2017-04-30, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Idrotten är ju sådan att den som presterar bäst i en viss sportgren oftast får mest sponsorpengar , det ligger i sakens natur .
Vem tror du till exempel är bästa reklampelaren för ett företag , en boxare som är rankad #1 eller en som är rankad #257 ???

Den dag kvinnor presterar lika bra får de givetvis lika mycket pengar som männen inom den sportgrenen , tyvärr är biologiska skillnader ett hinder inom många idrottsgrenar .

Enkelt va ?
Nej då pratar du privata sponsorer etc.
Jag pratar vad samhället lägger sina stålars på för olika idrotter och vad enskilda klubbar drivna av skattepengar lägger sina pengar på.

svar det läggs åtskilligt fler skatteslantar på pojkar och manlig idrott än kvinnlig dito eller har i vart fall gjorts, möjligt att man skärpt till sigh sista åren.
2017-04-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nja om jag skulle vara ärlig så vore det smartare att göra slut. Det var en billig retorisk poäng.

Ja alltså flashback är ett diskussionsforum. Det är en intellektuell fäktning med människor som man inte har sociala band med. Jag har aldrig vad som än skrivits till mig börjat böla och ropat på mamma, eller dragit offerkortet. Jag tycker det verkar som jag tål det mesta.

I en relation så krävs det ömsesidig respekt och att man lyssnar på vad den andra har att säga, tar in det och tar det under övervägande. Jag skulle inte vilja vara tillsammans med någon som alltid anser att den sitter på sanningen, och har en diskussionsnivå som handlar om att slå hårdast med spaden.
Fäktning är mer elegant än en spade.
Fäktning har som du skrivit någonstans regler som båda förväntas följa, jag skall skriva en del av dem till Lupac senare när jag får tid.

Passiv aggressivitet och manipulativ skit biter inte på mig, det har inget med förstånd att göra utan om val.

Varför feminister inte klarar sig här är för att deras taktik inte fungerar. Det går inte att dribbla bort oss.

Tycker du verkligen själv att du har respekt för andra på detta forum?
Att du "fäktar" "elegant"?
Var det respekt i det inlägget du skrev till mig ? "elegant" skrivet?
2017-04-30, 21:49
Medlem
Citat:
Återigen så är det upp till publiken att bedöma nivån. Inte vare sig du eller jag.
Retorik sker inför publik. Den som gör mest retoriska fel förlorar.
Återkommer som sagt i ärendet.
Precis.

Citat:
Jag tror att "felet" ni gör är att ni förväntar er rim och reson och att människor följer retoriska regler.
Det här med dikotomiskt tänkande, såsom om tex kvinnodiskriminering finns eller inte, att tänka i absoluter.
Dessa människor tror på det de säger. De "ljuger" inte, utan "gör om" saker i huvudet. Det har med olika skamförsvar att göra bla. Ett exempel är kognitiv dissonans, vilket uppstår i konflikt mellan två motstridiga idéer. Dvs en oförmåga att hantera en komplexitet eftersom den väcker känslor som individen inte kan härbärgera som det heter.
Wiki

Jösses...så nu är det plötsligt "fel" att fäktas enligt reglerna...
JA! jag förväntar mig att folk kan följa rim och reson, debattera på i vart fall 10 åringars nivå och tänka och uttrycka via skrift åtminstone en rak tanketråd från början till slut utan att hemfalla till argumentfel i varje rad...kallas att vara människa att behärska detta.

Och vi har olika ideologier och tankegods som vi upprepar här inne oftast och dessa är i regel synkretenistiska...dvs enkelt skrivet mixade vilket ofta leder till direkta motsägningar och ologik.

ett enkelt ex.

Kristendomen är monoteisitskt...ehh fast det är den ju inte den har ju 3 gudar...ett helt litet gäng helgon man tillber....och en djävul som helt lever sitt eget liv. Oj!
Så ja tillhör itne ovanligheten att den ideologi man tillfälligt tror på inte helt stämmer i fogarna när man börjar syna den..elelr får den synad av andra.
Förhondrar dock itne att den kan ha "rätt" i sak.

