Citat:
Ursprungligen postat av
BrainOfSheldon
Aktiviteten vid datorn upphör 04:39. Larmet till SOS inkommer 05:51. Enligt Alexander har han gjort mat (dvs hällt varmvatten från kranen + pulver i en flaska), gått ut och rökt i högst 5 minuter, hittat Hailey och från han hittar henne tar det 30-90 sekunder innan han ringer 112. Vad är det jag missar här?
Snarare vad är det han missar att berätta?
Titta också på första förhören med Erika och Alex.
Erika är förtvivlad, full av självanklagelser för att ha lämnat A med dottern, Erika tar direkt upp blåmärken/tecken som oroat henne och Alex förklaringar till dem.
Alex nämner den inte utan pratar om allt annat ända tills förhörsledaren tar upp dem -- då börjar han svamla om hur skört barnet var ... Innan har det bara varit kärlek .. utom då han råkade dunka barnets huvud i bordet när han skulle göra HLR (det tar han upp ganska snabbt)
Det tar 13-14 sidor in i förhöret där Alex inte en enda gång nämner blåmärken ... sen ställer FL frågan ...
FL: Har Hayli haft någon… något blåmärke någon gång?
A: Ja. Hon har haft blåmärken, hon har… faktiskt haft väldigt lätt för och få blåmärken. Eh…
det räckte jag drog… hon hade blåmärke här på eh… eh… ja, vad heter det, på hakan. Och
det hände bara genom att jag drog våtservetten och jag tänkte att vad är nu det här? Och även,
hon har haft blåmärken där vi inte ens… riktigt har rört, alltså rört henne över lag. Bara
liksom. Sen så fick hon blåmärken när vi skulle hjälpa henne… när man trycker upp benen
emot magen så, så att hon ska få lättare och få ut sitt bajs. Och där fick hon också blåmärken.
Och… sen här i kinden, kinderna och här i huvudet och så har hon också fått blåmärke. Och
(ohörbart) liksom när jag skulle mata henne och jag skulle hålla koll på att inte hon spotta ut
någonting så höll jag henne såhär, runt nacken och upp mot huvudet här. Och då är det
liksom att hon har fått blåmärke här och här. Något (ohörbart) synetiskt igenom att man håller
så och då har jag inte alls… alls hållit hårt på henne överhuvudtaget. Och sen så håller jag
liksom kontroll med flaskan så.
Längre ner i förhöret
BF:
Har det blivit några blåmärken… eller hänt någonting speciellt någon natt som du kan
komma ihåg?
A:
Inte som jag har eh… inte som jag vet. Men jag kan nog säga en gång när hon… när jag
byter blöja så brukar jag hålla hennes ben så att hon kommer upp så man kan torka henne.
Och då har hon väl fått ett blåmärke här på foten, tror jag (ohörbart) något sånt.
Och det är det
enda jag kan tänka mig i så fall.
BF: Ja, i så fall, det är ju du som ska.
A: Ja
BF: Svara så att säga.
A:
Ja. Nej, men alltså det är det enda jag kan tänka mig.
Förklaringarna till blåmärkena kommer inte spontant från Alexander -- utan förhörsledarna får dra ut varje förklaring genom att de inte nöjer sig.
Det är stor skillnad i reaktionen från Alexander jämfört med Erika ...