Seg inledning på säsongen men nu börjar det vara spännande. Gus, Hector, Chuck vs Jimmy - vi vet hur ändstationen ser ut men inte resan dit.
BCS berättar ofta historien utan dialog. Det ställer krav på tittaren att förstå det outtalade, men går jäkligt segt ibland. Avsnittet där Mike spårade sin spårare tex, ett helt avsnitt där man bara fick följa Mike steg för steg.
Ett minus med att serien handlar om både Mike och Jimmy är att jag inte sällan tänker "neeeeej" när de byter karaktär. Mikes beef med Hector var ett tag superintressant, alla växlingar till Jimmy kändes som öken.
Just nu är båda karaktärernas utveckling spännande. Jag vill se Gus och Mike knäcka Hector, och Chuck få en rejäl skopa karma.
Vissa skrev i tråden att det är Jimmy som är fuskaren, som inte kan göra något utan fula trick - och det stämmer till viss del. Chuck gör saker efter boken. Men inte fan gör det honom till en good guy, en omtänksam bror som bara vill att hans bror ska gå den smala vägen mot lyckan. Det Chuck vägrar acceptera är att vägen till framgång kan se ut på olika sätt. Var och en efter förmåga. Chuck fortsätter trycka ner Jimmy så fort den senare lyckas med något. Det är som att han inte är nöjd förrän Jimmy är hans dörrmatta som gör exakt som han säger och tycker.
Undra om de någonsin kommer förklara Chucks elallergi. Låter märkligt att en kille som Chuck, med resurserna hos HHM och en bror som Jimmy, inte får hjälp för sina hjärnspöken. Howard och Jimmy är i högsta grad medberoende och enablers av hans psykologiska problem och vanföreställningar.
Väldigt nyfiken på vad Jimmy och Kim har i kikaren. Längtar till nästa vecka!
Blir det "roligare" i S2 och S3? Jag trodde serien skulle var ganska rolig, att typ Saul hamnar i skiten stup i kvarten och är jagad av kriminella. Men S1 har bara handlat om trötta jävla saker som familj och karriärrelationer. Jag tror det är typ 2-3 avsnitt som är roliga resten är bara fillers utan syfte.
Blir det "roligare" i S2 och S3? Jag trodde serien skulle var ganska rolig, att typ Saul hamnar i skiten stup i kvarten och är jagad av kriminella. Men S1 har bara handlat om trötta jävla saker som familj och karriärrelationer. Jag tror det är typ 2-3 avsnitt som är roliga resten är bara fillers utan syfte.
Skulle nog säga att tonen blir ännu allvarligare i S2 och S3. Lite synd tycker jag men det funkar.
Man fick ju en liten hint i dagens avsnitt då Gus sa något i stil med "att bara döda Hector vore för humant". Lägger mina pengar på att Gus på något vänster kommer förorsaka stroken som leder till att Hector blir ett kolli.
Det kryper framåt i sann skön BCS-anda! En del här i tråden verkar ha färska Breaking Bad minnen, t.ex. det där med att Hector va ett kolli. Själv kommer jag knappt ihåg någonting alls från BB var så länge sedan man såg den.
Jag minns att det fanns vissa i Breaking bad tråden som inte ville ta in att Gus är homosexuell. Men mycket i serien (breaking bad) tydde ju på det, och jag tror även seriens skapare (eller var det skådisen som spelas Gus?) som pratat om det i nån intervju. Det var nåt med att Gus hade en partner som blev dödad eller nåt? (vid samma pool som senaste avsnittet började rentav?) Det framkom i Breaking bad. Denna "partner" har vi än så länge inte fått se nåt av i BCS.