Citat:
Alltså ju mer fakta du kommer med desto hårdare sluter man sig till sekten. Det handlar om att minska ångest. Samma sak som man ser hos störda människor såsom narcissister och borderliners. De gör också om verkligheten, försöker blanda bort korten eller dribbla förbi genom att manipulera via skammande och skuldbeläggande osv. Tyvärr ute i verkliga livet är det alltför många medberoende som går deras ärenden. Det är befriande att flashback består av människor som behåller förnuftet. Kudos mina herrar.
Fakta? är det när ex Olfen här säger att diskriminering inte finns för den går inte bevisa?
fakta?
Och skammande och skuldläggande, är ju mit ti prick vad du sysslar med.

Sen...."Det är befriande att flashback består av människor som behåller förnuftet. Kudos mina herrar." .

jösses vad du slickar röv....
2017-04-30, 21:58
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej då pratar du privata sponsorer etc.
Jag pratar vad samhället lägger sina stålars på för olika idrotter och vad enskilda klubbar drivna av skattepengar lägger sina pengar på.

svar det läggs åtskilligt fler skatteslantar på pojkar och manlig idrott än kvinnlig dito eller har i vart fall gjorts, möjligt att man skärpt till sigh sista åren.

Och hur många fler är inte de manliga idrottsutövarna inom de flesta sporter ?
Nu är detta gamla siffror från wiki men tendensen är tydlig :

Sveriges tre populäraste idrotter 2008-2009

#1 Fotboll 500.000 utövare varav 373.000 män
#2 Innebandy 309.000 utövare varav 199.000 män
#3 Golf 273.000 utövare varav 194.000 män

Källa
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sport_i_Sverige#Sporternas_storlek_och_popularitet

Självklart ska männen ha en större del av kakan eftersom de är fler .

När det sedan gäller fotboll och ishockey så läggs mer pengar på manlig idrott eftersom den är vad folk vill se som underhållning , jämför en match i damernas fotbollsallsvenska med en av herrarnas så blir klasskillnaden uppenbar , inom hockeyn är den ännu större .

Inte för att damlagen egentligen är så dåliga ( en gubbe som jag skulle inte ha en chans på planen ) men herrarna är så mycket bättre att det nästan är löjligt .

https://nyheteridag.se/damlandslaget-i-fotboll-forlorade-med-3-0-mot-p15-lag-fran-stockholm/

Är kvinnliga idrottare inte bättre än så här kanske de inte förtjänar så mycket bidrag ???

Det finns alltid Korpen för oss som passerat bäst-före-datumet som idrottsutövare....
Senast redigerad av sealstryper 2017-04-30 kl. 22:00.
2017-04-30, 22:00
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Tycker du verkligen själv att du har respekt för andra på detta forum?
Att du "fäktar" "elegant"?
Var det respekt i det inlägget du skrev till mig ? "elegant" skrivet?

Men sluta grina nu för fan, du är på flashback, här hjälper inte krokodiltårar.
Fattar du inte att du skämmer ut er, ni diskuterar inte här för att ni inte pallar trycket och inte har läsförståelse. Igen. Vare sig du eller jag bedömer själva hur vi för oss.

Hur du än grinar och offermålar dig så får du inget safe space här. Din taktik biter inte på någon här.
Dumma dig - har ingen plats inom retoriken. Det kallas Ad hominem, och du gör dig särskilt skyldig till Tu quoque argument, eller hyckleriavfärdande https://sv.wikipedia.org/wiki/Tu_quoque-argument.

Det må vara hänt om det fanns något annat av substans, men grejen är ju att feminister inte kan komma med något av substans utan ramlar ned i argumentationsfel på argumentationsfel.

Just dig är det lite "synd" om för du förstår verkligen inte skillnad på diskussion och käbbel, du kan inte ta ett steg tillbaka och se dig själv utifrån, och se var du felar pga av flera orsaker. Men som Dr Phil säger "Either you get it or you don't" Det han menar med det är att, antingen förstår du hur världen fungerar och anpassar ditt beteende utifrån det eller så fortsätter du att köra huvudet i väggen.

Ditt val.

