Så i morgon börja tillställningen med det möjliga mordet på Aki?
Tackar letsdoit för hänvisning till det tillgäggsprotokoll som tar upp omständigheterna på plats när man fann Aki drunknad.
Här är länken direkt, så slipper ni leta
https://minfil.org/eeP1C2bdb9/Tilla_ggsprotokoll_II_
Vad jag reagerar på är
1. att en av poliserna som gick in i stugan tyckte att det kändes unket/ovädrat där
2. att det fanns ouppackade matkassar i köket och en påse mögligt bröd
Min fråga: hade Johanna överhuvudtaget varit där dagen innan och under natten?
3. den läkare som kom till platsen fick en känsla av att berättelsen inte stämde riktigt; att det antagligen hade kommit till gräl mellan Johanna och Aki (och att det var därför han dragit ner till bryggan, tolkar jag det som); han påpekade också som fiskare att det inte var läge att lägga ut nät vid den tiden som Aki påstods ha gått ut
Min kommentar: en erfaren läkare sniffar sig till berättelser som inte stämmer riktigt; vågar man tro att hans magkänsla var riktig denna gång
OBS! PDF-sida 92: P. "
minns att kroppen då låg på rygg och att händerna nästan befann sig uppe vid ytan"
(Vattendjupet var där mindre 1 m.)
Det är lite surt att ha blivit mästrad en gång när jag påstod att han fanns vid eller under bryggan och att det var båten som återfanns i vassen längre bort! Det var vid bryggan han låg! Med det blir det lättare att föreställa sig olika händleseförlopp