2017-05-05, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Ja det finns. I alla fall japaner. Tips: alberto fujimori

Haha, måste säga att det var svar på tal iaf.
Citera
2017-05-05, 12:52
Medlem
PiusXIIIs avatar
Malin Wollin är ju själv vit. Sverige är precis som TV-programmet "Vem bor här" väldigt vitt. Till skillnad från TV-programmet kan hon ju påverka graden av vithet i nationen, genom att helt enkelt ta livet av sig, eller hur?
Citera
2017-05-05, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Måste bara påpeka paradoxen här. Snacka om självmål.

Finns det peruanska kineser tro?

Håller med, det är rätt lustigt. Påpekade det tidigare i tråden. Testa att säga för dig själv "en tysk svensk", "en svensk tysk", "en dansk svensk" osv.

"svenska norrmän" Ich don't think so.

Nysvenska, helt enkelt.
Citera
2017-05-05, 13:11
Medlem
I hela mitt liv har jag betraktat mig som människa.
Sen har jag alltid varit svensk.
Vita är dom som ägde slavar.

Nu är jag hatad i mitt eget land för att jag är vit, en 100% påklistring skam på de mina, oförtjänt skam.

Hatet mot mig som vit kände jag som ensam vit i ett av USAs getton för 35 år sen.
Andra gången jag kände mig hatad som vit var på Fryshuset, sportlovet 2016.
Senast redigerad av eva88 2017-05-05 kl. 13:31.
Citera
2017-05-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Malin Wollin är ju själv vit. Sverige är precis som TV-programmet "Vem bor här" väldigt vitt. Till skillnad från TV-programmet kan hon ju påverka graden av vithet i nationen, genom att helt enkelt ta livet av sig, eller hur?

Hon kan även införa mångkultur i mellanöstern eller Afrika genom att helt enkelt flytta dit och föda barn där. Då blir det serriöst.

Hennes ensidaga rabiata krav på "mångkultur enbart i Europa" (krav hon definitivt inte är ensam om) är ologiskt. Man kan inte vara globalist och bara införa "mångkultur" i en enda kultur och världsdel. För övrigt kan hon ju lägga en enda sekund av tanke på hur det kan komma sig att Södermalm, Norrmalm, Östermalm och innerstan inte tagit emot en enda arabisk eller afrikansk flykting/migrant permanent på 20 år. - Varför bussas det inte in arabiska ensamkommande till innerstadsskolorna? Hennes problem blir ett litet fisförnämt problem i hennes egen boendemiljö framför TVn där hon sitter och "känner" och "irriterar sig" på att ANDRA inte filmar araber och visar upp dem för svenskar i Sverige. Om hon tror att araberna i Sverige ser på svensk TV överhuvudtaget så har hon stora problem. Det finns satellitboxar med över 400 arabiska kanaler.
Citera
2017-05-05, 14:09
Medlem
Sperssons avatar
.
Ja visst är det för jävligt att det finns så många svenskar i Sverige.

Malin Wollin, hur bidrar du själv till att minska antalet svenskar?
Citera
2017-05-05, 14:17
Medlem
auchentoshans avatar
Ett av problemen är att man lätt kan tro att det bor betydligt fler med utländskt påbrå i Sverige bara genom att slå på TV-apparaten. Fördelningen mellan pursvenskar och invandrare är väldigt skev i valfritt program (eller iaf med få undantag). Detta är troligen anledningen till att Malin Wollin tror att fördelningen i "Vem bor här" är skev när den i själva verket ganska korrekt visar ett idag normalt snitt ur det svenska samhället.
Citera
2017-05-05, 14:35
Medlem
Figzys avatar
Citat:
"Vill SVT få oss att tro att utomeuropeiska människor bor i trånga lägenheter med inredning från ”deras kultur” och att det därför blir alldeles för lätt att gissa vem som bor var? Har alla en get på sin balkong och hummus på spisen, eller vad är problemet?"

Fantastiskt hur Malin gör självmål med sin egen fördomsfulla, rasistiska nidbild av utomeuropéer - med utgångspunkten att de bor i trånga lägenheter.

Artikeln avslutas med två intetsägande frågor:

"Vem bor här? Vem bryr sig?"

Uppenbarligen bryr du dig Malin, eftersom det var så kränkande för dig med avsaknad av individer under rasistiska premisser.
Citera
2017-05-05, 15:24
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
I hela mitt liv har jag betraktat mig som människa.
Sen har jag alltid varit svensk.
Vita är dom som ägde slavar.

Nu är jag hatad i mitt eget land för att jag är vit, en 100% påklistring skam på de mina, oförtjänt skam.

Hatet mot mig som vit kände jag som ensam vit i ett av USAs getton för 35 år sen.
Andra gången jag kände mig hatad som vit var på Fryshuset, sportlovet 2016.
Vita är inte enbart de som ägt slavar, de som hade flest slavar var Ottomanska riket. Afrikaner ägde också slavar, det har funnits slavar runt om i hela världen. Vita var knappast de som varken startade det eller var sist med att inneha slavar.

Det vita gjorde var däremot att sätta stop för slavhandel.

On-Topic: Är inte enligt krönikörer som Malin, vita människor icke-existerande, de menar väl att det är ett spektrum och därmed inte finns hudfärger. Dessa typer har inga problem att använda hudfärg när det gäller att svartmåla vita, annars så rör de ogärna hudfärger, utan vill peka på att greker och portugiser minsann inte är ljusa.

Är det kulturell appropriation att ha med ickesvenskar i programmet i fråga, om de anammat svensk inredningsstil, är de inte skyldiga till appropriation?
Citera
2017-05-05, 15:27
Avslutad
Tror alla kan hålla med om att svensk journalistik har utvecklats till något mycket vackert och intelligent.

När graden av utveckling har blivit tillräckligt stor kan man följdriktigt ställa frågor av typen:

"Varför finns det så många svenskar i svenska TV-program?"

Det kunde man inte innan. Graden av utveckling var helt enkelt för låg.
Citera
2017-05-05, 15:44
Medlem
Politice-Rectams avatar
Jag skulle inte vara överraskad om det visade sig att de tre icke västerländska personerna var också de enda icke västerländska personerna som sökte till programmet.
Citera
2017-05-05, 15:52
Avslutad
Förr så förpassades sådana här artiklar till papperskorgen eller humoravdelningen.
Nu är det på blodigt allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in