2017-05-03, 13:13
Medlem
Drapåtrissors avatar
Nu ska förtroendevalda lära sig hur man ska undvika att "känsliga" ämnen tas upp på rasterna på våra arbetsplatser. Så facket ger numera kurser i hur man i princip lägger munkavle på folk som vågar kritisera vår invandringspolitik t.ex. Vad kommer härnäst då man redan utesluter medlemmar som är sverigedemokrater? Dolda mikrofoner i omklädningsrummen?
http://nt.se/nyheter/norrkoping/de-vill-ha-mindre-rasism-i-fikarummet-om4614716.aspx
Citera
2017-05-03, 13:23
Medlem
Servals avatar
Precis som du säger så ska invandringskritiska röster tystas. I deras ögon är ju SD synonymt med rasism. Dessa människor skulle gärna se Löfven som diktator. Ja Löfven verkar ju vara rätt bekväm med den tanken också.

"Demokrati är bra när det passar mig"
"Feminism är viktigt, men visst kvinnoförtryck är okej" (islam)
Senast redigerad av Serval 2017-05-03 kl. 13:30.
Citera
2017-05-03, 13:30
Medlem
quts avatar
För byggnads del så handlar det om att inte kränka tjejer på byggen och i bodar. Det är ju rinmligt tycker jag.
Citera
2017-05-03, 13:34
Medlem
Manu79s avatar
Helt rätt! Rasism hör inte hemma i ett civiliserat samhälle.
Citera
2017-05-03, 13:48
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manu79
Helt rätt! Rasism hör inte hemma i ett civiliserat samhälle.

Ja shit alltså vilket problem det här verkar vara.

Jag har haft många jobb, men jag har inte mer än extremt sällsynt hört någon uttrycka RASIstiska saker.

Att vara kritisk mot invandringspolitiken, ja det hör man ju överallt, och iofs kan det ju inte ingått någon numera att man försöker få allt som inte passar till "rasism"

Shit så -80ish..
Citera
2017-05-03, 13:52
Medlem
Drapåtrissors avatar
Allt som går emot fackets enögda värdegrund är per automatik rasism. Hela retoriken andas att "du får gärna tycka men tyck rätt" annars så håll käften.

http://da.se/2017/04/kampen-om-fikarummet/
Citera
2017-05-03, 13:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Lite festliga DDR-vibbar där när en allt mer pressad fackföreningsrörelse inte längre klarar av att argumentera för den förda sossepolitiken. Då skall man istället börja detaljstyra vad som får & inte får sägas i fikarummen.

Sossarna är redan i minoritet i flera fackförbund & desperationen växer för att man skall förlora makten.
Citera
2017-05-03, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Nu ska förtroendevalda lära sig hur man ska undvika att "känsliga" ämnen tas upp på rasterna på våra arbetsplatser. Så facket ger numera kurser i hur man i princip lägger munkavle på folk som vågar kritisera vår invandringspolitik t.ex. Vad kommer härnäst då man redan utesluter medlemmar som är sverigedemokrater? Dolda mikrofoner i omklädningsrummen?
http://nt.se/nyheter/norrkoping/de-vill-ha-mindre-rasism-i-fikarummet-om4614716.aspx

Kan du mer i detalj beskriva hur facket lägger munkavle på invandringskritiker? För något sådant står inte i artikeln du länkar till.
Citera
2017-05-03, 14:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK4Life
Kan du mer i detalj beskriva hur facket lägger munkavle på invandringskritiker? För något sådant står inte i artikeln du länkar till.
Alla som bott i Sverige de senaste 30 åren fattar ju direkt att det är just det som detta handlar om.
"Rasism" = "Kritik mot postmarxism & identitetspolitik"
Citera
2017-05-03, 14:17
Medlem
monogams avatar
Det står klart och tydligt att det är rasism dom vill få bukt med, inte diskussioner rörande politik.
Läser ni inte artikeln innan ni skriver era inlägg?
Trodde ni skrev inlägg baserat på fakta och inte konspirationsteorier
Citera
2017-05-03, 14:33
Medlem
OvissFramtids avatar
Man blir så less på dessa tyckare...

Klickade på artikeln "Mänskliga rättigheter ska gälla för alla"...Ja vi förstår det. Jag förstår det. Jag som SD'are ser inte ner på någon annan för dennes grupptillhörighet, men jag är trött på att människor så enkelt kan komma till Sverige på falska grunder. Det är väl för fasiken inte något rasistiskt med att påpeka sådana saker, att Sverige och svenskar inte kan axlas det ansvaret helt själva. Någon form av nationalkänsla måste de väl finnas rum för? Jag har för mig att svenskar rankats som det minst rasistiska folket i världen...Vad mer kräver ni av oss egentligen? Att vi ska ge och ge och ge ännu mer..? Snart tas väl våra bostäder i beslag med hänvisande till "mänskliga rättigheter", jag blir bara så jävla trött. Sverige är en demokrati (eller?) här får vi tycka och tänka hur vi vill. Att man har problem med invandringspolitiken är inte synonymt med rasism.
Citera
2017-05-03, 14:38
Medlem
musttomtes avatar
Jag ringde till facket när det var för mycket invandrare på bygget, dom visste inte vad dom skulle säga.. Facket kan även inget göra om du blir sjukskriven och behöver hjälp med intyg till försäkringskassan. Alltså så suger fucket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in