2017-05-06, 13:18
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Om man under barnets första månad ägnar sig åt att ta 900 bilder på barnet och är upptagen med att redigera dessa bilder och visa dem i fotogrupper för betygsättning har man knappast normal anknytning och bindning till sin bebis. Det har sökts på utvecklingsfaser hos bebisar och då borde de rimligtvis också fått fram hur man ska ge sitt barn närhet och umgås med sin bebis när den är vaken, hur man ska göra en stor åtskillnad på dag som ska vara den aktiva delen av dygnet då det ska vara liv, ljus och ljud och natt som ska vara den passiva delen av dygnet då det ska vara dämpat ljus och lite aktivitet. Här verkar det inte vara någon skillnad på dag och natt och inte mycket närhet.

Hon var extremt osäker och kände sig misslyckad för att barnet inte åt. Kuratorn kontaktades på sjukhuset då dom låg inne, och kuratorn ansåg inte att det var något fel gällande anknytningen.

Mamman var intresserad av foto både innan och efter barnet. Klart att hon ville visa upp flickan vilket jag inte anser vara konstigt. Hon gjorde inget som inte pappan godkände eller var med på utan förlitade sig helt på pappan. Det var hennes misstag kan man säga att inte gå på sin egen magkänsla.
Citera
2017-05-06, 13:28
Medlem
fermions avatar
Nu är ju inte Erika enbart god och vän. Påminner om denna sång om en flicka med trasslig bakgrund (citat Tom Lehrer)

Citat:
About a maid I'll sing a song,
Sing rickety-tickety-tin,
About a maid I'll sing a song
Who didn't have her family long.
Not only did she do them wrong,
She did ev'ryone of them in, them in,
She did ev'ryone of them in.

One morning in a fit of pique,
One morning in a fit of pique,
She drowned her father in the creek.
The water tasted bad for a week,
And we had to make do with gin, with gin,
We had to make do with gin.
.
.
.
One day when she had nothing to do,
One day when she had nothing to do,
She cut her baby brother in two,
And served him up as an irish stew,
And invited the neighbors in, -bors in,
Invited the neighbors in.

And when at last the police came by,
And when at last the police came by,
Her little pranks she did not deny,
To do so she would have had to lie,
And lying, she knew, was a sin, a sin,
Lying, she knew, was a sin.
Citera
2017-05-06, 14:19
Medlem
brunett73s avatar
Ja nu har jag läst igenom fuppen. Jag baxnar när jag läser om dessa människor som försörjs av socialen dvs skattepengar. Vilket drägg rent ut sagt. Nu när jag väl fått ur mig dessa opolitiskt korrekta åsikter så måste jag bara få säga att jag tror att den sk pappan är sjuk i huvudet och det kan inte skyllas på Adhd. Han har inte haft så många bra förebilder i sitt liv och tror väl att en man och pappa ska vara så han famlar i mörker. Att han skadat och i slutändan haft ihjäl sitt barn är klart. Den sk mamman har heller inte haft en dans på rosor i sitt liv och hon hamnar i beroendeställning pga hennes egna bristfälliga förebilder och famlar oxå i mörker vad gäller hennes roll i det hela. Att hamna i sån där beroendeställning händer inte bara kvinnor utan män kan oxå hamna i sådant tillstånd min egen make var innan han träffade mig i ett förhållande med en kvinna som fick honom att begå handlingar han ju aldrig skulle gjort annars men han hamnade i en bubbla med henne. Hon slog sitt barn men han sa aldrig åt henne på skarpen och det gör mig så förbannad.. ok det var OT men jag förstår att mamman måste ha haft det så. Mamman i detta fall har ett eget temperament som de runt om henne har fått smaka på men jag tror att hennes taffliga beteende handlar om frustration över tillvaron. De lever ju som riktiga parasiter. Varför skaffade de barn? Räckte det inte med att vara pojkvän och flickvän och spela dataspel, tigga skjuts och pengar till höger och vänster?
Citera
2017-05-06, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Inte i FUP´en men det var någon som skrev att det brukar/kan bli så om man tvångsmatar ett spädbarn. Huruvida man ska vara källkritisk till det påståendet eller ej(?) vet jag inte, minns inte heller om det backades upp med någon länk men kolla några sidor bak så hittar du det!

