2017-05-04, 20:37
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feuer
Asså jag blir lätt illamående, fy vad äckliga dem verkar vara. Killen verkar ju vara helpervo och hon likaså.

Pervo vet jag inte, men helt egoistiska, helt självcentrerade.
Citera
2017-05-04, 20:44
Medlem
Knivur-273s avatar
Barnamördare, förr ansedda som vara de värsta av alla förbrytare i alla kategorier och utan jämförelse.
Citera
2017-05-04, 20:49
Medlem
Citat:
Läs fup så förstår du att mamman inte är psykotisk. Trasig ja, men psykotisk nej. Hon har säkert en grav empatistörning eller något. Extremt manipulativ i förhören.

Skrev precis att ju mer jag läser fupen... Har precis plöjt igenom 1000 sidor. Hur tänker du att en psykotisk person skulle bete sej i förhören?
Citera
2017-05-04, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Håller med, psykos är något annat. Det är när modern mördar sitt barn för att hon tror att det är en alien hon har fött, eller att hon hör röster som säger att hon måste göra det. Erika var inte sjuk på DET sättet - hon hade inga vanföreställningar.

Fast inte helt omöjligt ändå. Vi vet ju inte om hon har några vaneföreställningar eller inte i huvudet? Jag tycker hon ligger åt biopolär också och då löper man större risk att få just psykos.
Citera
2017-05-04, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Patrow
Skrev precis att ju mer jag läser fupen... Har precis plöjt igenom 1000 sidor. Hur tänker du att en psykotisk person skulle bete sej i förhören?

Betydligt mer osammanhängande. Hon vet precis vad hon har gjort men hon försöker på ett väldigt indirekt sätt slingra sig ur och manipulera. T.ex. försöker hon mer och mer skylla allt på killen.

Citat:
Pervo vet jag inte, men helt egoistiska, helt självcentrerade.

Killen iaf. Han behöver tydligen gå på toaletten och onanera stup i kvarten.
Citera
2017-05-04, 20:59
Medlem
Citat:
Borderline verkar väldigt rimligt faktiskt. Manipulativ, skör och sårbar, hetsiga humörsvängningar, trasigt förflutet etc.

Och ofta självskadebeteende, svartsjuka och självmordsbenägen. Jag har varit på en del HVB hem och inlagd på psyket och jag har träffat många som har haft Borderline och dom kan vara svåra att omgås med
Citera
2017-05-04, 21:03
Avslutad
Citat:
Ju mer jag läser i fupen så får jag också den känslan. Ganska vanligt att mammor som får postpartumpsykos just mördar sitt barn 😢

Citat:
Läs fup så förstår du att mamman inte är psykotisk. Trasig ja, men psykotisk nej. Hon har säkert en grav empatistörning eller något. Extremt manipulativ i förhören.

Citat:
Håller med, psykos är något annat. Det är när modern mördar sitt barn för att hon tror att det är en alien hon har fött, eller att hon hör röster som säger att hon måste göra det. Erika var inte sjuk på DET sättet - hon hade inga vanföreställningar.

Viss sjukhuspersonal pratar ju om amningspsykos eller förlossningsdepression i FUPen.
Tror hon är riktigt trasig och att pappan tagit på sig allt för stort ansvar. Verkar framställa sig som mer kunnig om barn är vad han är. Men förstår det inte själv.

Reagerade också på att det var så dåligt ordnar för tösen. Även jag var ung och fattig när jag fick min första. Men babyn hade fint bäddat i säng o vagn och det syntes tydligt att en liten hade flyttat in. Här verkade de mest ha kastat in allt, och det verkade inte ha bäddats rent i vagnen. Spjälsängen användes som klädförvaring. Och de (?) hade slängt barnkläder, trots att babyn knappast kunnat slitit ut dem eller växt ur dem på den korta tid hon var i livet.

Jag får en känsla av en djupt tragisk historia med två omogna, pressade och psykiskt instabila människor. I det här läget tror jag att båda har gjort fel med dottern, men skyddat varandra. De har nödvändigtvis inte varit införstådda med hur illa situationen var.

Ingen av dem verkar heller ha den enorma beskyddarinstinkt, som de flesta föräldrar känner för sin nyfödda. Erika placerar henne på en mur för att fota. Alex på kanten av soffan, för att byta blöja. Hon verkar dåligt klädd. När föräldrarna har mössa och jackor, så ligger dottern barhuvad utan strumpor.
Citera
2017-05-04, 21:06
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Precis mitt intryck. Hon hade säkert ett hetsigt humör och blev arg och hade ihjäl ungen.

Ja när såg bilden på henne såg jag direkt att hon såg helt blåst ut, omdömeslös, fjortis, wt, infantilt ego....tror jag också...hon hetsa nog på sin pojkvän och kasta runt med barnet som en trasa...usch så hemskt mitt hjärta blöder för barnet det såg verkligen inte ut att ha det bra, blicken var tom och skar sig in en....att ingen jävel slog larm?? Fyfan
Citera
2017-05-04, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Viss sjukhuspersonal pratar ju om amningspsykos eller förlossningsdepression i FUPen.
Tror hon är riktigt trasig och att pappan tagit på sig allt för stort ansvar. Verkar framställa sig som mer kunnig om barn är vad han är. Men förstår det inte själv.

Reagerade också på att det var så dåligt ordnar för tösen. Även jag var ung och fattig när jag fick min första. Men babyn hade fint bäddat i säng o vagn och det syntes tydligt att en liten hade flyttat in. Här verkade de mest ha kastat in allt, och det verkade inte ha bäddats rent i vagnen. Spjälsängen användes som klädförvaring. Och de (?) hade slängt barnkläder, trots att babyn knappast kunnat slitit ut dem eller växt ur dem på den korta tid hon var i livet.

Jag får en känsla av en djupt tragisk historia med två omogna, pressade och psykiskt instabila människor. I det här läget tror jag att båda har gjort fel med dottern, men skyddat varandra. De har nödvändigtvis inte varit införstådda med hur illa situationen var.

Ingen av dem verkar heller ha den enorma beskyddarinstinkt, som de flesta föräldrar känner för sin nyfödda. Erika placerar henne på en mur för att fota. Alex på kanten av soffan, för att byta blöja. Hon verkar dåligt klädd. När föräldrarna har mössa och jackor, så ligger dottern barhuvad utan strumpor.

Bästa teorin hittills 👍🏻
Citera
2017-05-04, 21:13
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Bästa teorin hittills 👍🏻

Tyckte också det var en bra teori men pappan verkar lika dum i huvudet han. Två blåstingar. Tror mamman är en riktigt fjortis, attention hoe...noll hjärna, hela världen kretsar kring hon....det här har igenting med förlossningsdepression att göra utan hennes karaktär...hon verkar vara psykisk störd helt enkelt
Citera
2017-05-04, 21:17
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Betydligt mer osammanhängande. Hon vet precis vad hon har gjort men hon försöker på ett väldigt indirekt sätt slingra sig ur och manipulera. T.ex. försöker hon mer och mer skylla allt på killen.

Killen iaf. Han behöver tydligen gå på toaletten och onanera stup i kvarten.

Fast dom flesta unga män som inte får ha sex med sin kvinna (eller inte har någon kvinna) onanerar flitigt. Så just DET tycker jag inte visar någonting konstigt.
Citera
2017-05-04, 21:17
Medlem
Citat:
Bästa teorin hittills 👍🏻

Läste något om att det pratades om att pappan ev led av schizofreni, och enligt mamman så åt han abilyfy mot hans adhd. Men det är ju antipsykotisk medicin.

Någon som hört talas att man ger just den vid adhd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in