2017-05-05, 15:20
Medlem
Ok det här är mina egna åsikter, det är möjligt att det är helt fel!

Jag ser många som skriver om hur man ska ragga på krogen. Jag är inte särskilt framgångsrik personligen iof pga olika anledningar, men jag har sprungit mycket på krogen och observerat vad som fungerar och inte fungerar.

De viktigaste sakerna enligt mig är (inte nödvändigtvis i följande ordning):

1. Se så bra ut som möjligt, klä dig propert, snygga skor men du behöver inte överdriva
2. Var lång (sorry kortisar)
3. Känn så många som möjligt på stället

1. Kan tyckas självklart men det finns många detaljer här. Att vara överdrivet gymmad kan vara direkt kontraproduktivt och få dig att se ut som att du anstränger dig för mycket (snälla tyck om mig för min kropp!) eller alltför hotfull ut. Att gå runt i en supertight t-shirt är oftast en direkt no-no. Skjorta eller piket är så gott som alltid bäst av någon anledning. Sen beroende på stället kan du öka eller minska snobb-stilen. Det är kanske inte nödvändigt med en dyr kavaj och italienska skinnskor på någon sunkig pub. Men snälla, lämna spänn t-shirten hemma för alla inblandades skull.

2. Låter brutalt eftersom man inte kan påverka det men det gör stooor skillnad enligt mina observationer.

3. Den här missar många och den är för jävla viktig. De som är mest framgångsrika lär känna vakterna, personerna i garderoben, bartenders, dj'n, stammisar you name it. De flesta vill bara gå dit , haffa den snyggaste tjejen och så snabbt som möjligt smussla med henne hem. Visst det kan gå men oftast är det en önskedröm. Vid väldigt många tillfällen när en kontakt leder till sex så känner antingen A och B varandra sen tidigare alternativt så känner personen A personen C som känner B. Chanserna för en kille ökar nog tiofalt skulle jag tro om han så bara har en enda gemensam kontakt med tjejen för det ökar hennes trygghet (även om jag vill påpeka att den är fullständigt falsk oftast).

Sen finns det förstås en hel del andra saker men de vill jag påstå är mindre viktiga. En del påtalar vikten av att se jätteglad ut och le hela tiden. Tja, det skadar väl kanske inte, bättre än att se sur ut, men jag ser många "flinare" som när kvällen lider mot sitt slut ändå är ensamma med sitt ölglas (då brukar de dessutom inte flina lika mycket längre ). Att dansa skriver en del om , kanske det mest överskattade som finns. Jag har dansat arslet av mig på olika ställen det har i princip aldrig lett till någonting, stå hellre i baren och passa på att öppna när tjejer beställer drinkar. Sen förstås att man aktivt söker kontakt med tjejer och inte bara sitter i ett hörn men det utgår jag ifrån.

Sen handlar det ofta om ren tur också. Du kan råka stöta ihop med den snyggaste tjejen av alla på stället, hon har just gjort slut med sin pojkvän, är nästan desperat efter rebound-sex och ni bara råkar ha något gemensamt obskyrt intresse.
Citera
2017-05-05, 15:26
Medlem
Gianellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstigKoala
Ok det här är mina egna åsikter, det är möjligt att det är helt fel!

Jag ser många som skriver om hur man ska ragga på krogen. Jag är inte särskilt framgångsrik personligen iof pga olika anledningar, men jag har sprungit mycket på krogen och observerat vad som fungerar och inte fungerar.

De viktigaste sakerna enligt mig är (inte nödvändigtvis i följande ordning):

1. Se så bra ut som möjligt, klä dig propert, snygga skor men du behöver inte överdriva
2. Var lång (sorry kortisar)

1. Kan tyckas självklart men det finns många detaljer här. Att vara överdrivet gymmad kan vara direkt kontraproduktivt och få dig att se ut som att du anstränger dig för mycket (snälla tyck om mig för min kropp!) eller alltför hotfull ut. Att gå runt i en supertight t-shirt är oftast en direkt no-no. Skjorta eller piket är så gott som alltid bäst av någon anledning. Sen beroende på stället kan du öka eller minska snobb-stilen. Det är kanske inte nödvändigt med en dyr kavaj och italienska skinnskor på någon sunkig pub. Men snälla, lämna spänn t-shirten hemma för alla inblandades skull.

