2017-05-01, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Brukar du skylla allt oförklarligt på diskriminering ?

Beror exempelvis UFO:n på diskriminering ?

Ibland måste man nästan ha "skämskudde" med sig när man läser dina inlägg .
haha jösses...

nej jag ser inte att mänskliga interaktioner av typen lönesättning har något som helst att göra med främmande objekt på himlen.

Finns det något oförklarligt hos båda skulle jag däremot sätta mig och fnula hårt på rimliga förklaringar till båda ev. tillkalla expertis och kommer man inte gemensamt fram till någon förklaring så ligger nog:

diskriminering / UFOn närmast till hands ja.
2017-05-01, 12:32
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
haha jösses...

nej jag ser inte att mänskliga interaktioner av typen lönesättning har något som helst att göra med främmande objekt på himlen.

Finns det något oförklarligt hos båda skulle jag däremot sätta mig och fnula hårt på rimliga förklaringar till båda ev. tillkalla expertis och kommer man inte gemensamt fram till någon förklaring så ligger nog:

Där har vi en av skillnaderna mellan dig och mig , jag tror vare sig på UFO:n eller diskriminering tills dessa fenomen är vetenskapligt bevisade utom rimligt tvivel .

De flesta rationella människor håller nog med mig .
2017-05-01, 12:54
Medlem
Citat:
Där har vi en av skillnaderna mellan dig och mig , jag tror vare sig på UFO:n eller diskriminering tills dessa fenomen är vetenskapligt bevisade utom rimligt tvivel .

De flesta rationella människor håller nog med mig .
Fast nu blir det ju intressant.

jag ser nämligen både diskriminierng och UFO i meningen "unidentified flying objects" som vetenskapligt bevisade i sin existens.

Vill du däremot ha en vetenskaplig bevisning för att dessa oidentifierbara flygande föremål som man inte har förklaringar till, just skulle vara flygandet tefat med små gröna tentakelförsedda hens i...har du ju däremot nått en vetenskaplig gräns....detta finns det inga bevis för...men oidentiferbara himmlafenomen av olika slag finns det ju gott om. De har vanligen dock en förklaring ex: skit på linsen..folk som försöker luras.. udda väderfenomen...kosmiska fenomen.. mänsklig verksamhet etc etc.

Sen kan man ju spåna vidare...hur sannolikt är det att vi är ensamma i universum? Hur sannolikt är det att där kan finnas teknik/ ev. förmåga i en framtid eller på annat ställe i universum som gör att man kan färdas mellan ex. solar/ galaxer? och utifrån detta sen bygga en teori kring sannolikheten för att vi förr eller senare kommer få "besök" av tefat med tentakelförsedda gröna hens.

Detta har ju gjorts och väldigt mågna mycket intelligenta människor där ute anser ju att detta är rätt troligt...kanske inte tefat...kanske inte gröna...kanske inte tentakelförsedda..kanske itn ens besök... men liv? ja teknik? ja.
Därför läger vi ju miljarder på att leta liv i rymden.

Vi är människor....som sådana är vi attans så otillfredställda med: vet inte / oförklarat eetc.

utan därför grävs det till tusen för att veta varför....ingen större skilland om det gäller liv ute i rymden eller varför vissa människor får mindre i lön.
och båda frågorna har självklart svar....bara leta.
Senast redigerad av Merapi 2017-05-01 kl. 13:16.
2017-05-01, 13:33
Medlem
Citat:
Fast nu blir det ju intressant.

jag ser nämligen både diskriminierng och UFO i meningen "unidentified flying objects" som vetenskapligt bevisade i sin existens.

Att anta att ett UFO är rymdvarelser därför att man inte kan komma på en bättre förklaring är samma sak som att anta att oförklarad löneskillnad är lönediskriminering.
2017-05-01, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Att anta att ett UFO är rymdvarelser därför att man inte kan komma på en bättre förklaring är samma sak som att anta att oförklarad löneskillnad är lönediskriminering.

nej verkligen inte

Diskriminering är ett klart identifierat, bevisat, studerat av sociologer, filosofer och psykologer i det oändliga och synnerligen aktivt i hela mäsnklighetens historia, mänskligt beteende.

Rymdvarelser är än så länge en mänsklig fantasi, om än kanske trolig verklighet, men som sagt hittills bara i vår fantasi.

