2017-05-02, 20:06
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mycket att läsa blir det och helt klart värt 120 kronor för oss som inte kunde vänta på att få den uppladdad men ett stort tack till den användare som har lagt upp den för alla.

Har bara skummat än så länge men bilden av JM blir bara mörkare och mörkare, märkligt att hon kunnat gå under radarn så länge som hon trots allt gjort, vad fan gjorde att hennes galenskap blommade ut fullt nu, en rejäl 40årskris eller?
Har också bara skummat. Ska gå igenom det mer noggrant i veckan.
En intressant iakttagelse är att Göran kallade en av sina döttrar för hora.
Citera
2017-05-02, 20:08
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Det blir att man inte hänger med riktigt, köpte hon två likadana 34 cm kockknivar på willys, en anställd sa att dom sålt tre? Hon verkar gilla falukorv och bacon.

Så hemskt det måste varit för mamman, sittandes där sönderhuggen med blodet rinnande och försöka få hjälp medan ambulanserna stod och väntade och inte vågade åka fram. Sen blir hon anhållen som misstänkt innan dom hunnit få iväg henne. Undrar hur Johanna känt sig när/om hon läst dessa utdrag.

Och vilken j-a tur dom verkar ha haft med övervakningskameror, så många kameror och ingen verkar ha fungerat eller sparat något.
Citera
2017-05-02, 20:10
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Stort tack till lyckoslanten!
Jag får det till 45 filer, totalt 611.1 MB.

Har jag fått med allt, nån som kan verifiera?
Jag fick det till 46 filer på 584,9 MB. Jag ser inte att det skulle vara någon dubblett men det är ju mindre än din summa MB
Citera
2017-05-02, 20:12
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jag fick det till 46 filer på 584,9 MB. Jag ser inte att det skulle vara någon dubblett men det är ju mindre än din summa MB
Och jag fick det till 46 filer 563 mb med en dubblett. Är det några filer som inte laddats ner fullständigt?
Citera
2017-05-02, 20:15
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Jag trodde tidigare att Johanna var, om än ond, ganska så intelligent men jag hade rejält fel. Hon är uppenbarligen stendum och i princip allt hon gjort både i samband med morden och under häktningstiden har varit ogenomtänkt och dumdristigt.

Ta bara en sak som att hon försökte få ut försäkringspengar efter Aki en timme efter hans död, nästan så att hon har kämpat för att väcka misstankar och få ögonen på sig.

Hon måste ha känt sig helt oövervinnlig.
hahaha det är du som är dumdristig
för alla Vittnesförhörs beskrivningar anges ca tid de kommer att ta

men ändå hon anmälde hans död till IF bara 4 dagar efter han hittades.
8 maj var en fredag, 12:e var tisdag efter
Citera
2017-05-02, 20:24
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Här finns samtliga dokument i backup och de kan läsas direkt från webben https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/

Har även postat angående detta i FUP-tråden.

MVH
taaaaack
nu gäller det att hitta rätt i den djungeln
Citera
2017-05-02, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Det blir att man inte hänger med riktigt, köpte hon två likadana 34 cm kockknivar på willys, en anställd sa att dom sålt tre? Hon verkar gilla falukorv och bacon.

Så hemskt det måste varit för mamman, sittandes där sönderhuggen med blodet rinnande och försöka få hjälp medan ambulanserna stod och väntade och inte vågade åka fram. Sen blir hon anhållen som misstänkt innan dom hunnit få iväg henne. Undrar hur Johanna känt sig när/om hon läst dessa utdrag.

Och vilken j-a tur dom verkar ha haft med övervakningskameror, så många kameror och ingen verkar ha fungerat eller sparat något.
Hon köpte väl tre likadana kockknivar tre dagar i rad? 27, 28 och 29 juli. Snacka om att behöva reserver...
Citera
2017-05-02, 20:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Har också bara skummat. Ska gå igenom det mer noggrant i veckan.
En intressant iakttagelse är att Göran kallade en av sina döttrar för hora.

Ja, det blir till att försöka fördjupa sig i veckan, på måndag startar allt och vi får se vad för resurser massmedia satsar, tror nog att de går all in, åtminstone de lokala tidningarna.
Citera
2017-05-02, 20:38
Medlem
Mimurs avatar
Oavsett lite diskrepans på antalet filer och storlek(storleken beror väl inte på att jag sitter på Mac, va?), så stort tack till lyckoslanten för uppladdning. Lite läge för Årets Hedersflashbackare
Citera
2017-05-02, 20:42
Medlem
Mimurs avatar
Någon som har någon info om ordet "Temsning" som förekommer? Jag gissar någon slags positionsbestämning, men har inte sett ordet förut och en googling gav bara träffar till FUP:en
Citera
2017-05-02, 20:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Någon som har någon info om ordet "Temsning" som förekommer? Jag gissar någon slags positionsbestämning, men har inte sett ordet förut och en googling gav bara träffar till FUP:en
Ordet finns inte på svenska men jag tror att de har försvenskat det engelska "temsing" som enligt google betyder "sift":
http://www.wordplays.com/definition/tems

"Sift" i sin tur betyder sila, urskilja:
http://www.wordplays.com/definition/sift

Lite som uttrycket "skilja agnarna från vetet" kanske.
Citera
2017-05-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Bra jobbat. Stort tack!

Varför kan man inte komma in på den länken???
Får felmeddelande hela tiden... https://minfil.org/X4Q2C7b6bf/WHY.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in