2. Låter brutalt eftersom man inte kan påverka det men det gör stooor skillnad enligt mina observationer.

3. Den här missar många och den är för jävla viktig. De som är mest framgångsrika lär känna vakterna, personerna i garderoben, bartenders, dj'n, stammisar you name it. De flesta vill bara gå dit , haffa den snyggaste tjejen och så snabbt som möjligt smussla med henne hem. Visst det kan gå men oftast är det en önskedröm. Vid väldigt många tillfällen när en kontakt leder till sex så känner antingen A och B varandra sen tidigare alternativt så känner personen A personen C som känner B. Chanserna för en kille ökar nog tiofalt skulle jag tro om han så bara har en enda gemensam kontakt med tjejen för det ökar hennes trygghet (även om jag vill påpeka att den är fullständigt falsk oftast).

Sen finns det förstås en hel del andra saker men de vill jag påstå är mindre viktiga. En del påtalar vikten av att se jätteglad ut och le hela tiden. Tja, det skadar väl kanske inte, bättre än att se sur ut, men jag ser många "flinare" som när kvällen lider mot sitt slut ändå är ensamma med sitt ölglas (då brukar de dessutom inte flina lika mycket längre ). Att dansa skriver en del om , kanske det mest överskattade som finns. Jag har dansat arslet av mig på olika ställen det har i princip aldrig lett till någonting, stå hellre i baren och passa på att öppna när tjejer beställer drinkar. Sen förstås att man aktivt söker kontakt med tjejer och inte bara sitter i ett hörn men det utgår jag ifrån.

Sen handlar det ofta om ren tur också. Du kan råka stöta ihop med den snyggaste tjejen av alla på stället, hon har just gjort slut med sin pojkvän, är nästan desperat efter rebound-sex och ni bara råkar ha något gemensamt obskyrt intresse.

Vad vill du att vi ska diskutera? Jag saknar en frågeställning eller diskussionsunderlag över huvud taget.
Citera
2017-05-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gianello
Vad vill du att vi ska diskutera? Jag saknar en frågeställning eller diskussionsunderlag över huvud taget.

Jag förmodar att folk har egna åsikter som antagligen inte stämmer överens med mina över vad som fungerar på krogen. Det där med att vara lång exempelvis är det nog en hel del kortisar som blir provocerade av.
Citera
2017-05-05, 15:33
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:

This går man ut själv på krogen utan att känna någon tycker många tjejer man är konstig.
Citera
2017-05-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
This går man ut själv på krogen utan att känna någon tycker många tjejer man är konstig.

YES! Det har jag verkligen upplevt. Speciellt yngre tjejer, de kan knappt gå på toa utan att göra det med en kompis. Att gå på krogen själv finns inte i deras värld.
Citera
2017-05-05, 16:11
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
YES! Det har jag verkligen upplevt. Speciellt yngre tjejer, de kan knappt gå på toa utan att göra det med en kompis. Att gå på krogen själv finns inte i deras värld.