Det största felet du gör, är att du gör diskussionen om detta ämnet (sak) till att handla om person (dig och mig) Det är ytterst omoget och du gör bara bort dig. Seså upp på den retoriska banan och förklara varför feminister lyser med sin frånvaro. Det kan ju knappast bero på oss här, då de inte känner oss, och en kompetent feminist skulle kunna ta upp kampen utan att ramla ned i diverse argumentationsfel.

tl dr;

Jag respekterar de som för sig sakligt. De som bidrar med kunskap och nya tankar, de som breddar diskussioner.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-30 kl. 22:16.
2017-04-30, 22:04
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Fakta? är det när ex Olfen här säger att diskriminering inte finns för den går inte bevisa?
fakta?

Det är inte vad han säger, han säger att du inte kan hävda diskriminering utan bevis. Det kan vara så det kan också bero på andra faktorer, det är den vetenskapliga hållningen, men du är inte vetenskaplig.
2017-04-30, 22:05
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Och hur många fler är inte de manliga idrottsutövarna inom de flesta sporter ?
Nu är detta gamla siffror från wiki men tendensen är tydlig :

Sveriges tre populäraste idrotter 2008-2009

#1 Fotboll 500.000 utövare varav 373.000 män
#2 Innebandy 309.000 utövare varav 199.000 män
#3 Golf 273.000 utövare varav 194.000 män

Källa
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sport_i_Sverige#Sporternas_storlek_och_popularitet

Självklart ska männen ha en större del av kakan eftersom de är fler .

När det sedan gäller fotboll och ishockey så läggs mer pengar på manlig idrott eftersom den är vad folk vill se som underhållning , jämför en match i damernas fotbollsallsvenska med en av herrarnas så blir klasskillnaden uppenbar , inom hockeyn är den ännu större .

Inte för att damlagen egentligen är så dåliga ( en gubbe som jag skulle inte ha en chans på planen ) men herrarna är så mycket bättre att det nästan är löjligt .

https://nyheteridag.se/damlandslaget-i-fotboll-forlorade-med-3-0-mot-p15-lag-fran-stockholm/

Är kvinnliga idrottare inte bättre än så här kanske de inte förtjänar så mycket bidrag ???

Det finns alltid Korpen för oss som passerat bäst-före-datumet som idrottsutövare....

En sport som är eftersatt är hästsporten, där är det mest kvinnliga utövare. Jag tror dock att bragdguld och OS medaljer kommer ändra synen på hästsporten. Och jag tror inte det handlar om att det är en kvinnosport som gör den eftersatt, utan att det är en sport som är obegriplig för den som inte utövar den.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-30 kl. 22:16.
2017-04-30, 22:16
Medlem
Citat:
Men sluta grina nu för fan, du är på flashback, här hjälper inte krokodiltårar.
Fattar du inte att du skämmer ut er, ni diskuterar inte här för att ni inte pallar trycket och inte har läsförståelse. Igen. Vare sig du eller jag bedömer själva hur vi för oss.

Hur du än grinar och offermålar dig så får du inget safe space här. Din taktik biter inte på någon här.
Dumma dig - har ingen plats inom retoriken. Det kallas Ad hominem, och du gör dig särskilt skyldig till Tu quoque argument, eller hyckleriavfärdande https://sv.wikipedia.org/wiki/Tu_quoque-argument.

Det må vara hänt om det fanns något annat av substans, men grejen är ju att feminister inte kan komma med något av substans utan ramlar ned i argumentationsfel på argumentationsfel.

Just dig är det lite "synd" om för du förstår verkligen inte skillnad på diskussion och käbbel, du kan inte ta ett steg tillbaka och se dig själv utifrån, och se var du felar pga av flera orsaker. Men som Dr Phil säger "Either you get it or you don't" Det han menar med det är att, antingen förstår du hur världen fungerar och anpassar ditt beteende utifrån det eller så fortsätter du att köra huvudet i väggen.

Ditt val.

Det största felet du gör, är att du gör diskussionen om detta ämnet (sak) till att handla om person (dig och mig) Det är ytterst omoget och du gör bara bort dig. Seså upp på den retoriska banan och förklara varför feminister lyser med sin frånvaro. Det kan ju knappast bero på oss här, då de inte känner oss, och en kompetent feminist skulle kunna ta upp kampen utan att ramla ned i diverse argumentationsfel.

tl dr;

Jag respekterar de som för sig sakligt.

Du tror verkligen jag sitter och grinar av vad du skriver för osakligt skit om mig eller andra eller kvinnor generellt?

