2017-05-05, 02:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
aki var ju helt ren 3,5 månader innan döden från alla sorters droger. har det kommit fram i fupen att mamman o pappan var neddrogade?

Nej det har inte framkommit i fuppen (så långt som jag kommit i alla fall), att de skulle ha varit drogade, men det är min personliga fundering över att Anki inte verkade ha så ont, samt hennes "märkliga" beteende, som enligt min mening även kan härröra från genuin chock.

Hon vill duscha för att hon är "blöt". Hon verkar ju liksom inte se, eller mentalt ta in att det är blod....synen av blod (en massa blod) kan ju chocka en hel del människor. Samt att hon verkar ha svårt att hitta ord...."hål i kroppen". Men SOS kan ju ha hört fel.....ligger ju nära "har SÅR i kroppen....
Citera
2017-05-05, 02:06
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Nästan lite gulligt med de nya visitkort de hittat med hans efternamn... herregud vilken psykopat hon är Hon slår världsrekordet i White Trash och hela familjen verkar avguda Afghaner och annat diverse löst folk... Hinseberg nästa och livstid för kärringen. Där kommer hon snabbt få bli bekant med andra regler och hierarki. Gissar på att hon får snaska skäggbiff och äta skithål samt bli någons lilla hund där.

JM träffar säkert på någon på Hinsan som JM har tagit barn ifrån.....och många på Hinsan har säkerligen växt upp i högst tvivelaktiga fosterhem......

Hämden kan bli ljuv för en del där.
Citera
2017-05-05, 02:17
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Huvudprotokollet s. 645
(Efter M:s erkännande.)
Citat:
Mohammad berättade att tidigare under sommaren så hade Johanna planerat att mörda en
annan person. Mohammad berättade att denna person var Chalel som Johanna jobbat med
tidigare och sedan hjälpte de killarna som Johanna haft sex med och gått till pressen och
berättat.

Vid ett tillfälle då de var hemma hos Johanna så bad hon Jafar att hjälpa till att få
bort Chalel så han inte kunde ställa till några nya problem.

Johanna hade bett Jafar att han
skulle göra detta eller se till att någon annan skulle göra detta.

Mohammad berättade att tidpunkten då detta samtal ägde rum var då pressen hade publicerat
detta i tidningarna.

Mohammad berättade att de som fanns i rummet då detta diskuterades var Johanna, Jafar
samt Mohammad. Mohammad hade senare frågat Jafar om han hört rätt, då Johanna bad Jafar
göra detta. Jafar hade sagt ja jag tror hon har blivit knäpp.

Mohammad tillfrågades om han visste hur de planerat att utföra detta.
Mohammad berättade att de skulle skicka någon med vapen eller bara slå ihjäl honom så att
han inte skulle störa Johanna igen. Johanna ville bara att han skulle dö.

Mohammad tillfrågades varför Chaled skulle dö?
Anledningen var att Johanna blivit av med sitt jobb och detta berodde på sexfilmen som
Chaled, Bashir, Samir och Naser planerat att göra för att sedan sprida den till massmedia och
till Socialtjänsten.

Mohammad tillfrågades om han skulle få betalt för att hjälpa Johanna att döda Chaled.
Johanna hade sagt till Jafar att han skulle få pengar om han hjälpte henne med detta.
Johanna hade sagt att Jafar skulle få 100.000–200 000 kronor om han gjorde det.

Jafar hade sagt att det var lite pengar för en sådan allvarlig sak att det borde kosta 1 miljon
kronor för att göra detta.
Minst en miljon tycker Jafar ett liv är värt. Trots att JM är knäpp.
Citera
2017-05-05, 02:31
Medlem
lasternassummas avatar
Från förhör med JM om mordet på Aki

Huvudprotokoll__del_4__8_.pdf

2016-12-01, s446:

"J: Det är ingen som har dödat... Den enda som jag skulle kunna tänka mig ha velat döda min man det är min pappa. Ja, det är den enda och han skulle aldrig kunna döda honom för Aki han vägde 85 kg och 1,72 lång och var bara muskler. Det är den enda personen som jag skulle kunna tänka mig. Jag tror knappast att han ville dränka han utan han skulle skära kuken av han och sen skjuta han, för att vara grov i munnen. Så skulle det ha gått till (gråter). Jag önskar att de aldrig hade visat mig de där SMS."

SMSsen är mellan Aki och hans nya. Deras relation var intensiv de sista månaderna innan Aki mördades. När JM fick se SMSen blev hon upprörd. Enligt henne skulle hon och Aki inte alls skilja sig.

Citera
2017-05-05, 02:43
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om Siegmund Freud hade varit med oss så skulle han ha sammanfattat det du beskriver med ett ord:

Projektion

Sannerligen!