Fan heller! Bästa raggen har jag fått inom en kvart. In på stället, se glad ut, sprid energi, haffa tag i tjej du får uppenbart trevlig ögonkontakt med och gå hem. Jag har aldrig varit ute efter att få så många vänner som möjligt men knulla mycket säger jag inte nej till.
Citera
2017-05-05, 21:36
Medlem
Aldrig upplevt något positivt av nr 3. Enda som kan vara en svag fördel är att man ser någorlunda "hel och ren" ut, men det är som sagt en extremt svag fördel. Rebound-sex-sökande kvinns har man råkat på.
Citera
2017-05-05, 21:51
Medlem
mortuums avatar
Punkt nummer 3. känns vettig. Lättare att dra hem en brud man stött på tidigare, eller om man har gemensamma vänner och kanske hamnar bredvid varandra vid samma bord. Men för att punkt 3. ska funka bör man väl iallafall uppfylla punkt 1. och 2. först. Sedan är det ju dock upp till tjejen i fråga vad hon anser attraktivt, hon kanske föredrar lite kortare killar, eller hunkar i storlek S t-shirts? Vad vill TS diskutera egentligen, hur man lättast raggar på krogen?
Citera
2017-05-06, 00:40
Medlem
Opiumtal18s avatar
Är 175cm och tycker mig känner mig träffad av punkt2, framförallt när det gäller på krogar och klubbar.

Vilken längd anser ni förresten för "kort"? Har läst någonstans att <175cm är kort och >186cm är långt.

Sen en grej till, raggning är ju en aktivitet på fritiden. Det jag undrar är har det någon påverkan vad man gör till vardags? Bryr sig tjejer i dagens läge ens ifall man är civilingenjörstudent, läkarstudent, hantverkare eller jobbar på kundtjänst? Verkar bara som tjejer på krogen bara bryr sig om det yttre och attityden.
Citera
2017-05-06, 00:43
Medlem
Ihavenonames avatar
Jag hänger alltid på samma ställe och har gjort det under längre tid vilket lett till att jag lärt känna många där (vakter, bartendrar, övrig personal, många gäster) men det har inte lett till annat än att jag fått väldigt många polare så alternativ 3 är knappast en garanti. Fast om man ser bra ut och känner många på stället blir det säkert oerhört mycket lättare.
Citera
2017-05-06, 00:45
Medlem
Jag glömde en jävligt viktig punkt kom jag på!

BO NÄRA STÄLLET NI TRÄFFAS PÅ!

Antagligen den viktigaste av alla. Ju närmre desto bättre. Vet inte hur många ggr jag har sumpat chanser för att jag bor långt åt helvete.
Citera
2017-10-19, 22:37
Medlem
Hur går det för er? Här kommer ett inlägg jag gjorde i tinder tråden, men tycker det är relevant.
Jag svarade lite på hur det är att gå ut själv på krogen, vilka fördelar, mindset and so on.

Självklart har vi alla våra egna uppfattningar om saker och ting och i slutändan spelar det nog inte så stor roll vad jag säger till dig, så ta detta med en nypa salt. Game är överskattat, jag är väldigt naturlig. Jag kanske har några koncept i huvudet men när jag pratar på inte sitter jag och tänker på "åh nu måste jag dissa tjejen litegrann här så hon blir sugen". Man säger det man känner för, typ. Ofiltrerat och sen ber om ursäkt om det går "för långt".

Jag är absolut ingen expert, men det är min erfarenhet so far. Du lever kring den gamla uppfattningen att folk tittar på dig och bryr sig "haha, gud har ni sett den killen? han går runt här själv och raggar brudar". Kan lova dig att tjejerna där inne har fullt upp att hålla koll på sitt smink, hur dom ser ut, hur dom dansar, etc, hjälpa sina vänner att kukblocka and so on (vi pratar en full nattklubb med discodunk). Men finns som sagt vägar runt detta oavsett. Jag hade i princip befriendat hela gänget på efterfesten så alla visste att jag var där själv (killar som tjejer), jag hade gjort det till en grej att "fan vad sjukt. jag gick ut själv och sitter här med er, cp". Då äger jag situationen.

