2017-05-06, 20:40
Medlem
Psykonaut-s avatar
Scenerna från framtiden, varför finns dem?

Kommer serien att hoppa i tiden från början av BB till slutet?
Att det tar vid som en sequel till BB?
Citera
2017-05-06, 21:08
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Scenerna från framtiden, varför finns dem?

Kommer serien att hoppa i tiden från början av BB till slutet?
Att det tar vid som en sequel till BB?
Tror det snarare är menat att illustrera för oss vilken tragisk berättelse denna mannen sitter på.
Ser man på helheten så är detta bara en berättelse om en rad av olyckliga händelser.

Och ju mer jag tänker på det så var nog den senaste scenen allvarligare än vad jag först trodde.
Med andra ord så är han nog döende.
Eller så kanske han t.o.m dog.
Tvivlar på det men jag känner att författarna skulle vilja ge honom en sorglig och förödmjukande död. Åter igen, något likt den senaste scenen, med (vanlij?) utspritt på ansiktet.
Citera
2017-05-06, 22:36
Medlem
Schnyggves avatar
Kort fråga, är serien bra? gillade Breaking bad som fan, och minns att kollade ett par avsnitt på BCS för ett par år sedan men fastnade liksom inte...ge det en chans till?
Citera
2017-05-07, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Kort fråga, är serien bra? gillade Breaking bad som fan, och minns att kollade ett par avsnitt på BCS för ett par år sedan men fastnade liksom inte...ge det en chans till?
Om du ska ge den en chans till så råder jag dig att spola förbi allt som har med Saul att göra och bara kolla på Mike. Gubbens äventyr är det ända man ser fram emot när det kommer ett nytt avsnitt.
Citera
2017-05-07, 00:26
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Om du ska ge den en chans till så råder jag dig att spola förbi allt som har med Saul att göra och bara kolla på Mike. Gubbens äventyr är det ända man ser fram emot när det kommer ett nytt avsnitt.

Är det så? men alltså serien handlar väl främst om Saul? gillar ju honom...lär bli en jävla massa spolande då? Mike är dock skön...
Citera
2017-05-07, 00:41
Medlem
Citat:
Är det så? men alltså serien handlar väl främst om Saul? gillar ju honom...lär bli en jävla massa spolande då? Mike är dock skön...
Det är typ 50/50 när det gäller Saul och Mike. men jag tycker att verkligen inget händer med Saul. Det är så sjukt långa transportsträckor som är händelselösa. Det är först nu de två senaste avsnitten som ahr varit roliga när Saul har kameratid. Men om du ilar att se människoöden och arbetsrelationer så tror jag att du kommer gilla scener med Saul.
Citera
2017-05-07, 01:11
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Det är typ 50/50 när det gäller Saul och Mike. men jag tycker att verkligen inget händer med Saul. Det är så sjukt långa transportsträckor som är händelselösa. Det är först nu de två senaste avsnitten som ahr varit roliga när Saul har kameratid. Men om du ilar att se människoöden och arbetsrelationer så tror jag att du kommer gilla scener med Saul.

Ok jag fattar...får se hur jag gör! Tack för input!
Citera
2017-05-07, 02:45
Medlem
carass avatar
Tog mig nästan 5-6 avsnitt innan jag började gilla serien
Citera
2017-05-08, 13:09
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ok jag fattar...får se hur jag gör! Tack för input!

Att spola förbi vissa delar känns som ett väldigt korkat råd.
Citera
2017-05-08, 14:55
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:

BCS är en mycket bra serie men med mycket lägre tempo än BB. Gillar man Saul och Mike, vilket jag gör, så ska man se BCS. Även andra karaktärer från BB dyker upp i BCS vilket är kul. Saknar BB som fan.
Citera
2017-05-08, 19:10
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Allvarligt som att det är mer arbetsrelationer eller allvarligt som att det blir mer kriminella?
Både och. Tycker säsong 3 varit riktigt bra hittills.

Edit: Ja Mikes scener är lite bättre men gillar Jimmys story också, väldigt dumt om man spolar förbi de scenerna... Om det stämmer att Gus är gay kan det ju vara så att han planerat länge att göra Hector till en grönsak och sen döda Don Eladio(som han dödar i breaking bad) om Max var mer än bara hans affärspartner.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2017-05-08 kl. 19:18.
Citera
2017-05-08, 22:24
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Var kommer dessa homorykten om Gus från? Varför skulle han vara gay?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in