2017-05-05, 00:41
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
3 kiselalger hittades i AP:s lungor. Ett mindre antal än 20 kan bero på kontamination.

Hjälmaren är rikt på kiselalger (särskilt i augusti). Hade AP drunknat utanför bryggan hade han haft avsevärt fler kiselalger i sina lungor; det hade – om inte fullständigt kryllat av dem – som ett absout minimum hittats åtminstone 20; något annat är orimligt.

Den rimliga slutsatsen är därför att AP har drunknat i vatten som inte härrör från Hjälmaren; således inte i det grunda vattnet intill bryggan. Fyndplatsen kan i stället vittna om att mördaren inte vågat exponera sig någon längre sträcka med ett tungt lik i öppen båt (särskilt inte framemot morgonsidan); det fanns grannar/vittnen som i princip dygnet runt kunde ha begett sig ut för att fiska eller vittja nät. - En kompromiss blev därför att dra ut AP en bit i vattnet, alt. via bryggan dumpa liket genom en staketöppning. Mest diskret var att (i skydd av bryggan) dra ut honom i vattnet, t.h. om bryggan, sett från boningshuset: Det var precis där han återfanns - och båten hade lösgjorts och tillåtits driva in mot land.

JM säger sig ha varit den enda vuxna personen som befunnit sig på platsen där AP återfanns drunknad - och det har genom s.k. temsning också visats att hon inte varit inne i huset vid relevanta tidpunkter, jämfört med vad hon själv uppgett.

Större mängder mat och dryck har inköpts strax före avfärden till sommarstugan - vilket pekar på medhjälpare i ett förberett mordscenario.

JM har uppgett ett flertal olika dödssätt och dödsplatser. - Hon har vid tre tillfällen sökt fårmå sina bägge döttrar resp. svärsonen att döda AP. Äldste sonen har berättat att hon med hjälp av en tung soffa ville se AP krossad och ihjälklämd. - Med vetskap om tidigare manipulationer och påhittighet kan dock inte uteslutas att hon till sist tagit saken i egna händer.

Sedan har vi livförsäkringarna och den förfalskade bouppteckningen.

Det här (plus lite till) kan sammantaget tala för en fällande dom. - Försvararens enda chans är att hävda att man (t.ex. i avsaknad av tillräckligt många studier på området - och särskilt inte efter att kroppen befunnit sig en längre tid under jord, osv) inte vågar utesluta drunkning till följd av ett olyckstillbud.
Jag hoppas Din analys stämmer. Vem eller vilka tror Du hjälpt JM vid det här mordet?
Citera
2017-05-05, 00:43
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej det är det inte!
Jag känner till många svenskar som dricker på exakt samma sätt som BOs, väl etablerade i samhället. Har man liksom RÅD att dricka, och inte åker fast för ex rattfylla, bli polisomhändertagen för fylla, förlorar jobb och bostad så är man en fungerande alkoholist!

Jag har en mycket djup förståelse för BOs och deras eländiga liv med sin psykopatdotter (jag är mer än övertygad om att JM knarkar också), då jag själv just förlorat ett barn i trolig överdos (kan vara vållande eller t o m mord också, men polisen skiter i det), och en psykopat till bror som tankat mamma på pengar i typ 40 år.

Men jag måste ändå säga att JM verkar vara värre än mina olycksfåglar tillsammans.

JMs föräldrars alkovanor kommer upp bara för att många är intresserade av hur JM blev som hon blev, och i Sverige och för svenskar så beror det ALLTID på "taskig barndom". Hela Sverige lider fortfarande av Ingmar Bergmans filmer om dåliga äktenskap och barndom, han har fanimej hjärntvättat några generationer där med sina psykfilmer!!
haha dedär om bergman var det bästa jag läst på länge! hha du e bäst
beklagar sorgen fyfan

tycker vi kan släppa alkoholspåret nu. under Lotta-tråden var det otaligt många som skulle skuldbelägga BO låt det inte ske i detta fallet
Citera
2017-05-05, 00:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Finns det några muslimer här i tråden som kan förklara det här??

Och jag menar absolut inget rasistiskt, bara utifrån typ kultur och/eller gamla talesätt/ordspråk som finns i MGMs hemtrakter.

"Förhör med Möller, Maria Johanna Elisabeth; 2016-11-11 09:35 diarienr: 5000-K945188-16
sidan 415 (min sida 422)

" Johanna uppger vidare att hon hört att Muhammed, Jafar och David pratat om att de ska
hugga ut ögonen på Göran och tungan på Anki. På fråga uppger hon att det var hemma hos
henne hon hörde det, men hon kommer inte ihåg när det var. På fråga uppger hon att det är
"något de gör därnere" att hugga ut ögon för att inte kunna se, och hugga ut tungan för att inte
kunna prata."

