2017-05-02, 21:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han fick ingen .. din dumma jävel. Prova att läsa artiklarna.

Edit:
Sorry -- givet hur jävla dum du är så borde jag givetvis inte ens antyda att du bör kunna stava dig igenom en engelskspråkig artikel innan du kommenterar...

Jag kommenterar den text som du skrev, Einstein...

Du hävdar att man törstar ihjäl om man inte får vatten i cellen, vilket naturligtvis inte stämmer.

Om han däremot förvägrades all typ av vätska så är det en annan sak. Du verkar inte veta vad du själv skriver.
Citera
2017-05-02, 21:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Din dumme fan. Menar du att fångar i USA inte får någon måltidsdryck?

Vad tror du denna tråden handlar om?
Citera
2017-05-02, 21:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag kommenterar den text som du skrev, Einstein...

Du hävdar att man törstar ihjäl om man inte får vatten i cellen, vilket naturligtvis inte stämmer.

Om han däremot förvägrades all typ av vätska så är det en annan sak. Du verkar inte veta vad du själv skriver.
Du kopplade aldrig att mitt inlägg var ett svar på ett annat inlägg?

Prova igen...

(FB) Fånge avled pga vägrades vatten - Milwaukee County Jail

Edit:
Och att nekas vätska i cellen innebar att han nekades vätska -- eftersom han var inlåst i cellen.

Och det jag hävdar i mitt inlägg är att det hade gått att ge honom vätska utan att slå på kranarna i cellen så han kunde skapa översvämning.
Senast redigerad av micro113 2017-05-02 kl. 22:02.
Citera
2017-05-02, 21:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad tror du denna tråden handlar om?
Faktum är att man börjar undra om inte somliga tar "vatten" bokstavligt och inte förstår att det är "vätska" han nekades.

Och att han nekades just det - vätska.
Citera
2017-05-02, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Sen är det något konstigt också. Du överlever inte i 7 dagar utan vatten.

Något i den storyn stämmer inte.

(OM det stämmer så ska vakterna åka dit)
Vad har TS med saken att göra. För övrigt är det mycket vätska i mat eller påstår du att han svalt?
Citera
2017-05-02, 22:06
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Var,fr skulle gemene man på flashback tycka att det var toppen att en männniska törstade ihjäl TS?
Citera
2017-05-02, 22:06
Medlem
staticages avatar
USA.
Jag som fick lite hopp om att det var i sverige
Citera
2017-05-02, 22:08
Avstängd
Citat:
Du kopplade aldrig att mitt inlägg var ett svar på ett annat inlägg?

Prova igen...

(FB) Fånge avled pga vägrades vatten - Milwaukee County Jail

Edit:
Och att nekas vätska i cellen innebar att han nekades vätska -- eftersom han var inlåst i cellen.

Och det jag hävdar i mitt inlägg är att det hade gått att ge honom vätska utan att slå på kranarna i cellen så han kunde skapa översvämning.

Bra försök, men du gjorde bort dig. Det är naturligtvis skillnad mellan att inte ha en egen kran i cellen och att inte få någon vätska alls, t.ex. i samband med måltider.

Att han är inlåst i cellen har naturligtvis inte med saken att göra. Han fick ju mat trots att han var inlåst där...
Citera
2017-05-02, 22:11
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Bra försök, men du gjorde bort dig. Det är naturligtvis skillnad mellan att inte ha en egen kran i cellen och att inte få någon vätska alls, t.ex. i samband med måltider.

Att han är inlåst i cellen har naturligtvis inte med saken att göra. Han fick ju mat trots att han var inlåst där...

Även om det är vätska i maten så dog han av uttorkning. Det tog sju dagar dessutom, dessutom så kanske han inte kunde äta efter tre dagar.

Du vet hur ett svalg fungerar? Eller sitter du med glidmedel vid middagsbordet?
Citera
2017-05-02, 22:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Jo, det har allt med saken att göra - eftersom han inte fick någon som helst vätska, inte ens genom mat, på sju dagar.
Han fick torrmat - utan vätska till.
Du vet typ frystorkad näring som folk får i lumpen och skall tillsätta vatten till för att det skall vara ätligt.

Läs för fan artiklarna. Den som gör bort sig är DU - inte jag.
Citera
2017-05-02, 22:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Även om det är vätska i maten så dog han av uttorkning. Det tog sju dagar dessutom, dessutom så kanske han inte kunde äta efter tre dagar.

Du vet hur ett svalg fungerar? Eller sitter du med glidmedel vid middagsbordet?
Det var ingen vätska i maten - får du vätska via maten så dör du inte av uttorkning på en vecka - eftersom kroppen då får vätska.

Edit:
Undantaget är väl om den vätska du intar är i princip ren alkohol, då kan jag tänka mig att du torkar ut på en vecka -- men inte ens alkisar som enbart dricker alkohol under perioder dör av vätskebrist normalt eftersom sprit, vin och öl innehåller vätska/vatten.
Citera
2017-05-02, 22:14
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Det var ingen vätska i maten - får du vätska via maten så dör du inte av uttorkning på en vecka - eftersom kroppen då får vätska.

Jo men jag menar om det är tillräckligt för kroppen att hålla sig vid liv ens om du bara äter måltider, beroende på vad det är.

Käkar du gurka så torkar du givetvis inte ut, jobbigare om det är cornflakes.

Edit: I vilket fall, om du inte får i dig vätska så är det inte säkert att du kan äta även om du får maten. Det jag menar är att det spelar ingen roll om han fick en tallrik mat efter ett tag, och det vet vi inte ens om han egentligen fick.

Antagligen inte.
Senast redigerad av Varulv 2017-05-02 kl. 22:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in