Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Naturligtvis köper du all skit som postas på nätet helt utan minsta källkritik så länge det passar in i din åsiktsbubbla. Va fan bevisar en youtubesnutt? Jag är naturligtvis skeptisk mot allt som kommer från ryskt håll, det borde varenda tänkande mänska vara , inte minst efter MH117 och ukrainakrisen. Närmare hundratusen liv är mera korrekt, hursomhelst en organisation som förtjänar alla lovord som finns. Men nä förstås skall de smutskastas av patetiska foliehattar
Det verkar som om du har missförstått ordet "källkritik"! Tror du verkligen att det betyder att man skall avfärda vissa källor?
Ett tips från mig: När någon påstår något, så skall du värdera det utifrån hur väl det är underbyggt med faktabevis och annat. Det är förstås lite jobbigare, man får engagera sig lite mer. Men man vinner kunskap på det sättet, istället för att odla sina fördomar. Jag misstänker iofs att du föredrar det senare.
Vad gäller den senaste gasattacken finns det inga som helst bevis för att Syrien gjorde det, det finns inte ens skäl att misstänka dem för det. USA:s anklagelser är grundlösa.