Angående JM:s patologiska beteendemönster så konstaterar jag att det i förhör framkommer att hon nyttjat alias vid flertalet tillfällen. Som av en händelse så är kriterium A2 för antisocial personlighetsstörning i diagnosmanualen DSM-IV "Falskhet, indikerat av upprepade lögner, användande av alias eller att ha lurat andra för egen personlig vinnings skull."
Citat:

Vilket namn använder sig Johanna av när hon tex bokar hotellrum ?
Varför annat namn ?
-(finns kopia på hotellkvitto med namnet Johanna Taha)

Johanna uppger att Taha är Mohammeds namn, hon uppger också att hon använt sig av Johanna Rajabi på sina visitkort. På fråga uppger hon att det inte är av någon speciell anledning, mer på kul.

Huvudprotokollet sidan 299.

Antisocial personlighetsstörning är den diagnos i DSM-IV som ligger närmast psykopati. Psykopati används nämligen inte som diagnos (begreppet används dock inom forskning och återfinns i litteraturen).
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-05 kl. 02:46.
Citera
2017-05-05, 03:33
Medlem
Grandiosos avatar
S 458:

J: Ja, men jag kommer i alla fall aldrig mer ha någon kontakt med min mamma.

Det tror jag att mamman kan stå ut med. Faktiskt.

Förhörsledarna sköter sig bra tycker jag av det jag hittills tagit del av. Det kan nog inte vara
någon avundsvärd uppgift att ställas inför en sån här speciell person som JM men de hanterar henne utmärkt tycker jag.
Som här när det gäller JM:s påståenden om en exmake som skulle ha betett sig illa
mot henne och tvillingarna:

S 454:

F: Amanda, hur vet hon det?
J: Hon har väl sett när han tagit i barnen och så där.
F: Nej, det har hon nämligen inte ser du.
J: Nähä.
F: Utan hon säger att det är du som har försett henne med de här uppgifterna.
J: Jaha då är det väl jag.
F: Ja, men det är, det tror jag att det är.
J: Det är inte så att jag har ljugit. Tror du att jag ljuger för mina barn eller...nej
F: Jag kan tro det ibland faktiskt att du gör det ärligt talat. Jag ska inte påstå att du
är en lögnerska, men jag är ganska säker på att du inte är sanningsenlig hela tiden heller.

Att vara sanningsenlig är nog inte riktigt vederbörandes cup of tea om man säger så...
Citera
2017-05-05, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Gång på gång så komprometterar JM sig själv genom spontana uttalanden. Att göra så har ett särskilt namn inom den kriminologiska begreppsvärlden, åtminstone i USA. Jag har dock glömt bort vad det heter men det jag avser är att, exempelvis, om en snut stoppar en bil för en fordonskontroll så säger föraren "Bilen är inte stulen!" eller "Jag är inte onykter!" utan att polisen ens har fört det på tal. Alltså att personen själv spontant för på tal något för denne komprometterande som inte ens polisen nämnt.

JM gör detta flera gånger i det jag hittills hunnit läsa...

När polisen i de första förhören frågar henne om vart hon befann sig och vilka som var hemma i lägenheten så säger hon vid ett tillfälle plötsligt "Muhammed är ingen mördartyp, han är världens snällaste!". Polisen har då inte sagt ett ord om att Muhammed är mördaren eller ens ställt några frågor åt det hållet - de bara frågar om vart alla befunnit sig och vilka tider och så vidare.

Sen när polisen frågar henne om hennes bilar så är de mest intresserade av hennes Volvo XC60, de frågar dock också om den tegelröda Volkswagen - då säger JM helt plötsligt "en bil med en sådan uppseendeväckande färg skulle jag aldrig använda om jag skulle utföra ett sånt här brott". Polisen har inte nämnt något om att den har brukats i samband med mordet, de frågar vilka som har tillgång till den.

Som sagt, detta att spontant kompromettera sig själv...en intressant förhörspsykologisk företeelse.

Jag reagerade också på detta när hon säger något i stil med "jag skulle aldrig hugga min pappa i ögat", varpå polisen sedan säger att de inte vet hur han blev huggen.
Citera
2017-05-05, 07:29
Medlem
lasternassummas avatar
Pikant detalj – Är Mohammad ett vanligt namn på häktet?

JM skrev lappar på häktet till MR för hon hade hört Mohammads namn sägas av en vakt. Det var en annan Mohammad...
Hon tror att MR är på samma avdelning som hon, men han är på en annan plats.

Huvudprotokoll_2017-02-06.pdf

s 450-451:

"J: Mohammad har ju berättat för mig. Mohammad tänkte inte erkänna det här brottet. Jag lade en lapp i hans låda, du måste erkänna. Då erkände han, han hade inte tänkt.
B: Han har inte fått någon lapp."

"F: Men Johanna, ni har inte ens suttit på samma avdelning.
J: Jo
F: Nej
B: Nej, det är det ni inte har gjort.
F: Du tror det.
J: Men jag har ju hört.
F: Ja men du tror det, det är en annan Mohammad. Du har trott och han har suttit på helt andra sidan."

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-05 kl. 07:37.
Citera
2017-05-05, 08:22
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om Siegmund Freud hade varit med oss så skulle han ha sammanfattat det du beskriver med ett ord:

Projektion

Min tanke exakt.

