2017-05-07, 14:30
Medlem
MR och JM lämnade lägenheten tillsammans mordkvällen för att "resa till Katrineholm". Det kan nog anses klarlagt.

Enligt MR for man sedan i JM:s bil och hämtade den oranga VW:n för vidare färd. I samband med att MR hämtade VW:n blev han fysiskt attackerad av någon. Enligt MR så märkte nog inte JM detta och anmärkningsvärt nog berättade han det inte heller för henne.

Angriparen har inte kunnat hittas och verifiera händelsen.

Det kan tolkas på flera sätt. En orsak till att han inte berättade vad som hände kan vara att JM och MR inte hade någon direkt kontakt efter att MR blivit avsläppt ur JM:s bil. Kanske använde JM sin bil till att guida MR till brottsplatsen (vilket kan stämma med andra vittnesmål) eller också tillbringade hon kvällen på egen hand.

Sen har vi dumpningen av kniven i vattnet från en bro. En kniv som borde men inte har hittats. Varför inte? Kan det vara så att MR ljuger för att skydda någon? MR kanske hade med sig en kumpan i VW:n som var den som gjorde sig av med mordvapnet. Därför vet inte MR var det finns?

MR har fortfarande en del att förklara.
Citera
2017-05-07, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Att dränka AP utan att han får några märken kräver rimligen att han drogas med mer än den mängd alkohol han hade i blodet. Att hitta en sådan drog efter över ett år i graven kan nog vara svårt. Jag skulle säga att han antingen drogats eller drunknat på egen hand.
Kan man injicera alkohol med 95% tandläkarsprit?
Citera
2017-05-07, 14:38
Medlem
Så i morgon börja tillställningen med det möjliga mordet på Aki?

Tackar letsdoit för hänvisning till det tillgäggsprotokoll som tar upp omständigheterna på plats när man fann Aki drunknad.
Här är länken direkt, så slipper ni leta
https://minfil.org/eeP1C2bdb9/Tilla_ggsprotokoll_II_

Vad jag reagerar på är
1. att en av poliserna som gick in i stugan tyckte att det kändes unket/ovädrat där
2. att det fanns ouppackade matkassar i köket och en påse mögligt bröd
Min fråga: hade Johanna överhuvudtaget varit där dagen innan och under natten?

3. den läkare som kom till platsen fick en känsla av att berättelsen inte stämde riktigt; att det antagligen hade kommit till gräl mellan Johanna och Aki (och att det var därför han dragit ner till bryggan, tolkar jag det som); han påpekade också som fiskare att det inte var läge att lägga ut nät vid den tiden som Aki påstods ha gått ut
Min kommentar: en erfaren läkare sniffar sig till berättelser som inte stämmer riktigt; vågar man tro att hans magkänsla var riktig denna gång

OBS! PDF-sida 92: P. "minns att kroppen då låg på rygg och att händerna nästan befann sig uppe vid ytan"
(Vattendjupet var där mindre 1 m.)

Det är lite surt att ha blivit mästrad en gång när jag påstod att han fanns vid eller under bryggan och att det var båten som återfanns i vassen längre bort! Det var vid bryggan han låg! Med det blir det lättare att föreställa sig olika händleseförlopp
Citera
2017-05-07, 14:44
Medlem
lasternassummas avatar
Aki fiskade aldrig!
En kompis till Aki säger att Aki aldrig fiskade. Han tyckte inte om det.
Bara ännu en av många detaljer…

När det gäller fyndplatsen, där Aki hittades, så kom den första uppgiften, som jag minns, från VLT. Dom skrev att han hittades på "dumpningsavstånd" från bryggan. Jag tycker att den och din beskrivning håller fortfarande.

Upplagd längs bryggans kant och utrullad/tippad i vattnet?

Sedan är det lätt att missta sig på detaljer ibland. Dom är ju så många...

Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Så i morgon börja tillställningen med det möjliga mordet på Aki?

