2017-05-05, 20:35
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, det här exemplaret av kvinna är så in i helvete felskruvad så att man får rysningar bara man tänker på eländet, hennes exmän måste ju tända ljus i kyrkan av ren tacksamhet över att vår herre lät dem komma undan.

Men det måste ju för i helvete märkts långt tidigare?

Hon är ju mytoman långt ut i fingerspetsarna.

Ja man tycker att ngn borde ha märkt att inte allt står rätt till men denna morbida kvinna, säkert har hon haft övertaget över sin klan, skrämt de till tystnad, med sina medel som hon förfogade över.

Att så många bla hennes barn som har blivit tillfrågade om att ta livet av Aki, och inte gjort ngt åt detta anser jag att de är involverade i hela hennes cirkus, ingen har reagerat att ta tag i detta sjuka beteende att gå till polisen, de avslöjar när de blir förhörda och ställda mot väggen.

Barnen kunde ju ha talat med deras mormor och morfar om vilka förslag de fått av JM, men det verkar i denna familj som obehagligheter har tystats ner.

Att JM är mytoman framgår varje gång hon blir förhörd, olika svar, och dödsorsaken till Aki.s död den varierar beroende på vem hon talar med.

Hon är felskruvad hoppas hon inte lägger fel skruvar förpackningarna på Hinsan
Senast redigerad av Smhf 2017-05-05 kl. 20:47.
Citera
2017-05-05, 20:44
Medlem
Citat:
Arbogakvinnan bjöd pojkvännen Mohammad Rajabi på ett lyxliv präglat av märkeskläder, champagne och Västkustresor.
Det skriver hon själv i ett brev som hon försökte skicka till ett av sina barn – inifrån häktet.

Citat:
Hon skriver också att Rajabi blivit "kung" och att "hans vänner ser upp till honom" – och att han "inte kunde riskera att hamna i rännstenen igen."
I brevet, som hon har daterat till den 13 januari i år skriver hon också att pojkvännen erkänt mordet för henne: "M har sagt till mig att han gjorde det för pengar jag tror för hans eget lyxliv skull".

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnan-om-pengarna-och-lyxen/
Citera
2017-05-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Ligger mycket i vad du säger, förhörsledarna bedriver mer eller mindre en misstänktsdriven utredning istället för en brottsdriven utredning som är mer förutsättningslös. JM är den misstänkte som skall erbjudas på silverfat av MR till förhörsledarna. Man fyller i luckor och hypoteser om skeendet. Förhörsledarna konstruerar sin egen berättelse på MR:s bekostnad genom att sätta både känslomässig press på honom tillika som dom hela tiden trycker på att det är deras händelseförlopp som man vill få presenterat, den fria berättelse begränsas eller avbryts. MR går dom till mötes men detta är så pass tydligt när man läser förhören så detta har nog Hikes koll på om inte byts hon väl ut till HR och nästa advokat får ett nytt försök.

Håller med. Tyvärr. Inte ett sätt att bedriva en utredning som jag gillar och stor risk för rekyl. JM uppvisar många tecken att lida av någon psykisk sjukdom eller utvecklingsstörning men detta är ju inget bevis för att man är en mördare. Inte svårt att döma henne på moralisk grund men kanske inte lika lätt juridiskt. Mycket hänger nu på matchen åklagarna och målsägandenas biträden vs försvararen. Jag tror nog åtalet håller.
Citera
2017-05-05, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ja man tycker att ngn borde ha märkt att inte allt står rätt till men denna morbida kvinna, säkert har hon haft övertaget över sin klan, skrämt de till tystnad, med sina medel som hon förfogade över.

Att så många bla hennes barn som har blivit tillfrågade om att ta livet av Aki, och inte gjort ngt åt detta anser jag att de är involverade i hela hennes cirkus, ingen har reagerat att ta tag i detta sjuka beteende att gå till polisen, de avslöjar när de blir förhörda och ställda mot väggen.

Barnen kunde ju ha talat med deras mormor och morfar om vilka förslag de fått av JM, men det verkar i denna familj som obehagligheter har tystats ner.

Att JM är mytoman framgår varje gång hon blir förhörd, olika svar, och dödsorsaken till Aki.s död den varierar beroende på vem hon talar med.

Hon är felskruvad hoppas hon inte lägger fel skruvar förpackningarna på Hinsan

Barnen kanske hade talat om allting angående Johannas förslag på att mörda Aki till deras morföräldrar.

Både Anki och hennes dotter Ulrika talade faktiskt om för polisen att de misstänkte Johanna ligga bakom Akis död. Polisen trodde dem inte, och inte heller trodde de på IFs utredning eller på Akis familj som alla pekade ut denna psykopat J.
Senast redigerad av Singoallaa 2017-05-05 kl. 21:05.
Citera
2017-05-05, 21:04
Medlem
JM är åtalad för mord i 2 fall. Det är ju löjeväckande eftersom det inte verkar finnas några objektiva fakta som pekar på det. Obefogat åtal?

I andra hand yrkar åklagaren på medhjälp alternativt anstiftan.

Väljer åklagaren att gå ut hårt med tanken att får jag inte det ena så blir nog chansen större att få det andra?
Citera
2017-05-05, 21:12
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Barnen kanske hade talat om allting angående Johannas förslag på att mörda Aki till deras morföräldrar.