Att anta att ett existerande fenomen på vårt klot har diskriminering som "svar" är därför en rätt logisk slutsats.

Att anta att existerande fenomen på vårt klot har "aliens" som svar är inte lika logisk slutsats, utan mer en förhoppning kanske..

Viss skillnad alltså.
Senast redigerad av Merapi 2017-05-01 kl. 14:52.
2017-05-01, 14:38
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Diskriminering är ett klart identifierat, bevisat, studerat av sociologer, filosofer och psykologer i det oändliga och synnerligen aktivt i hela mäsnklighetens historia, mänskligt beteende.

Saker som studeras av sociologer , filosofer och psykologer brukar sällan finnas reella bevis för .
"Jag känner " , " vi har kommit fram till " , " vi anser " är inte bevis för en tes .

Fakta vars äkthet kan verifieras är däremot giltiga bevis .
2017-05-01, 14:50
Medlem
Citat:
Saker som studeras av sociologer , filosofer och psykologer brukar sällan finnas reella bevis för .
"Jag känner " , " vi har kommit fram till " , " vi anser " är inte bevis för en tes .

Fakta vars äkthet kan verifieras är däremot giltiga bevis .

Och du menar att "äktheten" i ex. hur människor behandlat sina slavar genom tiderna är inte verifierbara?

"Äktheten" i faktan kring hur ex. Saudiarabien behandlar män och kvinnor i sitt samhälle är inte verifierbara?

"Äktheten" i hur ex Rumänien behandlar sin romer är inte verifierbart?

"Äktheten" i hur Sverige under sin historia och i nutid har behandlat sina samer är inte verifierbart?

Får jag kanske påminna lite om vad ordet diskriminering faktiskt står för:

[I]Diskriminering är när en person eller grupp av personer gör åtskillnad mellan olika människor som inte bygger på meriter eller talanger. [/i]

wiki...

tröttsamt.
Senast redigerad av Merapi 2017-05-01 kl. 14:55.
2017-05-01, 15:38
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
jösses vad du slickar röv....

Du verkar ha svårt med simpel ordförståelse, slicka röv är en eufemism för att fjäska, dvs bete sig på ett visst sätt för att få fördelar. Här får man inga fördelar. Killar ser igenom och föraktar fjäsk i allmänhet.

Citat:
Vilken Peder?
Sveriges mest okända bragdguldsmedaljör skulle jag tro..
Värre än så det var Jerringpriset

Citat:
Och tar vi nu sport som exempel så är det generellt feminsiter och kvinnor som krävt lika behandling och män och antifeminsiter som "krävt" att kvinnor ska specialbehandlas, förbjudas, hållas utanför, i egna sporter/ grenar etc etc.
Igen det här med ord.
Att kräva lika behandling skulle vara att kräva att få tävla bland herrarna. Mig veterligen är det bara i hästsporten det sker. Segling kanske? Golf?

Citat:
Har varit kvinnor genom tiderna som krävt få spela fotboll, som krävt få spela ishockey som krävt få delta i den och den tävlingen etc. etc. och är fortsatt så idag.
Du blandar ihop saker. Behandling och deltagande är inte samma sak.
Från början ansågs man kunna sporta i vanliga kläder och att man inte skulle bli svettig. Det var på den tiden det var en gentlemannasysselsättnig. Mycket har förändrats inom sporten i vår del av världen. Du verkar utgå från tideräkningen 1800 och framåt i Europa.

Citat:
Ett inlägg till där du sitter och klankar ner på någon annan få se nu? vad var det du skrev om detta beteende?

"När mer fokus läggs vid att tala om hur dåliga andra är, än att diskutera sakfrågan då är det nåt knas."

Med tanke på att jag är punktmarkerad och vissa jobbar hårt för att få bort mig härifrån så måste jag i varje inlägg hålla mig till topic, i det fallet du svarade på så handlade det om att feminister och i det här falllet du inte klarar av trycket här. Att du tar det personligt är inte mitt problem. Istället är det ditt problem att du endast besvarar det som du kan tolka som kritik.
Grow up.

Citat:
Expertisen i form av vetenskap sysslar inte med konsensus återigen.
Vad som vore rimligt att använda vore occams razor men den kräver frihet från bias så du behärskar inte att välja "mest troliga förklaringen" baseret på logik, då du redan bestämt dig på förhand.