Tackar letsdoit för hänvisning till det tillgäggsprotokoll som tar upp omständigheterna på plats när man fann Aki drunknad.
Här är länken direkt, så slipper ni leta
https://minfil.org/eeP1C2bdb9/Tilla_ggsprotokoll_II_

Vad jag reagerar på är
1. att en av poliserna som gick in i stugan tyckte att det kändes unket/ovädrat där
2. att det fanns ouppackade matkassar i köket och en påse mögligt bröd
Min fråga: hade Johanna överhuvudtaget varit där dagen innan och under natten?

3. den läkare som kom till platsen fick en känsla av att berättelsen inte stämde riktigt; att det antagligen hade kommit till gräl mellan Johanna och Aki (och att det var därför han dragit ner till bryggan, tolkar jag det som); han påpekade också som fiskare att det inte var läge att lägga ut nät vid den tiden som Aki påstods ha gått ut
Min kommentar: en erfaren läkare sniffar sig till berättelser som inte stämmer riktigt; vågar man tro att hans magkänsla var riktig denna gång

OBS! PDF-sida 92: P. "minns att kroppen då låg på rygg och att händerna nästan befann sig uppe vid ytan"
(Vattendjupet var där mindre 1 m.)

Det är lite surt att ha blivit mästrad en gång när jag påstod att han fanns vid eller under bryggan och att det var båten som återfanns i vassen längre bort! Det var vid bryggan han låg! Med det blir det lättare att föreställa sig olika händleseförlopp
Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-07 kl. 14:49.
Citera
2017-05-07, 14:47
Medlem
Citat:
Att dränka AP utan att han får några märken kräver rimligen att han drogas med mer än den mängd alkohol han hade i blodet. Att hitta en sådan drog efter över ett år i graven kan nog vara svårt. Jag skulle säga att han antingen drogats eller drunknat på egen hand.

Håller med er.. Det måste vara alkohol +drog.. på kroppen syntes inga motståndsmärken .. AP var redan borta innan huvudet trycktes ner i "vatten"...
Citera
2017-05-07, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Satan vad sliten och tjock hon ser ut på senaste fotona. Och vad i helvete har hon gjort med ögonbrynen?! Hon ser ju riktigt psyksjuk ut nu.

http://www.vlt.se/vastmanland/ar-hon-spindeln-i-det-bisarra-mordnatet

http://omni.se/jag-skulle-aldrig-be-nagon-hugga-nagon-med-kniv/a/Lrkl9

http://www.vlt.se/blaljus/brott/johanna-moller-jag-skulle-aldrig-skicka-dit-nagon-med-kniv-jag-hade-gjort-det-sjalv
Enligt den sista länken försöker hon misstänkliggöra sonen. Dock är väl inte DB blond och blåögd:
Citat:
Senare i förhöret förefaller hon försöka misstänkliggöra sin son. Hon låtsas prata i hans ställe.

– Nej, jag har ingenting med olagliga pistoler och göra förstår ni väl. Det skulle jag aldrig göra. Det kan jag svära på min morfars grav att jag inte är skyldig. Sitter lilla blonda, blåögda (sonens namn, red anm). Finkammad.

– Du har ju sagt att han kommer att erkänna har ju du sagt, säger ena förhörsledaren, varpå Johanna Möller svarar:

– Han kommer och erkänna.
Citera
2017-05-07, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lamputtag
Det hade ju varit förnämligt att han kartlades minutiöst med tanke på att man lägger ner åtal efter åtal mot MR/MP? medans man går på åtal för stämpling för att JM bett DB slänga en soffa i huvudet på Aki?

Förhörsledaren kämpar i samma anda att få med Kalle och Handgranaten som stämpling men inser som DB att detta inte kan tas seriöst. Det kunde däremot åklagaren som meddela ytterligare en stämpling till allmänheten. Däremot undlät åklagaren sig att utreda brott när MR stod med kniven vid JMs huvvekudde en timme med mord i sinne. Ännu ett allvarligt brott som avskrivs MR. Afghanen med förmåner detta.
Citera
2017-05-07, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Håller med er.. Det måste vara alkohol +drog.. på kroppen syntes inga motståndsmärken .. AP var redan borta innan huvudet trycktes ner i "vatten"...
Men hur säker är man på att han blev dränkt?
Hur ser obduktionsprotokollet ut därvidlag?
Finns det ens en liten chans att han blev kvävd?

