Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Patrick Henningsen är otroligt bra, tack för länken!
- Det stora problemet i Syrien och anledningen till att kriget har pågått så länge, menar han är befolkningen i Väst, som tror på propagandan från BBC, CNN, Washington Post m fl, som utmålat Assad som boven och rebellerna/terroristerna som opposition.
Vi har utsatts för en enorm hjärntvätt från Västmedia och man döljer väldigt effektivt det som pågår i verkligheten.
Det var 22 minuter av en knapp timme.
Jag tror att när tillräckligt många får klart för sig vad USA, Israel, EU m fl egentligen sysslar med i Syrien bakom lögnerna och dimridåerna, så kommer folk att vända sig i avsky mot sina regeringar och kriget kommer att ta slut.
Ja, han är på plats i Syrien, en av de få.. 21Wire gör riktigt bra rapporter från plats och Massmedia i Väst ÄR Weapons of Mass Deceptions och visst är det en hjärntvätt och jag kan förstå att man köper det första gången men när det upprepas med samma skript hela tiden..
De har verkligen blod på sina händer.
Inklusive SVT som inte reste in Syrien utan rapporterade från Turkiet. Med undantag för någon hotelljournalist som satt i område kontrollerat av SAA och skrev skit om dem. Ingen åker in i de terrorist-kontollerade som de hyllar som "frihetsrebeller"
Närmare 3h lång podcast, jag tycker han är sjukt bra:
http://21stcenturywire.com/2017/04/30/episode-183-sunday-wire-live-from-syria-with-guests-patrick-henningsen-narwas-and-pierre-le-corf/
Citat:
Ursprungligen postat av
SvaMp_
Vad är statusen på gasattacken i Syrien, har oberoende källor satt fast att det var Assad?
Läste om nån fransk rapport som sade det, var den sedd som oberoende?
Försök svara objektivt oberoende av vilket lag ni tillhör.
Det den franska rapporten sa var att saringas som användes 2017 också användes nu april i Khan Sheikhoun.
"Bevisen" för det är att USA/UK/FRANCE anklagat Assad för att ligga bakom. Och eftersom man anklagade honom då så gör man det igen.
Man besökte inte ens platsen, och sen finns det massor att tillägga om det där givetvis men ska jag hålla det så neutralt som möjligt så är det vad Frankrikes Intel. kom fram till.