2017-05-04, 10:10
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Böneutropen är en maktdemonstration... är det svårt att förstå?
Orsak - verkan. Är det svårt att förstå?

M.h.a. böneutropen demonstrerar moskén/islam sin makt i området vilket är attraktivt för muslimer inkl. jihadister, som vill öka islams utbredning och makt i Sverige. Är det svårt (för dig) att förstå?
Citera
2017-05-04, 10:13
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
M.h.a. böneutropen demonstrerar moskén/islam sin makt i området vilket är attraktivt för muslimer inkl. jihadister, som vill öka islams utbredning och makt i Sverige. Är det svårt (för dig) att förstå?

Så svaret är ja? Isf tack.
Citera
2017-05-04, 14:48
Bannlyst
Citat:
Beror detta på böneutropen alltså?

Nu stänger man biblioteket i fitja pga islamseringen där.
Citera
2017-05-04, 14:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Nu stänger man biblioteket i fitja pga islamseringen där.

Ok.
Citera
2017-05-05, 07:16
Avslutad
Problemet med böneutrop, som jag ser det, är att religionen som sprids med hjälp av böneutrop då påtvingas människor som inte alls är av denna religiösa uppfattningen, varför böneutropen då helt står i strid med den religionsfrihet vi ska ha i Sverige.

Med dagens teknik borde detta lätt kunna lösas med hjälp av t.ex. radio, skype eller mobilen, you name it, så slipper folk som inte vill, bli påtvingade dessa böneutrop.

(Jag kanske är 10:a på bollen, vet inte då jag inte har gått igenom hela tråden.)
Senast redigerad av RobRoys 2017-05-05 kl. 07:23.
Citera
2017-05-05, 08:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Problemet med böneutrop, som jag ser det, är att religionen som sprids med hjälp av böneutrop då påtvingas människor som inte alls är av denna religiösa uppfattningen, varför böneutropen då helt står i strid med den religionsfrihet vi ska ha i Sverige.

Med dagens teknik borde detta lätt kunna lösas med hjälp av t.ex. radio, skype eller mobilen, you name it, så slipper folk som inte vill, bli påtvingade dessa böneutrop.

(Jag kanske är 10:a på bollen, vet inte då jag inte har gått igenom hela tråden.)

Du har en poäng där.. Vill man ha böneutrop , så kan säkert kebab teknikerna skriva en app för ändamålet. Böneutrop hör inte hemma i Sverige.. Klockringningar är ett irriterande det också, men det är en del av vårt kulturarv därav är det ok.
Citera
2017-05-05, 09:17
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Kanske, men det beror inte på böneutropen va? Det var den frågan som ställdes.

Det kan man nog säga att det gör, ja.
Böneutrop är ju ett av tecken på jihadismens närvaro och den förstärks sannolikt av att det står en skogstokig muslim och skriker som en dåre i minareten. Det bästa man skulle kunna göra vore att skjuta in en propellerdriven granat i minareten. Pang bom.
Citera
2017-05-05, 17:28
Avslutad
Citat:
Du har en poäng där.. Vill man ha böneutrop , så kan säkert kebab teknikerna skriva en app för ändamålet. Böneutrop hör inte hemma i Sverige.. Klockringningar är ett irriterande det också, men det är en del av vårt kulturarv därav är det ok.

Ja, precis. Personligen kan jag tänka mig att man fasar ut klockringningar på samma sätt förutsatt att det är i linje med folkviljan, fast den frågan hör en annan tråd till.
Citera
2017-05-06, 12:50
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-Blake
Hur ser det ut idag?

Påverkas ni som bor nära moskén av böneutropen?

Har det blivit bättre eller sämre i området sedan införandet av böneutrop?

Har böneutropen lett Sverige närmre islamisering?

Islamhuset ligger i ett industriområde, typ.
Närmsta bostadshusen tror jag är de som ligger på andra sidan pölen.

https://goo.gl/maps/R2jRFFmMhVy
Citera
2017-05-06, 21:11
Medlem
Citat:
Du har extrem hög kriminalitet i Fittja . Fittja är idag av Stockholms värsta ett No go zoner och mycket av kriminalitet kan kopplas till Moskén. Moskén är ett miljöproblem för många boende i dessa närhet. Man har tom flyttat polisstationen ifrån Fittja till Flemingsberg pga den stora otryggheten som finns i området.

Ett direkt felaktigt påstående då Flemingsberg är huvudstationen för polis- och åklagarmyndighet. Så har det varit i minst 20 år. Kriminaliteten i Fittja har varit lika som innan moskén byggdes.
Citera
2017-05-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys

Då är vi tillbaka till diskussionen om kyrkklockorna...
Citera
2017-05-06, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Då är vi tillbaka till diskussionen om kyrkklockorna...

Ja, rent principiellt men en väsentlig skillnad är att kyrkklocksringningar är en del av det svenska kristna kulturarvet precis som julfirandet är, eller anser du att vi ska införa röda högtidsdagar för alla religioner i Sverige? Så att vi får en millimeterrättvisa in absurdum? Ska vi ta bort korset i den svenska flaggan?

Personligen vill jag minimera all religions allmänna inflytande men av självklara orsaker har jag större tolerans för det som hör det kristna kulturarvet till eftersom det är "hemma" för mig. Åker jag utomlands har jag inte dessa förväntningar eller ens när jag besöker grannen.
Senast redigerad av RobRoys 2017-05-06 kl. 23:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in