Ju mer jag ser det för mig, desto mer lutar jag åt att Johanna gjort det själv.
Hon har möjligen behövt hjälp med skjuts och barnvakt; dock kan jag ännu inte lista ut hur det arrangerats
Citera
2017-05-07, 15:05
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Men hur säker är man på att han blev dränkt?
Hur ser obduktionsprotokollet ut därvidlag?
Finns det ens en liten chans att han blev kvävd?

Ju mer jag ser det för mig, desto mer lutar jag åt att Johanna gjort det själv.
Hon har möjligen behövt hjälp med skjuts och barnvakt; dock kan jag ännu inte lista ut hur det arrangerats

Vid den första obduktionen, som kanske var ganska summarisk, så fastställdes väl drunkning som dödsorsak?

Eter (dietyleter) skulle väl kunna fungera. Men jag gissar att det lämnat spår som borde upptäckts? Finns det andra ämnen med liknande egenskaper som är svårare att spåra?
Droger verkar ju cirkulerat i överflöd i JMs omgivningar. Utom möjligen nära Aki, som var "ren", utom att han troligen drack sina öl, bl.a.

Citera
2017-05-07, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Kan man injicera alkohol med 95% tandläkarsprit?

Går väl men man tycker ju det borde ha upptäckts vid obduktionen. Verkar farligt. 😏

Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Aki fiskade aldrig!

När det gäller fyndplatsen, där Aki hittades, så kom den första uppgiften, som jag minns, från VLT. Dom skrev att han hittades på "dumpningsavstånd" från bryggan. Jag tycker att den och din beskrivning håller fortfarande.

Upplagd längs bryggans kant och utrullad/tippad i vattnet?

Sedan är det lätt att missta sig på detaljer ibland. Dom är ju så många...

Ja, nog finns det åtskilligt med konstigheter. Inte svårt att förstå alla misstankar mot henne. Jag vill ha en diagnos!
Citera
2017-05-07, 15:12
Medlem
[quote=lasternassumma|60655660]Aki fiskade aldrig!

Stämmer rätt bra.. visst är det så att vanligen vid drunkning ska kroppen ligga m ryggen uppåt?
Varför är händerna uppåt? i ett sista försök att ta sig upp / få hjälp medans kroppen är helt kraftlös / förlamad / drogad+alkohol?
Den förste killen fr RT minns väl att tallriken innehöll makaroner medans Big Moma påstår att de, även 2-åringarna, enbart ätit crab klor!!!
Bokstavligen så stämmer inget..
Min fundering: JJ har hela sanningen på sitt samvete.. JM använder en person vid sådana uppdrag därför har det aldrig grillats, annars skulle rester av ngn grill lr matlagning finnas kvar.
Det var en ensam JJ som anlände kort efter, utförde uppgiften och även tog m sig allt inhandlat.. iof hade de hela natten på sig att göra iordning stället... "unket" tyckte en av poliserna.. därför att dörren till huvudboningen öppnades visst först på morgonen.. dessutom har ingen överhuvudtaget kollat vad/vem som fanns i gäststugan...
Många Guldstjärnor till if.. deras utredning är en verklig kamp för stackars AP.. Jag tycker att polisen har fått den på ett guldfat...
Jag önskar just i detta fall samma Fl som i Armin Shirzaj fallet.. han spräckte allas alibi typ inom några dagar...
Citera
2017-05-07, 15:14
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Går väl men man tycker ju det borde ha upptäckts vid obduktionen. Verkar farligt. 😏

Ja, nog finns det åtskilligt med konstigheter. Inte svårt att förstå alla misstankar mot henne. Jag vill ha en diagnos!

En?
Är det inte lika bra att ta alla på en gång?

DAIS
Jag noterade graffitin på "sjöboden". Det kan betyda "scen", vilket vore lämpligt. Jag gissar att det är ett lag eller ett namn. Det fanns väl troligen där innan morden började?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in