Citat:
Och du menar att "äktheten" i ex. hur människor behandlat sina slavar genom tiderna är inte verifierbara?[
Slaveri och diskriminering är inte samma sak.
Diskriminering uppkom efter slaveriet i södern tex.

Citat:
"Äktheten" i faktan kring hur ex. Saudiarabien behandlar män och kvinnor i sitt samhälle är inte verifierbara?

"Äktheten" i hur ex Rumänien behandlar sin romer är inte verifierbart?

"Äktheten" i hur Sverige under sin historia och i nutid har behandlat sina samer är inte verifierbart?

Får jag kanske påminna lite om vad ordet diskriminering faktiskt står för:

Diskriminering är när en person eller grupp av personer gör åtskillnad mellan olika människor som inte bygger på meriter eller talanger.

Vad du sysslar med här är ett argumentationsfel som kallas cirkelbevisning. Det saknar värde.
2017-05-01, 15:40
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Och detsamma gäller då andar?
Tomtar?
Spöken?

Helt bortsett från att du fortfarande inte förstår vad vetenskap, eller "bevis" är.
2017-05-01, 16:13
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Celeno ett annat + en uppsjö av antifeminsitiska, rätt tradiga individer på detta forum som verkligen bevisar inlägg efter inlägg att de INTE kan debattera varken retoriskt sakligt eller med någon form av logisk värdighet. SAMT att den kivnnosyn de besitter är under all kritk, så även din.
Jaha. Själv tycker jag tvärt om. Jag tycker jag bevisar det på nästan varje sida också.

Men eftersom du envisas med att snacka skit om mig till andra om och om igen, där du berättar hur värdelös du tycker jag är, så kanske jag ska berätta för dig vad jag tycker?

Inte skitsnack via andra, som du håller på med.

Du är en av de mest korkade debattörerna på hela forumet. Du kan inte hålla en konsekvent tanke mer än någon timme. Du saknar det mesta av normal allmänbildning, allt du hävdar kommer från nån kommunistisk version av verkligheten. Du kan ingen historia, du kan absolut ingenting om logik.

Du är så jävla efterbliven att du inte förstår ens de enklaste koncept, som att det faktum att dela in folk efter hudfärg är samma sak som att dela in folk efter gener, eller att ett lands resurser och en individs resurser inte är samma sak.

Du ljuger konstant för att driva din ideologi, som jag precis har bevisat de senaste sidorna, ändå fortsätter du med samma lögner. Du förstår inte ens att du ljuger eller vad vi säger vilket du bevisar med ytterligare lögner; Olfen här säger att diskriminering inte finns för den går inte bevisa.

När du har fel, vilket är nästan alltid, så driver du ändå din tes in i det längsta. Detta på grund av att du inte själv fattar att du har blivit överbevisad för länge sedan. När du eventuellt fattar det så försvinner du bara argt från diskussionen, fast först skriver du ett pinsamt inlägg om hur du hade rätt i alla fall. Inte lär du dig av det heller.

Allt ovan hade inte varit några större problem, du kan inte hjälpa att du saknar alla former av begåvning, om du inte hade skrivit förolämpningar och hån i nästan varje inlägg.

Snacka skit.
2017-05-01, 16:21
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Det kan den inte? nehe...vad förklarar du den då med? hmm?
den OFÖRKLARLIGA löneskillnaden?
ska jag uppreapa? om man och du nu inte kan förklara den..hur förklarar ni den då?

Jag har redan gett dig ett par förslag som kan förklara delar av skillnaden.

Du har förstås glömt det trots att det bara var någon dag sedan.

Glömt eller ignorerat.

Är det ärligt av dig tycker du? Med tanke på dina höga tankar om dig själv och ditt skitsnack om andra menar jag.
2017-05-01, 16:44
Medlem
Citat:
nej verkligen inte

Rymdvarelser är än så länge en mänsklig fantasi, om än kanske trolig verklighet, men som sagt hittills bara i vår fantasi.

Att anta att ett existerande fenomen på vårt klot har diskriminering som "svar" är därför en rätt logisk slutsats.

Att anta att existerande fenomen på vårt klot har "aliens" som svar är inte lika logisk slutsats, utan mer en förhoppning kanske..

Viss skillnad alltså.

Nu är du så där oärlig igen.
Är det därför att du inte klarar av att bemöta det jag skriver?

Att anta att den oförklarade löneskillnaden är lönediskriminering är samma sak som att anta att ufo's är rymdvarelser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in