2017-05-03, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Om du vill hålla dig till trådens ämne så borde du fokusera mer på det faktum att det faktiskt går direktflyg från Sydafrika till Australien. Nu handlar det i stället om din oförmåga att söka efter flygrutter.

Och jo, det går direktflyg mellan Mauritius och Johannesburg: SA191 och MAU851. Vad fan det nu har med tråden att göra.
http://sv.flightaware.com/live/flight/SAA191/history/20170502/1220Z/FIMP/FAOR
http://sv.flightaware.com/live/flight/MAU851/history/20170503/0515Z/FIMP/FAOR
Direktflygen är definitivt fejkade men du får naturligtvis tro vad du vill.
Citera
2017-05-03, 17:12
Medlem
NASA just nu. Jag anar att jorden är rund.

https://www.youtube.com/watch?v=qzMQza8xZCc
Citera
2017-05-03, 17:14
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban

Och nu behöver du "bara" bevisa att flygbolagen och alla hundratusentals vanliga passagerare är med i den stora illuminati-konspirationen.

Och det handlar inte om vad jag tror. Jag vet utan något som helst tvivel vilken form jorden har. Det handlar om att de som inte är riktigt lika indoktrinerade som dig ska förstå hur urbota dum konspirationsteorin är.
Citera
2017-05-03, 17:24
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Det där med att jorden konstant accelererar i en oändlig universum kommer från desinformatörerna på "Flat Earth Society. Tror inte att jag kan besvara dina tidigare frågor tydligare.
Man kan verklige undra vad det är som gör att saker faller om gravitationen inte skulle finnas. Den troliga förklaringen är ändå att gravitationen faktiskt existerar.
Citat:
Går inte att fejka. Skulle du inympa falska minnen i alla som rest med dem? Låter som ren science fiction.
Citera
2017-05-03, 17:55
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Så när man ser något som är kontraproduktivt så är man ett sopskaft? Visst, det kanske jag är men inte tänker jag svälja allt bara för att jag inte kan allt.

Ja, jag är källkritisk.

Så man kan ta reda på fakta, kontrollera den själv om jorden och andra planeters beskaffenhet och ändå upprepar du plattjordsidioternas "svälja allt från NASA". Du tror inte fått vår kunskap från andra ställen?

Kontraproduktivt?? Vad svamlar du om, det handlar om fakta och att kontrollera faktan själv.

Källkritisk, nej det är du inte utan du har svalt allt ledighetskommiténs pantade youtube klipp av faktaresistens.
Citera
2017-05-03, 18:09
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du glömmer väl inte frågan om varför "densitetskraften" upphör att fungera i fritt fall?
Hur kommer det sig att objekt med högre densitet än luft, flyter i luft (i ett slutet rum) under fritt fall?
Citera
2017-05-03, 18:41
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
NASA just nu. Jag anar att jorden är rund.

https://www.youtube.com/watch?v=qzMQza8xZCc

Det måste vara ett styvt jobb att löpande fejka detta så att molnen stämmer över hela jordklotet i direktsändning...
Citera
2017-05-03, 18:57
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Om du vill hålla dig till trådens ämne så borde du fokusera mer på det faktum att det faktiskt går direktflyg från Sydafrika till Australien. Nu handlar det i stället om din oförmåga att söka efter flygrutter.

Och jo, det går direktflyg mellan Mauritius och Johannesburg: SA191 och MAU851. Vad fan det nu har med tråden att göra.
http://sv.flightaware.com/live/flight/SAA191/history/20170502/1220Z/FIMP/FAOR
http://sv.flightaware.com/live/flight/MAU851/history/20170503/0515Z/FIMP/FAOR

Nja det kanske ligger något i det med, men är inte resesajterna väldigt dåliga, eller i princip värdelösa eftersom jag blir skickad runt halva jorden nästan varje gång.

Om jag vill åka mellan Buenos Aires och Auckland, hänvisas jag för billigaste pengen att åka via Miami, Los Angeles. Vilket gör resan 1100 mil längre.
http://www.gcmap.com/mapui?P=EZE-AKL

Kan även välja att åka över Dubai, varför man nu vill det för då blir resan 2789mil lång, vilket iofs bara koster ett par tusen extra.

Gick genom över hundra förslag, ingen erbjöd direkt flyg t.u.r. Fanns någon enstaka direkt tillbaka, men då får man betala 7000 till för det blev 1000mil närmare.

Har man bestämt sig för att jorden är rund så tar iofs inte in sådan här information lika med de som bestämt sig för att den är platt. Men jag vet inte, jag letar efter det logiska beviset för att säga helt utan tvivel att jorden är rund men det har jag inte hittat.

Gör egna sökningar från lite udda ställen. På norra halvklotet fungerar sökmotorerna utmärkt, på andra sidan ekvatorn ballar de ur tycker jag.

OCH, jag vet att det finns flygrutter med direktflyg, men min fråga är varför 99% av flygbolagens rutter tar sådana enorma omvägar på södra halvklotet?
Citera
2017-05-03, 19:12
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:

Har man bestämt sig för att jorden är rund ...
Bevisen för att jorden är sfärisk talar för sig själva, oavsett vad man bestämt sig för.
Citera
2017-05-03, 19:12
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Nja det kanske ligger något i det med, men är inte resesajterna väldigt dåliga, eller i princip värdelösa eftersom jag blir skickad runt halva jorden nästan varje gång.

Om jag vill åka mellan Buenos Aires och Auckland, hänvisas jag för billigaste pengen att åka via Miami, Los Angeles. Vilket gör resan 1100 mil längre.
http://www.gcmap.com/mapui?P=EZE-AKL

Kan även välja att åka över Dubai, varför man nu vill det för då blir resan 2789mil lång, vilket iofs bara koster ett par tusen extra.

Gick genom över hundra förslag, ingen erbjöd direkt flyg t.u.r. Fanns någon enstaka direkt tillbaka, men då får man betala 7000 till för det blev 1000mil närmare.

Har man bestämt sig för att jorden är rund så tar iofs inte in sådan här information lika med de som bestämt sig för att den är platt. Men jag vet inte, jag letar efter det logiska beviset för att säga helt utan tvivel att jorden är rund men det har jag inte hittat.

Gör egna sökningar från lite udda ställen. På norra halvklotet fungerar sökmotorerna utmärkt, på andra sidan ekvatorn ballar de ur tycker jag.

OCH, jag vet att det finns flygrutter med direktflyg, men min fråga är varför 99% av flygbolagens rutter tar sådana enorma omvägar på södra halvklotet?

Trots det använder du begreppen norra- och södra halvklotet men är osäker. Blir det mer uppenbart att du bara tramsar runt!
Citera
2017-05-03, 19:28
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Bevisen för att jorden är sfärisk talar för sig själva, oavsett vad man bestämt sig för.

Nja, sanningen är ju sann även om ingen tror på den. Jorden är ju inte rund för att det är sant, utan för att det är så vi har lärt oss. Sedan kan det vara sant att jorden är rund, men det kan inte jag svara på.
Citera
2017-05-03, 19:35
Medlem
madtops avatar
Citat:

Ta in vilken information? Att det faktiskt går direktflyg som är omöjliga på en platt jord?

Flygrutterna är ett av hundratals bevis för att jorden inte är platt. Att du trots alla bevis ändå inte förstår detta visar med all tydlighet att du inte tänker klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in