2017-05-03, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

Ullrika uppger att företaget hon hade gemensamt med Göran såldes för 25 miljoner.

Ulrika dementerar det beloppet och säger att siffran 25 miljoner visar på företagets omsättning.
Citera
2017-05-03, 21:24
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Enligt FUP ska JM tidigare ha drivit ett företag vid namn NORFAM.SE. Detta känner jag inte igen, vet någon vad det är? Med JM inblandat så förutsätter man ju nästan att det bedrivits på omoraliskt manér.
Det var ju det som Cernerud skulle varit med på, men drog sig ur efter asylsexskandalen.
Citera
2017-05-03, 21:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Ja, där ser man! Jag har mest fäst mig vid frågan om varför den var uppe? Födelsedag eller dödsdag eller vaddå.
Men du har rätt - varför halades den inte? Jag har inte hunnit se omfrågan ställs i FUP, så tillvidare tänker jag att den fick hänga kvar eftersom mäklaren/de inte var nöjda med resultatet, så de måste göra om fotograferandet. Om det gällde flygbilden specifikt vet jag inte.

Den var hissad för att stället blev fotograferat den dagen, men fotografierna från drönaren blev inte bra, de skulle tas om.

Sedan så dracks det faktiskt en hel del, AM uppger på ett ställe att hon drack 1 flaska vitt vin, på ett annat ställe står det 1 LITER vin.......själv. GM drack Whiskey, vilket han brukade göra (tydligen), och satt kvar i vardagsrummet och troligen drack, efter det att AM hade gått upp och lagt sig.

Sedan tror jag personligen att de även drogats med något. JM var ju där ensam med sitt anhang dagen innan.....och kan mycket väl ha drogat vinflaskan och Whiskeyflaskan.....

Så det var nog en kombination av att det skulle fotograferas om, och fylla......min analys.
Citera
2017-05-03, 21:28
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Jag behöver inte tro på något, men när myndigheter dokumenterar dysfunktionalitet så lyssnar domstolen. Det kommer bli kaoz gällande det sk. pengamotivet för JMs räkning i alla fall från och med måndag. Återstår för åklagarna att ta fram "riktiga" bevis..vad det nu är?
Du använder uppgifter från FUP för att stödja dina teorier utan att göra en rimlig bedömning av trovärdigheten.
Kan du tänka dig att en människa som blir attackerad med kniv och slagen så att den tappar medvetandet vaknar i ett tillstånd av chock och agerar orationellt?

Åklagaren har tillräckligt på fötterna för att rätten ska avkunna livstid.
Citera
2017-05-03, 21:29
Medlem
Ju längre in man läser på Annkis uttalanden dessto mer skruvad verkar hon själv vara och resten av hela familjen.

Hon använder sig av ett så kallt språk när hon beskriver. Som om det inte vore någonting alls. Alla sina jo, jo då, vet du osv. Nej fy.

Det enda bra som kommit ut av mordet på Göran är att nu har tvillingarna fått chans här i livet att växa upp till bra människor, förutsatt att de hamnar hos Akis syster eller någon annan på Akis sida. Långt bort från psykopata Möllerklanen.
Citera
2017-05-03, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Den var hissad för att stället blev fotograferat den dagen, men fotografierna från drönaren blev inte bra, de skulle tas om.

Sedan så dracks det faktiskt en hel del, AM uppger på ett ställe att hon drack 1 flaska vitt vin, på ett annat ställe står det 1 LITER vin.......själv. GM drack Whiskey, vilket han brukade göra (tydligen), och satt kvar i vardagsrummet och troligen drack, efter det att AM hade gått upp och lagt sig.

Sedan tror jag personligen att de även drogats med något. JM var ju där ensam med sitt anhang dagen innan.....och kan mycket väl ha drogat vinflaskan och Whiskeyflaskan.....

Så det var nog en kombination av att det skulle fotograferas om, och fylla......min analys.