Denna tråd handlar om varför feminsiter och kvinnor för den delen INTE vill vara här.
DU och ditt sätt att skriva osakligt skit är ett övertydligt exempel på varför feminsiter lägger ner detta forum innan de ens loggat in, Celeno ett annat + en uppsjö av antifeminsitiska, rätt tradiga individer på detta forum som verkligen bevisar inlägg efter inlägg att de INTE kan debattera varken retoriskt sakligt eller med någon form av logisk värdighet. SAMT att den kivnnosyn de besitter är under all kritk, så även din.

DÄRFÖR tar jag upp dig och det inlägg du skrev, därför att du ber om det hela tiden.
Ad hominen är i princip det enda som det inlägg jag tar upp bestod av...OBS! DITT inlägg och inte mitt.
Och DITT inlägg gjorde ytterligare en sak...det tog bara upp mig och dig och vad var det du sa detta var? ja just "omoget barnsligt" var det ja. Och nu gör du ju detsamma i detta. Roligt.
Citat:
Jag respekterar de som för sig sakligt.
meed andra ord så respekterar du inte dig själv. Men just ja! Du är ju kvinna och kvinnor är ju enligt dig själv och DITT inlägg, inte mitt "underlägsna omogna barnrumpor, hysteriska och vad var det mer du skrev? icke förmögna till logik...

ja men se där, har vi ju löst dilemmat Gertrud i ett nafs.
Senast redigerad av Merapi 2017-04-30 kl. 22:19.
2017-04-30, 22:21
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Du tror verkligen jag sitter och grinar av vad du skriver

Nej det är ett djävla gnäll, suck it up. Be a man about it.

Anledningen att jag absolut inte vill ha 50/50 fördelning är den omogna känslomässiga nivån på många kvinnor. Det leder till avsaknad av konsekvenstänk. De utspel som Miljöpartiet och Romson har gjort, men även Löven, han är synnerligen inte klok, har gjort Sverige ökänt utomlands.

Det är inte bara kvinnor som är omogna, men frekvensen är enormt mycket större. När mer fokus läggs vid att tala om hur dåliga andra är, än att diskutera sakfrågan då är det nåt knas. Om en kvinna har rätt kvalifikationer för ett jobb, men dessa sätts ur spel så fort hon känner sig kränkt, så är hon inte lika meriterad som en man. Så är det.

Kvinnor som kräver specialbehandling går inte att respektera.

Har jag sett en man som krävt specialbehandling - eh nej. Du är på flashback deal with it.

Ok feminister pallar inte flashback, men så dra då, sluta gnäll.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-30 kl. 22:25.
2017-04-30, 22:26
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
En sport som är eftersatt är hästsporten, där är det mest kvinnliga utövare. Jag tror dock att bragdguld och OS medaljer kommer ändra synen på hästsporten. Och jag tror inte det handlar om att det är en kvinnosport som gör den eftersatt, utan att det är en sport som är obegriplig för den som inte utövar den.

Ingen boll , inga tacklingar , inga vrålande motorer , ingen fart , ridsport är inte speciellt underhållande för oss som saknar hästintresse helt enkelt .

Detta oavsett könet på ryttaren .
2017-04-30, 22:30
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ingen boll , inga tacklingar , inga vrålande motorer , ingen fart , ridsport är inte speciellt underhållande för oss som saknar hästintresse helt enkelt .

Hemingway sa att det fanns tre sporter, bergsklättring, tjurfäktning och motorsport. Resten var "merely games".
2017-04-30, 22:38
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Ja Peder blev inte uppskattad som bragdguldmedaljör.

Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Hemingway sa att det fanns tre sporter, bergsklättring, tjurfäktning och motorsport. Resten var "merely games".

Tjurfäktning skulle jag inte kalla sport med tanke på att matadoren fuskar.
Det är bara onödigt djurplågeri.

OnTopic, man ser det man vill se. Jag har faktiskt också trott på en massa feministiska dogmer. Men tänker man till lite, så inte har hästsporten blivit mer populär trots stora internationella framgångar av manliga ryttare, som Rolf-Göran Bengtsson och Peder Fredriksson och allt vad de heter.
Tvärtom så fick väl folk mer upp ögonen efter Malin Baryards grepp att rida i raffset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in