Jag menar inte alls att det var så, utan jag tror att JM snappat upp detta någonstans och försöker att använda det till sin "oskuld"......och som någon form av hjärntvätt av MR. Om det nu är ett ordspråk från MGMs hemtrakter så bör det finnas en typ sensmoral med det. Det är sensmoralen jag är ute efter
Citera
2017-05-05, 01:03
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
I förhören med polisen så kommer ju JM med en störtsjö av förklaringar och bortförklaringar, bland annat så ska Muhammeds erkännande bero på att han vill hamna i fängelse för att slippa behöva besluta om sin framtid. Hon menar att han funderar vad han ska göra i framtiden och att en långvarig fängelsevistelse då skulle göra att han slipper grubbla över det mer.

Det hon starkast lägger emfas på är dock att söka argumentera för alternativa gärningsmän. Först antyder hon att modern är GM, senare så riktar hon dock in sig på Jafar samt sin egen son (!) David. Hon lämnar till och med över handskrivna dokument där hon sammanfattar vad som talar för dessa som gärningsman, hon ritar även pedagogiska skisser för att presentera anklagelserna bättre. På sidan 295 i huvudprotokollet så finns hennes handskrivna papper angående Jafar återgivet. Jag tänkte gå igenom de skäl Johanna menar talar för att Jafar mördat Göran...

1. "Tycker mormor och morfar är i vägen och lägger sig i".

Min kommentar: Detta stämmer ju lika väl in på henne själv.

2. "Vet inte rätt/fel".

Min kommentar: Här beskriver hon själva kärnan i sitt eget väsen.

3. "Vill ha kontroll."

Min kommentar: Om man tar och läser om psykopatens natur så kommer man gång på gång stöta på detta med det abnorma kontrollbehovet. Jag vill alltså påstå att denna anklagelse likaväl gäller henne själv.

4. "Är opålitlig".

Min kommentar: Med allra största sannolikhet så är JM:s egen pålitlighet i paritet med Clark Olofssons.

5. "Falsk".

Min kommentar: Jag skulle tro att hennes egen äkthet är ungefär i nivå med en 35-kronorssedels.

6. "Muslim".

Min kommentar: Det här blir man ju lite nyfiken på. Vad sjutton menar hon? Hade jag inte vetat bättre skulle jag så klart trott att detta var ett uttryck för islamofobi men med den kunskapen vi har om JM så låter det konstigt att hon skulle ge uttryck för sådant. Hennes egen älskare är ju muslim och hon har kallat Göran för en jävla rasist etc.

Hon uppger alltså till polisen att Jafar skulle ha mördat Göran på grund av sin religiositet. Man nästan sitter och väntar på att hon ska lansera en teori om IS-anknytning.

7. "Har mördat tidigare".

Min kommentar: Ja, även detta stämmer med största sannolikhet in på henne själv.

JM uppger även en rad andra saker i detta dokument, exempelvis att Jafar skulle vara avundsjuk på Muhammed. Hon nämner även att han är narkotikaförsäljare och att han troligtvis pratar med media. Hon förklarar aldrig varför hon anser att alla dessa saker pekar mot att Jafar är skyldig. Exempelvis kan man ju undra varför detta att han eventuellt talar med media skulle peka på att han utfört mordet. Att mörda Anki och Göran för att han är avundsjuk på Muhammed låter också väldigt långsökt.

Hon får ha hur grandios uppfattning om sig själv som hon vill, jag tycker i vilket fall att hon ljuger dåligt. Hon bara ödslar sin tid med dessa tafatta försök till rökridåer. Hon är torsk redan från första stund och hon kommer inte vara muck förens hon är ålderspensionär. Such a waste of good looks...
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-05 kl. 02:01.
Citera
2017-05-05, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Beviskraven är höga. Sista stycket kan nog bli något som kommer upp under rättegången. Sedan har vi avsaknaden av bevis om vem som i så fall har dränkt honom och bristen på bevis att JM var inblandad snarare än upptagen med att skydda någon.

JMs enda intresse, är henne själv.
Citera
2017-05-05, 01:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
haha dedär om bergman var det bästa jag läst på länge! hha du e bäst
beklagar sorgen fyfan

tycker vi kan släppa alkoholspåret nu. under Lotta-tråden var det otaligt många som skulle skuldbelägga BO låt det inte ske i detta fallet

Tack ska du ha Powderfucker

Jo, sedan jag flyttade från det sjunkande skeppet Sverige år 2006 har mitt synfält vidgats betydligt, speciellt om "psykologi" och ex Ingemar Bergman.