Både Anki och hennes dotter Ulrika talade faktiskt om för polisen att de misstänkte Johanna ligga bakom Akis död. Polisen trodde dem inte, och inte heller trodde de på IFs utredning eller på Akis familj som alla pekade ut denna psykopat J.

''Barnen kanske hade talat om allting angående Johannas förslag på att mörda Aki till deras morföräldrar. ''

Står det i FUP, jag har inte kommit så långt?

Undersökningen ang Aki är under all kritik.
Citera
2017-05-05, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
I ett av de sista förhören låter fhl det faktum att MR inte vill kännas vid att han var där och rekade dagen innan passera ganska obemärkt. Detta skall ställas mot det faktum att han berättar vid första erkännande att han var med landsmän vid dådet.

Fhl Det är så här att vi har ju kontrollerat telefonin, telefontrafiken, och då har Gasems
telefon kopplat upp sig mot en mast som täcker ett område ner mot Granliden. Och
den sektor då som går från masten och som täcker ett område där Granliden finns. Just
den här kvällen och natten. För klockan 01:36 så sker det en uppkoppling på hans
telefon. Tidigt på natten, strax efter halvtvå. Då befinner sig Gasems telefon i detta
området.

Mt Och vi var i Arboga då men det innebär inte att vi har varit hos dom där i
sommarstugan.

Fhl Men kan ni ha åkt… Ni kan ha åkt den vägen som leder ner mot sommarstugan?
Mt Det kan hända.
Fhl För du sa, jag vet i något tidigare förhör, så sa du att Gasem gärna ville provköra bilen
och att ni körde på lite småvägar. Var ni nere på dessa vägar och körde då? Jag kan
visa dig det där. Här är Arboga, här. Och här vägen, första vägen ifrån Arboga ner mot
Granliden. Här finns det en telemast. Där är Granliden. Och 01:36 så kopplas Gasems
telefon upp i den här sektorn. Var ni ner på den här vägen någon gång?

Mt Som sagt, vi körde mot vissa vägar men exakt åt vilket håll vi körde det kommer jag
inte ihåg.

Det kan hända? Som om detta inte har betydelse. Kommer ha för Hikes.
Speciellt den tekniska bevisningen i form av SMS där han säger "att han inte hittar"
Teknisk bevisning stöds inte av MRs historier. Eller inte

PS. Referatförhör funkar sådär för JM hon ändrar sin historia oftare än fhl byter kalsonger.

Inte mycket till fri berättelse här inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Håller med. Tyvärr. Inte ett sätt att bedriva en utredning som jag gillar och stor risk för rekyl. JM uppvisar många tecken att lida av någon psykisk sjukdom eller utvecklingsstörning men detta är ju inget bevis för att man är en mördare. Inte svårt att döma henne på moralisk grund men kanske inte lika lätt juridiskt. Mycket hänger nu på matchen åklagarna och målsägandenas biträden vs försvararen. Jag tror nog åtalet håller.

Du glömde MRs advokat så 5 mot en ännu allt för tyst 3-barnsmorsa. Kanske bra med tystnaden innan så allt ist kommer på måndag. Kör hårt Amanda du har har många öppningar både här och där.
Citera
2017-05-05, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
JM är åtalad för mord i 2 fall. Det är ju löjeväckande eftersom det inte verkar finnas några objektiva fakta som pekar på det. Obefogat åtal?

I andra hand yrkar åklagaren på medhjälp alternativt anstiftan.

Väljer åklagaren att gå ut hårt med tanken att får jag inte det ena så blir nog chansen större att få det andra?

Med tanke på att den tekniska bevisningen inte går ihop historierna som jag skrivit om idag så ser jag ett möjligt utslag "skyddande av brottsling". Det kan inte ens en duktig advokat eller JMs glappkäft lirka sig ur. Vi får se på måndag vart JM och Hikes går.
Citera
2017-05-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Med tanke på att den tekniska bevisningen inte går ihop historierna som jag skrivit om idag så ser jag ett möjligt utslag "skyddande av brottsling". Det kan inte ens en duktig advokat eller JMs glappkäft lirka sig ur. Vi får se på måndag vart JM och Hikes går.

Minimum stämpling skulle jag säga. Och trots allt troligtvis anstiftan.
Citera
2017-05-05, 21:39
Medlem
Nu har jag läst FUP och laddat kontot.

Åtalet kanske faller platt som i Bodenfallet?
Citera
2017-05-05, 22:00
Medlem
Johanna säger på sidan 905 att dom pratat i telefon och att MR sagt saker. I tidigare förhör har hon sagt att han inte pratar svenska eller engelska, utan mest visar med händerna, typ när han förklarar att han slängt i knivarna när dom åker över bron. Inte mycket som stämmer i hennes historia när man när man läser alla förhör.

Själv har jag så uselt minne att jag inte vågar ljuga öht.
Citera
2017-05-05, 22:06
Medlem
lasternassummas avatar
Arbogakvinnan blir dömd till livstid
Som Leif GW säger, det är inte riktigt rumsrent att uttala sig om domar innan dom vunnit laga kraft, men jag håller helt med honom i det här fallet. Hon får livstid.

Finns det något som kan ändra på det? Fyra eller fler samtidiga hjärnblödningar under sittande rätt?
Hur sannolikt är det?

Någon som tvekar? Läs hela FUP och inte bara JMs förhör!

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/gw-arbogakvinnan-blir-domd-till-livstid/

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in