I obduktionsprotokollet/ rättintyget står det att tungbandet saknas. Ska leta leta upp sidan i FUP och länka asap

Edit: Läste nu i dödsbeviset står "tungbenet saknas av oklar anledning"
Men i obduktionsrapporten är "tungbenet intakt "
Senast redigerad av TonBlut 2017-05-06 kl. 14:38.
Citera
2017-05-06, 14:28
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Gör verkligen ont i hjärtat när man ser bilderna på den lilla tösen. Stackars tjej...
Citera
2017-05-06, 14:32
Medlem
brunett73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Gör verkligen ont i hjärtat när man ser bilderna på den lilla tösen. Stackars tjej...
Ja det är hemskt! Stackars lilla barn, vad hon fick stå ut med lilla kraken. Jag känner sån sorg.
Citera
2017-05-06, 14:36
Medlem
brunett73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunett73
Ja det är hemskt! Stackars lilla barn, vad hon fick stå ut med lilla kraken. Jag känner sån sorg.
Samtidigt så får man ju inte ifrågasätta föräldrar av denna sort- ka ni verkligen få ha barn? Det finns massor av varningsklockor som samhället kunde reagerat på men nej si det är en mänsklig rättighet att skaffa barn och alla föräldrar vill sina barns bästa, den sistnämnda är den värsta floskel jag vet.
Citera
2017-05-06, 14:44
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:

Citat:
Samtidigt så får man ju inte ifrågasätta föräldrar av denna sort- ka ni verkligen få ha barn? Det finns massor av varningsklockor som samhället kunde reagerat på men nej si det är en mänsklig rättighet att skaffa barn och alla föräldrar vill sina barns bästa, den sistnämnda är den värsta floskel jag vet.

Ja. Adoptera bort är ett alternativ om man känner att det är övermäktigt. Nej känner verkligen med flickan. Hon ser så tom ut i blicken på filmen på instagram. Man vill bara ta upp henne i famnen...
Citera
2017-05-06, 14:50
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf
Och du tror inte att självupptagna och empatistörda människor och deras beteende kan analyseras och förklaras? "Det är en sak att förstå sig på och förklara en handling, det är en annan att försvara en handling".

Man kan förklara hur pedofiler och våldtäktsmän fungerar också och varför de blivit som de blivit och agerat som de gjort, det betyder inte att man per automatik tycker att dom är offer som inte förtjänar straff.

Jag tycker man ska ge fan i att lägga resurser på att analysera idioter. Det kommer alltid att finnas ondskefulla människor som helt utan förklaring begår ondskefulla handlingar bara för att det är sådana de är.
Citera
2017-05-06, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrow
Läste något om att det pratades om att pappan ev led av schizofreni, och enligt mamman så åt han abilyfy mot hans adhd. Men det är ju antipsykotisk medicin.

Någon som hört talas att man ger just den vid adhd?

Jag är 46 år och äter antidepressiva pga ADHD. Det har verkligen revolutionerat mitt mående till det bättre. Kanske hjälper antipsykotisk medicin honom att må bättre även om han inte har diagnosen psykotisk.

För övrigt lever jag ett mycket välordnat liv med två barn och är ekonomichef på ett försäkringsbolag. Min uppväxt var också mycket välordnad trots att min pappa också lider av ADHD. Den diagnosen behöver alltså inte betyda att livet går åt helvete.
Citera
2017-05-06, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Higuita
Jag är 46 år och äter antidepressiva pga ADHD. Det har verkligen revolutionerat mitt mående till det bättre. Kanske hjälper antipsykotisk medicin honom att må bättre även om han inte har diagnosen psykotisk.

För övrigt lever jag ett mycket välordnat liv med två barn och är ekonomichef på ett försäkringsbolag. Min uppväxt var också mycket välordnad trots att min pappa också lider av ADHD. Den diagnosen behöver alltså inte betyda att livet går åt helvete.

Nej, du får aldrig någonsin utskrivet abilify mot ADHD. Och dina antidepressiva får du heller inte mot din ADHD utan mot någon korsdiagnos.
Citera
2017-05-06, 18:00
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonBlut
I obduktionsprotokollet/ rättintyget står det att tungbandet saknas. Ska leta leta upp sidan i FUP och länka asap

Edit: Läste nu i dödsbeviset står "tungbenet saknas av oklar anledning"
Men i obduktionsrapporten är "tungbenet intakt "
Men de är de enda ställena i dokumentet som tungbenet nämns. De måste ha skrivit fel och menat tungbandet. På de ställen tungben nämns, nämns inte tungbandet.

Hur vanligt är det förresten tungbenet saknas? Det brukar väl enbart försvinna hos mördade brottsoffer, typ Linda Chen? I det här fallet låter det i så fall som medfödd missbildning av relevans för utredningen. Trots det snackar de bara om tungbandet i resten av rapporten.

Sid 6: "även äldre skador på revbenen. Hailey saknar även tungbenet av oklar anledning"

Sid: 21: "mörke på halsen. Hailey saknar tungbenet. Alla revben är av"

Sid 31: "Flickan är svullen och röd vid ögonen, såg ej ut som blåmärke. Tungbandet kunde Cecilia inte identifiera. Det kan finnas en liten rest som hon inte sett vid undersökningenmen som ändå existerar."

Sid 379: "Bo såg inte att det fanns någon skada på tungbandet. Om det hade funnits någon skada på tungbandet så skulle man rimligen ha sett det"

Sid 436: "barn om det har fel sugteknik på ett bröst få en överansträngning på tungbandet under tungan. Annika har dock aldrig sett något liknande"

Sid 1443: "Fhl: Du har googlat korta tungband? Var det i samband med taget i amningen?-Ja."

Osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in