Sverige ÄR ENORMT överpsykologiserat i mitt tycke. Man gör riktigt normala mänskliga reaktioner/ "stenåldersbeteenden" (snarare reflexer) till psyksjukdomar.

Och alkoholen....hahahaa..nu bor jag ute i den mest västliga delen av Europa, den som inte är varm, utan snarare väldigt grön , och här är det fullständigt normalt att dricka en kvarting Whiskey (nationaldryck) varje kväll, eller en pava vin.

Jag tror ju även personligen att BOs blev drogade också, i deras olika alkoflaskor. JM hade ju tid där dagen innan, och de hade ju varit inne i huset också och "druckit vatten" ur glas.

Jag baserar det på att AM inte verkade ha speciellt ont, samt att hon verkade vara i någon sorts "härlig" dröm när hon vaknade.....men jag har inte läst hela fuppen ännu.

Någon form av narkosmedel?? Från internet....Kina? Djurtrankolizers?
Citera
2017-05-05, 01:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Hahahahaaa.....

Förhör med Möller, Maria Johanna Elisabeth; 2016-11-11 09:35 diarienr: 5000-K945188-16
sidan 415 (min sida 422)

"" Johanna får lyssna på avlyssning från bilen 2016-08-19, 14:18:38.
På fråga om vad hon menar med att Muhammed inte ska lita eller säga något till Abbas
uppger hon att hon menade att inte Muhammed skulle säga något om att de suttit anhållna. På
fråga om varför det var så viktigt när hela Eskilstuna visste om detta svarade inte Johanna på den frågan.""

Citera
2017-05-05, 01:23
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Huvudprotokollet, alla JM:s förhör, får nästan ses som en grundstudie för kriminella element hur man inte beter sig vid förhör om man är skyldig.

Advokaten, skulle väl någon gång även för den delen kunna begära en tids överläggning med sin klient, dvs be henne hålla käften och tappa minnet. (Hikes)

Hade M haft en duglig advokat, kunde han begärt överläggninstid, för att förklara vad dna är och att det måste ha hamnat där då Göran hjälpte till att flytta ut något ur förrådet, då han slant och rev M.

Men här sitter de som åskådare, förmodligen med käken vid naveln.

Vid andra gången de grips så trasslar hon ju in sig själv och misstänkliggör alla sina barn och Jafar Jafar. Redan vid första förhöret har hon naglat fast sig som huvudmisstänkt och drar sedan med sig alla som dominobrickor.

JM verkar totalt skita i om JJ Hamnar i finkan. Ju.B är nog medveten och insyltad och närmast avförd för att inte alla JM:s barn (med respektive) utom tvillingarna på 3 år ska sitta i fängelse eller institutioner.
Senast redigerad av Godhetsknarkaren 2017-05-05 kl. 01:26.
Citera
2017-05-05, 01:32
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
I förhören med polisen så kommer ju JM med en störtsjö av förklaringar och bortförklaringar, bland annat så ska Muhammeds erkännande bero på att han vill hamna i fängelse för att slippa behöva besluta om sin framtid. Hon menar att han funderar vad han ska göra i framtiden och att en långvarig fängelsevistelse då skulle göra att slipper grubbla över det mer.

Det hon starkast lägger emfas på är dock att söka argumentera för alternativa gärningsmän. Först antyder hon att modern är GM, senare så riktar hon dock in sig på Jafar samt sin egen son (!) David. Hon lämnar till och med över handskrivna dokument där hon sammanfattar vad som talar för dessa som gärningsman, hon ritar även pedagogiska skisser för att presentera anklagelserna bättre. På sidan 295 i huvudprotokollet så finns hennes handskrivna papper angående Jafar återgivet. Jag tänkte gå igenom de skäl Johanna menar talar för att Jafar mördat Göran...

2. "Vet inte rätt/fel".

3. "Vill ha kontroll."

Min kommentar: Om man tar och läser om psykopatens natur så kommer man gång på gång stöta på detta med det abnorma kontrollbehovet. Jag vill alltså påstå att denna anklagelse likaväl gäller henne själv.

4. "Är opålitlig".

Min kommentar: Med allra största sannolikhet så är JM:s egen pålitlighet i paritet med Clark Olofssons.

5. "Falsk".

Min kommentar: Jag skulle tro att hennes egen äkthet är ungefär i nivå med en 35-kronorssedels.

6. "Muslim".

Min kommentar: Det här blir man ju lite nyfiken på. Vad sjutton menar hon? Hade jag inte vetat bättre skulle jag så klart trott att detta var ett uttryck för islamofobi men med den kunskapen vi har om JM så låter det konstigt att hon skulle ge uttryck för sådant. Hennes egen älskare är ju muslim och hon har kallat Göran för en jävla rasist etc.