Vad ska dom säga? Haha, vilken loser du är som går ut själv, jaha varför är jag på eran fest då? Precis, jag hade ett värde, nånting var intressant, dom ville ha med mig i sitt gäng, etc. Var ju inte som att man tjatat sig till nån efterfest, blev ju frågad. Tjejer brukar oftast säga typ "Haha, jag trodde ni kände varann", och i å med den frågan har jag känt varje gång hur min attraktion växer i deras ögon, tjejer kan bli otroligt imponerade av män som lyckas framstå som att dom känner allt och alla, fast dom i själva verket inte kände någon överhuvudtaget, i början av kvällen. Dvs ditt sociala värde växer i deras ögon. Socialt är allting i verkligheten, har du utseende så är ju det plus, jag är väl nånstans mitt emellan, ser ok ut, fantastisk personlighet (vid en bra kväll!).

Lär dig att inte reagera. Jag har den här tanken i mitt huvud jävligt ofta, kanske låter bissart men "Jag borstar tänderna". Hur ser du ut när du är trött på morgonen och borstar tänderna? Helt obrydd. Det är poängen, men med rakryggrad och ståtlig kroppshållning. Vad brudarna än säger för skit, så tänker jag "jaja, borstar tänderna.". Fokusera hårt på att inte reagera alls. Även om dom säger "fyfan du är så ful och äcklig stick", aldrig hänt, ha ha men händer säkert nån! "Jag är lesbisk" händer jämt nuförtiden dock, det är översatt "inte intresserad men har du ett bra svar så får du en chans".

Dissa tjejen säg att hon har lesbiska drag men att du inte är övertygad, få se en passionerad kyss med din tjejkompis så tror jag dig. Tjejen skrattar blir lite brydd, = game on. Vet jag sagt detta tidigare i tråden, men det är för att det fungerar, try it!
MEN, du har självfallet rätt. På krogen så frågar ju ibland tjejer "är du här själv?" och då måste man känna av läget, vad vill den här bruden höra?. I ditt fall tycker jag du ska säga exakt det du sa till mig.

Visa att du känner irritation på dina loser vänner som vill sitta och runka hemma med world of warcraft, eller vad det nu kan vara. Ibland säger jag "Ja jag är här själv, var ingen som ville gå ut, och jag tänker då inte sitta hemma, sjukt tråkigt". Eller drar nån historia om att folk har familj och barn och är tråkiga (vilket ju är helt sant om du börjar komma upp i åren) och dom håller med, och sen game game game. Eller "Dom drog hem, men jag ville stanna kvar". Har du lite potentiella varianter att köra med.

En annan grej är ju att går du ut själv så högst troligt kommer du ändå att springa in i nån du känner lite ytligt, så är du inte "själv" ändå. Men hur du än vrider och vänder på det. Vi säger att du inte går ut på krogen och du sitter på tinder och raggar. Tjejerna vill ju även där veta att du har massa polare och är populär? Det är ju ingen skillnad där emot någon annanstans! Så hur ska du ändra på det här att du blir populär? Krogen är ju ett fantastiskt ställe. Jag är FB vän med 4-5 nya personer från den senaste utekvällen, och alla sa att vi kan ses igen och festa etc.

Är ju bara kolla upp när dom går ut så går man ut själv då, så är man där "med dom", även om man inte var på deras förfest, etc. Spelar ingen roll, det vet ju inte dom nya brudarna du raggar på. Dom ser dig med folk och ser "oh, en populär kille", det är så enkelt egentligen rent psykologisk så det är skrattretande. Hur effekten av att ha en tjej i vardera arm gå in på dansgolvet och se hur andra tjejer som dissat dig tidigare vinkar åt dig och är sugna. Om du inte tror mig, testa själv.

Men känslan är väl att du är för låst i dig själv, du tror att du är beroende av andra för att få fitta. "Fan, om jag bara hade två tre coola polare, så kan vi stå i baren å se hårda ut", tro mig. Hjälper inte tet piss, du blir sämre. Du börjar tänka "fan, vågar ja ragga på den här bruden å polarna ser hur jag suge,r ehm häh fan låter bli", etc.
Gå ut själv = Bara fördelar, jag är helt seriös nu.
Önskar det kunde bli mer socialt accepterat, kanske blir det en dag, va vet man.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in