Men för helvete. Båda döttrarna intygar att föräldrarna var gravt alkholiserade. Du kan dubbla mängderna AM uppgett hon druckit. Säger en alkis att de druckit fem öl så är det 10 osv..
Citera
2017-05-03, 21:35
Medlem
Pandalina4s avatar
Läst 1400 sidor, och ville dela/bolla mina förvirrade inttryck. Hur uppfattar ni andra FUP läsare??

AlexXxnders samtal med Jm efter hon är släppt första gången skakar mig. -Han är 13 år, vill kramas vill veta när det ska träffas osv. Jm är hård. Tror A har farit mest illa. Kan vara svår trauma för denna 13 åring. Upplevs som en 8åring i sin kommunikations kompetents.
- Avlyssning Trondheim på hotellrummet. Barn1 barn2 - b1 - b2. Tvillingarna
Det struntas fullständigt i B1s behov, kexen är MR:s.
B1 är den av tvillingarna som är mer utvecklatd talmässigt. Hen snoppas av JM å MR pratar brutala saker. B1 pockar på uppmärksamhet.

MR förefaller som en man från medeltiden, kan bero på kulturkrock å droger. Dessa Hök dialoger i bilen mellan JM å MR är som en mamma som pratar med en 5 åring. Svåra språkförbistringar.

Jafar J förefaller för mig, analys spekulation väldigt suspekt. Samtal 3/8 har ni sett den samtalslistan!?
4/4 ha JJ näsan inga kontakter. Hur hade JJ råd att låna 70k till Johahanna när han lever på soc bidrag?

Tror JM hållit på som Call girl. Ser att förhörsledaren redan från 2010 förhör å där hon erbjuds hjälp ut prostitution å denna Tommas som pimp.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-05-03 kl. 22:04.
Citera
2017-05-03, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Du använder uppgifter från FUP för att stödja dina teorier utan att göra en rimlig bedömning av trovärdigheten.
Kan du tänka dig att en människa som blir attackerad med kniv och slagen så att den tappar medvetandet vaknar i ett tillstånd av chock och agerar orationellt?

Åklagaren har tillräckligt på fötterna för att rätten ska avkunna livstid.

Du får klaga på BUP och dagis och orosanmälningar till Polis om du tycker att GM är en hedersknyffel. Nej han hade fiender och DB var inte den enda..

Orationellt? Efter en liter vin har jag hittills inte sett en rationell kvinna, har du?
Citera
2017-05-03, 21:42
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Du får tro och bilda dig vilken egen uppfattning du vill. Sanningen var den att AM var full som ett ägg och betedde sig därefter. GM har varit alkoholist i större delen av livet och AM har levt i skuggan och hängt med i den svängen. Ingenstans hittar du att AM är upprörd över makens död man kan nästan undrar om hon inte dansade macarena innan hon efter lång tid valde att ringa 112.

Var kan man läsa att GM har varit alkoholist hela sitt liv, jag har inte tagit mig igenom hela FUP, det är ju ett antal sidor?
Citera
2017-05-03, 21:43
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesFredrik
Ulrika dementerar det beloppet och säger att siffran 25 miljoner visar på företagets omsättning.

Exakt, och någon köpeskilling eller exakt hur "försäljningen" gick till har vi aldrig fått veta.
Det bästa vi kan göra är rimliga antaganden, t.ex. utgående från p/e och utgående från att Göran och UF troligen hade någon rådgivare som kunde hjälpa dom att genomföra affären på ett bra sätt. Det kan innebära att slutresultatet, när alla pengar kommit in och all skatt är betald, inte är så tydligt. Innan det är helt klart.

Citera
2017-05-03, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Var kan man läsa att GM har varit alkoholist hela sitt liv, jag har inte tagit mig igenom hela FUP, det är ju ett antal sidor?

Båda döttrarna intygar detta. Efter klockan 18 kunde man inte ringa till de för de var kanon. Vem orkar sidhänvisa i denna FUP?
Citera
2017-05-03, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Det säger dottern UF i förhör i mord delen i FUPEN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in