Hon uppger alltså till polisen att Jafar skulle ha mördat Göran på grund av sin religiositet. Man nästan sitter och väntar på att hon ska lansera en teori om IS-anknytning.

Min kommentar: Ja, även detta stämmer med största sannolikhet in på henne själv.

JM uppger även en rad andra saker i detta dokument, exempelvis att Jafar skulle vara avundsjuk på Muhammed. Hon nämner även att han är narkotikaförsäljare och att han troligtvis pratar med media. Hon förklarar aldrig varför hon anser att alla dessa saker pekar mot att Jafar är skyldig. Exempelvis kan man ju undra varför detta att han eventuellt talar med media skulle peka på att han utfört mordet. Att mörda Anki och Göran för att han är avundsjuk på Muhammed låter också väldigt långsökt.

Hon får ha hur grandios uppfattning om sig själv som hon vill, jag tycker i vilket fall att hon ljuger dåligt. Hon bara ödslar sin tid med dessa tafatta försök till rökridåer. Hon är torsk redan från första stund och hon kommer inte vara muck förens hon är ålderspensionär. Such a waste of good looks...

Om Siegmund Freud hade varit med oss så skulle han ha sammanfattat det du beskriver med ett ord:

Projektion

Citera
2017-05-05, 01:40
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tack ska du ha Powderfucker

Jo, sedan jag flyttade från det sjunkande skeppet Sverige år 2006 har mitt synfält vidgats betydligt, speciellt om "psykologi" och ex Ingemar Bergman.

Sverige ÄR ENORMT överpsykologiserat i mitt tycke. Man gör riktigt normala mänskliga reaktioner/ "stenåldersbeteenden" (snarare reflexer) till psyksjukdomar.

Och alkoholen....hahahaa..nu bor jag ute i den mest västliga delen av Europa, den som inte är varm, utan snarare väldigt grön , och här är det fullständigt normalt att dricka en kvarting Whiskey (nationaldryck) varje kväll, eller en pava vin.

Jag tror ju även personligen att BOs blev drogade också, i deras olika alkoflaskor. JM hade ju tid där dagen innan, och de hade ju varit inne i huset också och "druckit vatten" ur glas.

Jag baserar det på att AM inte verkade ha speciellt ont, samt att hon verkade vara i någon sorts "härlig" dröm när hon vaknade.....men jag har inte läst hela fuppen ännu.

Någon form av narkosmedel?? Från internet....Kina? Djurtrankolizers?
aki var ju helt ren 3,5 månader innan döden från alla sorters droger. har det kommit fram i fupen att mamman o pappan var neddrogade?
Citera
2017-05-05, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
I förhören med polisen så kommer ju JM med en störtsjö av förklaringar och bortförklaringar, bland annat så ska Muhammeds erkännande bero på att han vill hamna i fängelse för att slippa behöva besluta om sin framtid. Hon menar att han funderar vad han ska göra i framtiden och att en långvarig fängelsevistelse då skulle göra att slipper grubbla över det mer.

2. "Vet inte rätt/fel".

3. "Vill ha kontroll."

4. "Är opålitlig".

5. "Falsk".

6. "Muslim".

Ett mycket bra inlägg som visar bl a på hur Johanna projicerar på andra.
Funderar på om det här övertydliga utpekandet av JJ och DB kanske egentligen handlar om att de var medhjälpare av mordet på Aki,och nu är Johanna frustrerad över att de klarade sig,men att de inte är misstänkta för mordet/mordförsöket på GM/AM?
Att Johanna hade medhjälpare vid Akis "drunkning",tror jag att de flesta kan vara överens om.

Bevisen att Johanna och Rajabie står bakom dåden mot hennes föräldrar tycks starka,hade önskat att även den här Ghasem hade gått att få tag på,,,,

Har läst ca 2000 sidor av fup,så mycket återstår,möjligt att mina tankar ändrar sig allt eftersom jag läser.
Svårt för de flesta att hinna med alla 7000 sidor innan rättegången startar tyvärr.
Citera
2017-05-05, 01:56
Medlem
HeroesSilencios avatar
Nästan lite gulligt med de nya visitkort de hittat med hans efternamn... herregud vilken psykopat hon är Hon slår världsrekordet i White Trash och hela familjen verkar avguda Afghaner och annat diverse löst folk... Hinseberg nästa och livstid för kärringen. Där kommer hon snabbt få bli bekant med andra regler och hierarki. Gissar på att hon får snaska skäggbiff och äta skithål samt bli någons lilla hund där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in