerar.

Nyfödda som får ersättning kan tydligen bli tröga i magen, särskilt om den är feldoserad, kan bli som en propp i magen på dem.
Citera
2017-05-08, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
Rebecka är kompis med alla som göder henne och glr som hon vill. Annars passar man inte i rebeckas vänskapskrets.

Du verkar hysa agg gentemot Rebecka.
Känner du henne personligen?
Om ja, hur uppfattade du hennes och Alex relation?
Citera
2017-05-08, 15:15
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:

Ibland kan de få problem av ersättning. I det här fallet är det dessutom ersättning gjord på varmvatten från kranen och ett barn som går upp i vikt dåligt, vilket mycket väl kan betyda att föräldrarna tänkt att det är smart att ta för mycket pulver i förhållande till vatten, så hon ska få i sig mer. Sådant kan, bland mycket annat, orsaka förstoppning och magsmärtor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in