2017-05-02, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defilibrator
Googlade och det dök upp lite grann löst material, är det någon som vet om det är från fup:en eller från de två filer som länkas/pratas om i inläggen ovan?

https://www.google.se/search?q=B+3570-16&ei=WWcIWYaLOMGk6ASIl4-IDQ&start=0&sa=N&biw=1431&bih=1073

Tänker inte tjata om att någon skall lägga upp fup:en, men jag kommer att vara evinnerligt tacksam mot den som gör det!
Tack för din sökning!
Såvitt jag kan se är allt material på första svarssidan sådant som kommit upp i tråden.
Där är också de två stämningsansökningar som jag länkat till lite tidigare i dag.
Citera
2017-05-02, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Tack för din sökning!
Såvitt jag kan se är allt material på första svarssidan sådant som kommit upp i tråden.
Där är också de två stämningsansökningar som jag länkat till lite tidigare i dag.

Äsh då, jag som blev lite exalterad och allt så där framför jobbdatorn... tack för ditt svar.
Citera
2017-05-02, 13:42
Medlem
Västmanlänning här.

Ska ner och hämta FUP:en hos Västmanlands Tingsrätt idag. Den kostar 120:- att få den på USB-sticka. Kan skickas mot porto. Jag sitter dock med en dator där jag ej kan använda de vanliga uppladdningssidorna. Ska dock svänga förbi föräldrarna imorgon kvällstid och då kan jag slänga upp den.
Citera
2017-05-02, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyckoslanten
Västmanlänning här.

Ska ner och hämta FUP:en hos Västmanlands Tingsrätt idag. Den kostar 120:- att få den på USB-sticka. Kan skickas mot porto. Jag sitter dock med en dator där jag ej kan använda de vanliga uppladdningssidorna. Ska dock svänga förbi föräldrarna imorgon kvällstid och då kan jag slänga upp den.
Skulle du då kunna passa på och fråga om det finns något åtal (eller i alla fall en särskild stämningsansökan) för mordet på Aki Olavi Paasila?
Jag är verkligen brydd.
Citera
2017-05-02, 13:54
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Skulle du då kunna passa på och fråga om det finns något åtal (eller i alla fall en särskild stämningsansökan) för mordet på Aki Olavi Paasila?
Jag är verkligen brydd.

Jag med, hittade detta dock från åklagarmyndigheten Eskilstuna:

Pressinbjudan – åtal för mord och mordförsök i Arbogaärende

2017-04-26
Den 28 april väcker åklagarna åtal mot en kvinna och en man för bland annat mord på två personer och ett fall av mordförsök. Ärendet inleddes i augusti 2016 när en man hittats död och hans hustru skadad i en sommarstuga utanför Arboga.
Kvinnan är misstänkt för mord och mordförsök den 3 augusti 2016 och mord den 7-8 augusti 2015. Mannen är misstänkt för mord och mordförsök den 3 augusti 2016.

I samband med att åtal väcks bjuds media in till presskonferens fredag den 28 april klockan 11 i polishuset i Västerås.
Citera
2017-05-02, 14:20
Medlem
Citat:
Jag är verkligen brydd.

Jag kan kolla upp det när jag stannar förbi där senare i eftermiddag.
Citera
2017-05-02, 14:49
Medlem
Ithacas avatar
http://www.expressen.se/nyheter/brand-i-villa--finns-hotbild-mot-familjen/

Kan denna incident nu på em vara relaterad till J.M?
Citera
2017-05-02, 15:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag är verkligen brydd.
Det är ju två separata målnummer; är inte ett av dom för mordet av Aki?
Citera
2017-05-02, 15:16
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är ju två separata målnummer; är inte ett av dom för mordet av Aki?

Jag har bara sett ett målnummer: TR mål: B 3570-16
Vilket nummer har du sett utöver detta?

Det finns två stämningsansökningar. En där den tilltalade är JM (126) och en där både JM och MR är tilltalade (131).

Finns det något därutöver som jag har missat, utöver FUP, som många av oss fortfarande väntar på?

Citera
2017-05-02, 15:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Det finns två stämningsansökningar. En där den tilltalade är JM (126) och en där både JM och MR är tilltalade (131).

Finns det något därutöver som jag har missat, utöver FUP, som många av oss fortfarande väntar på?

Citat:
Sommarstugefallet och det s.k. drunkningsfallet i Arboga

Här kommer Västmanlands tingsrätt lägga upp information löpandes i mål B 3570-16 och B 4202-16, sommarstugefallet och det s.k. drunkningsfallet i Arboga.
http://www.vastmanlandstingsratt.domstol.se/Drunkningsfallet-B-4202-16/

Kanske jag missuppfattar.
Citera
2017-05-02, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
http://www.vastmanlandstingsratt.domstol.se/Drunkningsfallet-B-4202-16/

Kanske jag missuppfattar.

Nejdå, dessutom sades ju på presskonferensen att Fahlander skulle hålla i åtalet ang det sk drunkningsmordet o Wenna sommarstugemordet/mordförsöket.
Citera
2017-05-02, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Här kommer Västmanlands tingsrätt lägga upp information löpandes i mål B 3570-16 och B 4202-16, sommarstugefallet och det s.k. drunkningsfallet i Arboga.

Detta är fr. Tingsrättens hemsida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in