2017-05-03, 22:12
Bannlyst
Hej. Har börjat raka bröst och mage med hyvel. Är det så att man kommer få mer hår ju mer man rakar sig där med hyvel? Får man också mer öronhår om man börjar trimma där?
Citera
2017-05-03, 22:16
Medlem
Sam.Boyds avatar
Tror att det snarare är åldern och vanvård som får gubbar att ha skatbon i öronen och toffsar på öronen.
Citera
2017-05-03, 23:10
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Nej det får man inte, det där är bara en gammal och extremt seglivad myt!
Citera
2017-05-04, 07:22
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Är det så att man kommer få mer hår ju mer man rakar sig där med hyvel? Får man också mer öronhår om man börjar trimma där?
Nej, håret växer alldeles opåverkat av om man klipper/rakar det eller ej.
Citera
2017-05-04, 17:23
Medlem
drozboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Hej. Har börjat raka bröst och mage med hyvel. Är det så att man kommer få mer hår ju mer man rakar sig där med hyvel? Får man också mer öronhår om man börjar trimma där?

Från min egna erfarenhet så är detta INTE en myt, vet inte vad dom över mig snackar om. Jag började raka mig när jag var ungefär 16 år, speciellt under naveln, där växer det! men det kanske bara är mitt som är helt knas.. Men vad gör det? Bara raka på! är det mycket kan du ju använda nån slags hair removal cream sen dra bort med nån handduk, sen raka det sista om det blir något över, sen efter det så rakar du bara lite här o där, det växer ut väldigt snabbt nämligen.
Citera
2017-05-04, 18:06
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drozbox
Från min egna erfarenhet så är detta INTE en myt
Berätta. Hur har du kommit fram till att påståendena inte stämmer?
Citera
2017-05-04, 19:06
Medlem
Om du kollar upp en källa som inte är Buzzfeed eller nyheter24, kommer du snabbt inse att det självklart är en myt att håret skulle växa mer/snabbare eller kunna bli grovare eller något sånt. Raka på, det lär klia som fan när det är i stubbfas dock. Funderat på att vaxa? Då behöver du ju inte hålla på lika ofta iaf.
Citera
2017-05-04, 21:03
Medlem
Vaxa! Då drar du med hårrötterna och det tar längre tid innan håret kommer tillbaks och dessutom slipper du den vassa stubben! Prova vetja:-)
Citera
2017-05-04, 21:42
Medlem
drozboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Berätta. Hur har du kommit fram till att påståendena inte stämmer?

Håret blir längre, kanske är så att man inbillar sig med att det växer snabbare med tanke på att man blir van att vara utan hår, men det växer jävligt snabbt tillbaka, om man inte är guds lyckobarn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in