2017-04-30, 23:52
Medlem
Hej,

har just börjat titta på The Handmaid's Tale som går på HBO. Mycket lovande. Någon mer som tittar på den? Baserad på romanen av Margaret Atwood med samma namn. Elizabeth Moss (Peggy Olsen i Mad Men) i huvudrollen som Offred/June.
Citera
2017-05-01, 01:26
Medlem
MADs avatar
Fantastisk serie.
När kommer avsnitt 4?
Citera
2017-05-01, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Fantastisk serie.
När kommer avsnitt 4?

De första avsnitten släpptes ju i onsdags så jag antar att det är onsdagar som gäller. Men jag har inte hittat någon konkret information om det. "Därefter tillgängliggörs ett avsnitt i veckan" är det enda jag har hittat.
Citera
2017-05-01, 10:42
Medlem
Boken är ju fantastisk och en av de bästa som skrivits på temat skrämmande framtidsskildring. Såg för länge sen att den skulle gå på Hulu och började fundera på hur jag då skulle kunna se den, men nu när HBO tagit in den löstes ju det problemet. Frågan är om man skall se ett avsnitt i veckan eller vänta tills alla avsnitt visats och sedan sträcktitta.
Citera
2017-05-01, 16:05
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giffi
De första avsnitten släpptes ju i onsdags så jag antar att det är onsdagar som gäller. Men jag har inte hittat någon konkret information om det. "Därefter tillgängliggörs ett avsnitt i veckan" är det enda jag har hittat.

HBO är ju helt värdelösa.
Varför kan de inte bara skriva ut vilka dagar som nya avsnitt släpps?
Citera
2017-05-01, 21:31
Medlem
Fishurs avatar
Vad är det folk tycker är så bra med denna? Började kolla men va tvungen att ge upp för tyckte den va så otroligt tråkig och seg.
Citera
2017-05-01, 23:25
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishur
Vad är det folk tycker är så bra med denna? Började kolla men va tvungen att ge upp för tyckte den va så otroligt tråkig och seg.

Kan bara tala för mig själv, men det primära för mig är i detta fall fotot. Det är inte något jag nödvändigtvis bryr mig mycket om, men när fotot är så jävla snyggt som det är här kan jag inte göra annat än följa serien. Samma sak med Hannibal.

Utöver det är jag rätt svag för berättelser om dystopier i allmänhet, samt finner storyn i just denna serie intressant i sig. Mycket bra skådespelare också. Kan tilläggas att jag inte läst boken.
Citera
2017-05-02, 01:49
Medlem
Jag tycker också fotot är fantastiskt.

Segt, det är nog smaksak, jag tycker inte det. Det händer ju massor under ytan. Tror inte det hade funkat med högre tempo. Men smaken är olika som sagt.

Jag har inte heller läst boken, men en vän som gjort det säger att hon inte vågar titta.
Citera
2017-05-02, 05:56
Medlem
Tyckte det såg ut som att det var författarinnan själv, Margaret Atwood, som utdelade örfilen i avsnitt 1 när dom satt i ringen.
Citera
2017-05-02, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Tyckte det såg ut som att det var författarinnan själv, Margaret Atwood, som utdelade örfilen i avsnitt 1 när dom satt i ringen.

Enligt IMDB har Margaret Atwood spelat "Aunt" i ett avsnitt, kanske var det detta
Citera
2017-05-02, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giffi
Enligt IMDB har Margaret Atwood spelat "Aunt" i ett avsnitt, kanske var det detta

Tack, då var det definitivt hon. Hennes utseende är det inte lätt att ta miste på.
Citera
2017-05-02, 17:08
Medlem
Energiknippes avatar
Blev lite besviken. Serien har ju hypats stenhårt min de två första avsnitten var ganska trista. Jag är ingen action-junkiei och låter gärna en story få byggas upp i tid men här tycker jag att de har misslyckats. De har en intressant idé men hela produktionen verkar vara lågbudget. Huvudskådespelerskan är så ointressant att jag inte bryr mig vad som händer med henne. Jag skulle vilja ge hela manuset till ett annat team som får ett eget försök att filma den med bättre karaktärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in