2017-05-02, 18:38
Medlem
Lost-Souls avatar
Jag trodde tidigare att Johanna var, om än ond, ganska så intelligent men jag hade rejält fel. Hon är uppenbarligen stendum och i princip allt hon gjort både i samband med morden och under häktningstiden har varit ogenomtänkt och dumdristigt.

Ta bara en sak som att hon försökte få ut försäkringspengar efter Aki en timme efter hans död, nästan så att hon har kämpat för att väcka misstankar och få ögonen på sig.

Hon måste ha känt sig helt oövervinnlig.
Citera
2017-05-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Jag trodde tidigare att Johanna var, om än ond, ganska så intelligent men jag hade rejält fel. Hon är uppenbarligen stendum och i princip allt hon gjort både i samband med morden och under häktningstiden har varit ogenomtänkt och dumdristigt.

Ta bara en sak som att hon försökte få ut försäkringspengar efter Aki en timme efter hans död, nästan så att hon har kämpat för att väcka misstankar och få ögonen på sig.

Så läste jag det också första gången, men är det inte så att man avsatt en timme till det vittnesmålet?
Citera
2017-05-02, 18:50
Moderator
blomvattnares avatar
Har MR alltså berättat för TRE kompisar att JM ligger bakom Akis död men ingen av dem har övervägt att gå direkt till polisen?
Citera
2017-05-02, 18:54
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul

Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Så läste jag det också första gången, men är det inte så att man avsatt en timme till det vittnesmålet?

Precis så är det. Tiden som anges efter vittnespunkterna är hur länge de är planerade att ta.

Ang anmälan om dödsfall så väntade JM 4 dagar.

"Johanna Möllers anmälan om dödsfallet (F 24-27), till styrkande av att anmälan
om dödsfallet skedde den 12 augusti 2015 och att hon angav dödsfallet som ett
olycksfall."
Citera
2017-05-02, 18:56
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter

Var tvungen att läsa igen och du har nog rätt, fast det står förvisso uttryckligen att hon begärt ersättning ovanligt kort tid efter dödsfallet.

Citat:
13. Vittnesförhör med Mårten Sällström (anställd av IF) angående försäkringsbolaget IF:s utredning av dödsfallet, till styrkande av att IF gjort bedömningen att Johanna Möller inte var berättigad till ersättning från den aktuella försäkringen samt att Johanna Möller har begärt ersättning ovanligt kort tid efter dödsfallet. Ca 1 timme.
Citera
2017-05-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Det är en skandal överhuvudet taget, pengarullningen i importindustrin av odugliga idioter, poliser som inte klarar sitt jobb annat än hbtq-certifieringen möjligtvis, msm som inte gör en sak av sexskandalen (jmf. man som gm), åklagaren/polisen i detsamma (har jm:s polispojkvän blivit förhörd som karaktärsvittne om inte varför?), osv, osv, osv.

Tjatar om att det inte läckt ngt., fortsätter med det? Hade Aki inga vänner? Inget alls från några vänner eller vänners vänner. Skumt!

Aki var en finne från Gustavsberg och dom sladdrar inte så mycket. De håller sitt på sitt liksom.
De polare han hade såg antagligen JM som en mycket trevlig tjej.
Och det var hon antagligen också. Som en psykopatfasad.
Citera
2017-05-02, 19:03
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Varmt tack till Lyckoslanten, 194 mb. Det var allt gissar jag? Nu har man att läsa ett par dagar.

edit; nä, där kom en bunt till. 342 mb, inte undra på att dom inte mailade den.

edit: en till bunt. totalt 412 mb. Det kommer inte bara bli film av det här, en hel filmserie.
Senast redigerad av nudebrainsurgeon 2017-05-02 kl. 19:10.
Citera
2017-05-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Varmt tack till Lyckoslanten, 194 mb. Det var allt gissar jag? Nu har man att läsa ett par dagar.

edit; nä, där kom en bunt till. 342 mb, inte undra på att dom inte mailade den.

Jamen förhelvete finns den ute så lägg ut den här genast så vi alla kan ta del av den!!
Citera
2017-05-02, 19:12
Medlem
Mimurs avatar
Ordet "Temsning" förekommer på en del ställen. Är det kanske någon positionsbestämning av en mobiltelefon som avses? Jag googlade "temsning", men fick mest upp träffar på åtalet i målet
Senast redigerad av Mimur 2017-05-02 kl. 19:16.
Citera
2017-05-02, 19:12
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneypenny´s
Jamen förhelvete finns den ute så lägg ut den här genast så vi alla kan ta del av den!!
Den ligger förhelvete redan här, under domar och förundersökningsprotkoll. Klistrad tråd.

edit; nu kom en till dump, hur mycket är det? svar: 563 mb, men jag tror Tilla_ggsprotokoll_I_2017-03-09 blev uppladdad två gånger, så 552 mb.
Senast redigerad av nudebrainsurgeon 2017-05-02 kl. 19:17.
Citera
2017-05-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Den ligger förhelvete redan här, under domar och förundersökningsprotkoll. Klistrad tråd.

edit; nu kom en till dump, hur mycket är det?

Okok.. tack tack! Sorry att jag brusade upp.
Citera
2017-05-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du glömmer att fadern sa upp henne och 20-årige dottersonen från lägenheterna i april. Flyktindsexhistorien kom ut i juni. Skulle inte tro att föräldrarna kände till hennes sexuella eskapader med flyktingpojkarna dessförinnan.

Att hon och många andra deltog i kommunernas flyktingomhändertagande som då gick att tjäna väldigt bra på, kan väl inte stört fadern Göran så mycket att han också vräker sina minderåriga barnbarn och den 20-årige dottersonen?
Jag är övertygad om att Göran och hans fru/mamman känner sin dotter in i benmärgen.

Du vet inte allt vad denna JM orsakat dem under livets gång.
Trauman som svek, lögner, andra spåningar om ev mord. Sådant kände de garanterat till. Bägaren rinner över tillsist.

Jag kan tänka mig att det är en hel hög med skit denna dotter orsakat alla i sin närhet, inklusive hennes stackars barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in