Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
jösses vad du slickar röv....
Du verkar ha svårt med simpel ordförståelse, slicka röv är en eufemism för att fjäska, dvs bete sig på ett visst sätt för att få fördelar. Här får man inga fördelar. Killar ser igenom och föraktar fjäsk i allmänhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
sealstryper
Vilken Peder?
Sveriges mest okända bragdguldsmedaljör skulle jag tro..
Värre än så det var Jerringpriset
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Och tar vi nu sport som exempel så är det generellt feminsiter och kvinnor som krävt lika behandling och män och antifeminsiter som "krävt" att kvinnor ska specialbehandlas, förbjudas, hållas utanför, i egna sporter/ grenar etc etc.
Igen det här med ord.
Att kräva lika behandling skulle vara att kräva att få tävla bland herrarna. Mig veterligen är det bara i hästsporten det sker. Segling kanske? Golf?
Citat:
Har varit kvinnor genom tiderna som krävt få spela fotboll, som krävt få spela ishockey som krävt få delta i den och den tävlingen etc. etc. och är fortsatt så idag.
Du blandar ihop saker. Behandling och deltagande är inte samma sak.
Från början ansågs man kunna sporta i vanliga kläder och att man inte skulle bli svettig. Det var på den tiden det var en gentlemannasysselsättnig. Mycket har förändrats inom sporten i vår del av världen. Du verkar utgå från tideräkningen 1800 och framåt i Europa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Ett inlägg till där du sitter och klankar ner på någon annan få se nu? vad var det du skrev om detta beteende?
"När mer fokus läggs vid att tala om hur dåliga andra är, än att diskutera sakfrågan då är det nåt knas."
Med tanke på att jag är punktmarkerad och vissa jobbar hårt för att få bort mig härifrån så måste jag i varje inlägg hålla mig till topic, i det fallet du svarade på så handlade det om att feminister och i det här falllet du inte klarar av trycket här. Att du tar det personligt är inte mitt problem. Istället är det ditt problem att du endast besvarar det som du kan tolka som kritik.
Grow up.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Finns det något oförklarligt hos båda skulle jag däremot sätta mig och fnula hårt på rimliga förklaringar till båda ev. tillkalla expertis och kommer man inte gemensamt fram till någon förklaring så ligger nog:
diskriminering / UFOn närmast till hands ja.
Expertisen i form av vetenskap sysslar inte med konsensus återigen.
Vad som vore rimligt att använda vore occams razor men den kräver frihet från bias så du behärskar inte att välja "mest troliga förklaringen" baseret på logik, då du redan bestämt dig på förhand.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Och du menar att "äktheten" i ex. hur människor behandlat sina slavar genom tiderna är inte verifierbara?[
Slaveri och diskriminering är inte samma sak.
Diskriminering uppkom efter slaveriet i södern tex.
Citat:
"Äktheten" i faktan kring hur ex. Saudiarabien behandlar män och kvinnor i sitt samhälle är inte verifierbara?
"Äktheten" i hur ex Rumänien behandlar sin romer är inte verifierbart?
"Äktheten" i hur Sverige under sin historia och i nutid har behandlat sina samer är inte verifierbart?
Får jag kanske påminna lite om vad ordet diskriminering faktiskt står för:
Diskriminering är när en person eller grupp av personer gör åtskillnad mellan olika människor som inte bygger på meriter eller talanger.
Vad du sysslar med här är ett argumentationsfel som kallas cirkelbevisning. Det saknar värde.