Intressant att det inte kommit någon som helst kritik ifrån socialdemokratiskt håll. Bara en kortfattat meddelande om att de har forsatt förtroende. Har man rätt beskyddare så är det uppenbarligen bara att köra på.
Sverige har blivit av en patrocinium-kultur där det viktigaste är att skaffa rätt beskyddare och hålla dem nöjda, sedan är det bara att köra på och göra lite som man känner för.
Exakt, otroligt förbluffande att Khalifa och Karademir har förtroende inom S.
Khalifa vågade inte dyka upp som första-maj-talare och nu rapporterar lokalpressen att han tagit timeout på obestämd tid.
Fanskapet har gått och sjukskrivit sig.
Citat:
Efter Uppdrag gransknings reportage från Sigtuna om misstänkt vänskapskorruption har det uppståt politisk turbulens i kommunen. Kommunstyrelsens ordförande Ibrahim Khalifa (S) har nu blivit sjukskriven på obestämd tid.
Några personer påstår att han är ihop med någon fyllkärring som brukar sitta på La Campana.
Det sägs även att hon brukar ha en del blåmärken i ansiktet. När hon tillfrågas vad hon har gjort så brukar hon då enligt hörsägen säga att hon har två hundar som är väldigt vilda.
Någon som kan bekräfta om det stämmer eller är det bara rykten?
Exakt samma som jag tänkt idag. Hur i helvete kan syrianen kunnat haft kackerlackor på restaurangen sedan 2012 utan att ha fått stänga för gott? 7 år!?
Det måste handla om att han heter Karademir och att dom som jobbar på Hälsoskyddskontoret är lika insyltade i det hela som resten av socialdemokraterna.
Vilka äger dom flesta restaurangerna i den där kommunen?
David Lundqvist, som är lekmanne revisor för kommunen, tvekar att så kallade fribrevet är "äkta":
Efter att kommunrevisionens David Lundqvist har krävt en granskning av de uppgifter som kommit fram i SVT, så kräver nu flera revisorer att han lämnar sin post.
Under fredagseftermiddagen skickade de moderata revisorerna ut ett pressmeddelande där man kräver att David Lundqvist bör avgå som revisor. Bland annat skriver man:
Vi är sex lekmannarevisorer och vårt uppdrag är att helt neutralt granska kommunens verksamheter och avrapportera vår granskning till kommunfullmäktige. Vi genomför inga uppdrag åt kommunstyrelsen och inga förhör på uppdrag av något politiskt parti eller annan organisation i kommunen. Fem av de sex lekmannarevisorerna har denna uppfattning. Om lekmannarevisor David Lundqvist har en annan uppfattning om vårt uppdrag och arbetssätt ser jag ingen annan utväg än att han omedelbart lämnar sitt uppdrag i revisionen.
David Lundqvist säger till SVT Nyheter Stockholm att han inte vill kommentera uppmaningen att lämna sitt uppdrag som revisor.
– Jag förutsätter att jag blir kallad till vårt ordinarie möte nästa fredag och sedan får vi se vad som händer.
Den David Lundqvist är den som började med myglet redan vid 2002. Han la motioner där han hade ett eget agenda. T.e.x när Anders Johansson skulle bygga sitt Johansson villan vid Sigtuna, så förhandlade han utan offentligt upphandling. Skattebetalarna skulle få bekosta kalaset. Samma man som fick Anders Johansson när han lämnade alla uppdrag, så tog han ut ca 5 miljoner ifrån de kommunala bostads bolaget Sigtuna Hem. Som fallskräm. Samma man som tog in en social arbetare ifrån Hultsfred för spara 20 miljoner i försörjnings stöd, så fick den människan lön i 18 månader.
Exakt samma som jag tänkt idag. Hur i helvete kan syrianen kunnat haft kackerlackor på restaurangen sedan 2012 utan att ha fått stänga för gott? 7 år!?
Det måste handla om att han heter Karademir och att dom som jobbar på Hälsoskyddskontoret är lika insyltade i det hela som resten av socialdemokraterna.
Vilka äger dom flesta restaurangerna i den där kommunen?
Syrianerna!
Måste ha någon koppling där, man kan INTE ha kackerlacksproblem på en flygplatsrestaurang så många år utan att STÄNGA! Jag har själv ätit på den restaurangen X antal gånger, kanske inte borde ha gjort det nu i efterhand.
Det jag vet om syrianerna i Märsta är att de flesta spelar mycket spel (om pengar) och att de handlar med droger.
Dags att införa tjänstemannaansvar.
Skulle helst se hela S som parti bli dömd för brott mot riket.
Socialdemokraterna är korrupta kommunister och ett hot mot Sveriges demokrati då man säljer ut landet mot röster man blir lovade.
S är en skam, och hoppas ni får vad ni förtjänar. Varenda en av er har svikit Sverige.
Jag är tjänsteman i nämnda kommun och jag önskar verkligen att få tjänstemannaansvar, i dag är mina åsikter och kunnande endast rådgivande för politikerna och det kan högaktningsfullt skita i vad jag och mina kollegor säger för att sen göra som de vill och behagar (samt även gynnar sig själv bäst) även om det strider mot gällande regler och lagar.
Det som visades på uppdraggranskning är inget nytt för oss och det finns mycket mer att hitta i arkiven, arbetsmiljön i kommunhuset är på grund av detta så dålig att de flesta slutar efter några år, utfrysning och ren mobbning från inblandade i Khalifa-Karademirgänget pågår ständigt.