2017-05-02, 12:06
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Jag tror det görs en noggrann utvärdering under den första tiden av utbildningen för att avgöra om den här personen kan klara av den psykiska press det innebär av ljuga om detta mot en ersättning på 100 papp netto resten av livet. Sen invigs dom men får naturligtvis klargjort att om dom skulle försöka avslöja något så kommer dom "förolyckas". Armstrong är ett exempel på en misslyckad profilering. Han gjorde få intervjuer och sen dessutom sitt berömda "Removing truths protective layer" tal. Buzz Aldrin däremot var ett perfekt val. En riktig snackpåse utan problem med att ljuga.

Jag vet att det här är konstigt, men går man igenom NASAs egna material och dom analyser av det som finns så blir det uppenbart till slut. Att jorden är platt är dock trams. Det är en desinformationskampanj. NASA/CIA har själva producerat videos med den mest graverande bevisningen mot Månlandningarna/ISS och bakat ihop det med propagerande för att jorden är platt. På så sätt får man folk att avfärda det hela som trams. Discredit By Association kallas tekniken.
Per månad, år? Engångsbelopp? Låter som ebberöds bank att avlöna folk på detta viset, bättre då använda sig av b-skådisar som nöjer sig med mycket mindre. Denna teori är ju helt sanslös, du måste ha något bättre. Eller gör du som andra konspirationsteoretiker, läser på amerikanska sidor och kopierar rakt över? Sväljer allt som de konspirerar om. Tror du hittar på, berättar sagor för oss om hur NASA fungerar mm.
Citera
2017-05-02, 13:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du har faktiskt en poäng Plusskan Rymdbluffen har alltid varit ett joint venture mellan USA och Sovjet/Ryssland.
Du glömde några länder tror jag, förutom USA och Ryssland har följande länder haft astronauter på ISS

Kanada, Japan, Italien, Kazakhstan, Frankrike, Sydafrika, Belgien, Spanien, Holland, Brasilien, Tyskland, Iran, Ungern, Malaysia, Korea, England - ja också lilla Sverige 2 gånger...

Därtill kommer ytterligare länder (t.ex. Norge) som samarbetar runt ISS.. Men de är väl på "löningslistan" allihop antar jag? Ett litet hemligt samarbete i 50+ år som ingen har haft politiska, personliga eller ekonomiska skäl att någonsin avslöja
Citera
2017-05-02, 16:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du glömde några länder tror jag, förutom USA och Ryssland har följande länder haft astronauter på ISS

Kanada, Japan, Italien, Kazakhstan, Frankrike, Sydafrika, Belgien, Spanien, Holland, Brasilien, Tyskland, Iran, Ungern, Malaysia, Korea, England - ja också lilla Sverige 2 gånger...

Därtill kommer ytterligare länder (t.ex. Norge) som samarbetar runt ISS.. Men de är väl på "löningslistan" allihop antar jag? Ett litet hemligt samarbete i 50+ år som ingen har haft politiska, personliga eller ekonomiska skäl att någonsin avslöja
Lägg till Australien till listan av vittnen om "rymdbluffen" . Med hjälp av antenner i Australien höll Apollo kontakt med USA när USA var på i radioskugga från månen. Ett antal observatorier var inblandade, ett av dem var Parkes Observatory:

https://en.wikipedia.org/wiki/Parkes_Observatory
Citera
2017-05-02, 19:05
Medlem
Citat:
Du har faktiskt en poäng Plusskan Rymdbluffen har alltid varit ett joint venture mellan USA och Sovjet/Ryssland. Rymdkapplöpningen var en skrämseltaktik som fick amerikanarna att acceptera att 5% av skattemedlen gick till NASA under Apolloprogrammet. Och nu verkar man påt igen med fejkade marsresor i pipen. Ryssarna hade inget direkt val. På senare år har Kina försökt vara med på bluffen, men dom har visat sig vara lite för dåliga på att fejka rymdpromenader.
Det du skriver stämmer. Men glöm inte att det finns teorier som inte alls stämmer. De finns där för att lura bort dig till att tro något. Som de sedan kan debunka och då börjar du tvivla på allt du tror. Ryssland och USA har alltid samarbetat. Det har aldrig varit några problem med det. Inte ens med de officiella programmen.
Citera
2017-05-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Lägg till Australien till listan av vittnen om "rymdbluffen" . Med hjälp av antenner i Australien höll Apollo kontakt med USA när USA var på i radioskugga från månen. Ett antal observatorier var inblandade, ett av dem var Parkes Observatory:

https://en.wikipedia.org/wiki/Parkes_Observatory
Du menar att de skulle genomskådat att det var en obemannad sond placerad nära månen de pratade med?
Citera
2017-05-02, 20:34
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Du menar att de skulle genomskådat att det var en obemannad sond placerad nära månen de pratade med?
Det vet jag inte. Finns det några bevis sådan sond?
Citera
2017-05-02, 20:35
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Jag syftade på producenterna och inte actornauterna som rekryteras på internationell basis.

Ang ersättningen som någon frågade så ligger den på 100-200 tusen per månad livet ut. Det är den siffra jag hört men den är av naturliga skäl svår att få bekräftad. En struntsumma i sammanhanget med tanke på vad man drar in i skattemedel på det här skojeriet.
Citera
2017-05-02, 20:37
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Det du skriver stämmer. Men glöm inte att det finns teorier som inte alls stämmer. De finns där för att lura bort dig till att tro något. Som de sedan kan debunka och då börjar du tvivla på allt du tror. Ryssland och USA har alltid samarbetat. Det har aldrig varit några problem med det. Inte ens med de officiella programmen.
Helt sant. En stor del av de här stollarnas verksamhet är att sprida desinformation och falska konspirationsteorier. Ett exempel är att så många "avslöjanden" av månlandningarna innehåller storyn att man bara befann sig i omloppsbana runt jorden hela tiden vilket är trams för man har inte varit i rymden alls. Återintäde är ej möjligt. Helt ologiskt också för om man ska fejka så fejkar man naturligtvis allihop.
Senast redigerad av patrixx 2017-05-02 kl. 20:42.
Citera
2017-05-02, 20:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag syftade på producenterna och inte actornauterna som rekryteras på internationell basis.

Ang ersättningen som någon frågade så ligger den på 100-200 tusen per månad livet ut. Det är den siffra jag hört men den är av naturliga skäl svår att få bekräftad. En struntsumma i sammanhanget med tanke på vad man drar in i skattemedel på det här skojeriet.

Jag syftade inte heller enbart på de rekryterade astronauterna utan även deras (och andra) hemnationer som givetvis har både intensiv kontakt och utbyte av fakta, forskning, kommunikation och resultat från ISS.
Du kan väl ändå inte tro att ISS är en exklusiv USA/ryss-grej?

Vill du försöka igen?
Citera
2017-05-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det vet jag inte. Finns det några bevis sådan sond?
Ett sådant bevis hur skulle det vara konstruerat för att vara godtagbart enligt dig?
Citera
2017-05-02, 20:53
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Helt sant. En stor del av de här stollarnas verksamhet är att sprida desinformation och falska konspirationsteorier. Ett exempel är att så många "avslöjanden" av månlandningarna innehåller storyn att man bara befann sig i omloppsbana runt jorden hela tiden vilket är trams för man har inte varit i rymden alls. Återintäde är ej möjligt. Helt ologiskt också för om man ska fejka så fejkar man naturligtvis allihop.

Jaha nu är stolpskottet tillbaka, inte fick jag svar på fps vid filmningen i studio av månpromenaderna och om man hängde månbilen i linor, och vad blev svaret. Houstoon we have radio silence.

Nu kommer du med ett nytt påståeende likt en äggsjuk höna utan att förklara något. Återinträde är omöjligt, varför då eller ska du imitera en monolog i en Pantomimteater återigen???
Citera
2017-05-02, 20:59
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ett sådant bevis hur skulle det vara konstruerat för att vara godtagbart enligt dig?
På samma sätt som de överväldigande bevisen för månlandningarna.
Tusental vittnen, tonvis med fotografier, teknisk dokumentation o.s.v

Edit: stavfel.
Senast redigerad av ConnyKlasson 2017-05-02 kl. 21:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in