Hon beskriver alla attribut och underliggande orsaker för att någon ska ha mördat hennes pappa men hon tilldelar dom alla i sin omgivning för i hennes sinne så har ingen av dessa attribut.

Det är för att hon är narcisstisk psykopat.
Citera
2017-05-05, 08:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Huvudprotokollet, alla JM:s förhör, får nästan ses som en grundstudie för kriminella element hur man inte beter sig vid förhör om man är skyldig.

Advokaten, skulle väl någon gång även för den delen kunna begära en tids överläggning med sin klient, dvs be henne hålla käften och tappa minnet. (Hikes)

Hade M haft en duglig advokat, kunde han begärt överläggninstid, för att förklara vad dna är och att det måste ha hamnat där då Göran hjälpte till att flytta ut något ur förrådet, då han slant och rev M.

Men här sitter de som åskådare, förmodligen med käken vid naveln.

Vid andra gången de grips så trasslar hon ju in sig själv och misstänkliggör alla sina barn och Jafar Jafar. Redan vid första förhöret har hon naglat fast sig som huvudmisstänkt och drar sedan med sig alla som dominobrickor.

JM verkar totalt skita i om JJ Hamnar i finkan. Ju.B är nog medveten och insyltad och närmast avförd för att inte alla JM:s barn (med respektive) utom tvillingarna på 3 år ska sitta i fängelse eller institutioner.

Ja, det är ju rent otroligt hur passiv Hikes är i alla de situationer som uppstår när JM villar bort sig i sin trollskog, standardfrasen att jag inte har några kommentarer borde hon ha lärt JM i alla fall men icke, det pladdras på så det står härligt till, JM verkar fan lite lätt korkad i mångt och mycket.

Dessutom helt utan samvete eller medkänsla för någon annan än sig själv, hur fan kan man sälja ut sina barn på det sätt som JM gör?

Årets praktmorsa lär hon inte bli nominerad till den här gången heller.
Citera
2017-05-05, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, det är ju rent otroligt hur passiv Hikes är i alla de situationer som uppstår när JM villar bort sig i sin trollskog, standardfrasen att jag inte har några kommentarer borde hon ha lärt JM i alla fall men icke, det pladdras på så det står härligt till, JM verkar fan lite lätt korkad i mångt och mycket.

Dessutom helt utan samvete eller medkänsla för någon annan än sig själv, hur fan kan man sälja ut sina barn på det sätt som JM gör?

Årets praktmorsa lär hon inte bli nominerad till den här gången heller.
"Pengar är makt" och "den som inga skulder har är fri".
Tydligare än så här kan man inte visa innebörden av detta. Intressant att se det på lägsta nivå, hur man både binder upp med och blir bunden av ekonomiskt "tvång". "Kontroll" går som en röd tråd genom hela fallet.
Den här historien bordes skrivas om till en sedelärande berättelse för både barn och föräldrar om skillnanden mellan känslomässiga och materiella bindningar. Och den högst väsentliga skillnaden mellan solidariskt och tvångsmässigt stöd.
Citera
2017-05-05, 08:53
Bannlyst
När man läser MRs förhör förstår man att det inte finns någon bredd i utredningen.

När han börjar erkänna och bryter ihop börjar han förklara att han varit med en landsman, möjligtvis två. Hans historia är relativt konsekvent genom många förhör men allt fhl inriktar sig på är Johanna. Var det Johanna? Nej svarar MR flera gånger.
Han hinner inte säga två meningar när han gråtande erkänner när fhl pressar, ber och bönar "var det Johanna som låg bakom??" typ.

Skulle det kännas bättre om du erkänner för dina föräldrar, vi kan ordna med det du kan säga att någon annan låg bakom det, tex. Johanna.
Nej tack säger MR.

Han klarar inte av att beskriva vilka som var med, han är rädd, gråter och berättar att han rökt hasch och tagit andra droger. Minnesluckor osv. Fhl fortsätter pressa på om Johanna.

Jag undrar om detta ens är lagliga metoder.

Han säger att han berättat för Johanna vad han gjort men att hon inte trodde honom, vilket är exakt vad Johanna säger. Det har också stöd i avlyssningen.

En vacker dag återkommer MR när han fått nästan all bevisning presenterad och dementerar allt. Säger att det inte finns några landsmän inblandade och minns allt som det var igår. En tillrättalagd historia med bevisningen i handen.

Försvaret kommer gå på detta. Det är uppenbart att det var lättare för MR att skylla allt på Johanna som antagligen åker dit, än att riskera att sätta dit farliga landsmän. Han var rädd.

Den mycket stora frågan är varför MR åkte med Gaschem till sommarstugan dagen innan, när han var helt ovetande och inte fick reda på något av JM förrän de var på plats den 3/8? Där och först då övertalades han av "tjat". Fastän han tackat nej till att göra det så många gånger enligt egen berättelse som inte har något stöd.

Där går MRs historia inte alls ihop. Det är tvärtom inget bevisat om att JM åkt med honom. Men det är bevisat att han var på plats med landsmän.

Tunt för åklagarna om Hikes lägger upp det rätt. Vilken av MRs historia har stöd i bevisning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in