2017-04-30, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar
Undra hur många meningsmotståndare hon mött i sen genusvetenskapliga karriär, omgiven av batikhäxor och annat löst Fis-folk.. Jag tror nog mer att dessa mest berömmer varandra och snackar skit om vita män. Se bara på alla fåntrattar som omger Kawesa, det är ju så man vill spy när man tänker sig att hon är partiledare

I stort håller jag med. Dock är ett av de mer skrattretande inslagen i genuskränkthetsindustrin att de ofta kan vara rätt fula mot varandra, med backstabbing och baktalande. Typ som en grupp tonårstjejer.

Som under den här konferensen. Orkar inte försöka återge alla detaljer, men tydligen blev det lite stökigheter under Kawesas föredrag. Ska ha varit någon där som försökt filma, och som man betecknar (man undrar med vilka belägg) som "högerextrem" eller "neofaschist". Han bads då av säkerhetsvakter att försvinna (varför?, undrar man). Men sedan ska en ordväxling ha uppstått mellan två av de "rasifierade" föredragshållarna, varav en tydligen en transa, och ett par vita kvinnor i publiken. Detta slutade med att transan och transans kompis också blivit utslängda. Detta blev transan asförbannad över, och skrev en artikel i Feministiskt Perspektiv för att klaga. Ett utdrag:

Citat:
It was disheartening to be silenced and patronized after the lecture, when two white female audience members scolded and shushed a group of us who were trying to make a safety plan on our own. When we addressed this with them, we were harassed by security guards. These white cis-women and other audience members were looking on with glee and indifference as the guards pushed us and told us to leave the space.

Vidare:

Citat:
It was ironic that at a gender studies event programmed with intersectionality in mind, where terms like solidarity and anti-fascism had been regularly invoked, white cis-women colluded in identifying us as the real security threat, while we were left to our own devices in navigating our way through the night, with a significant neo-Nazi presence still nearby.

Det lustiga är att dessa cis-kvinnor alltså med säkerhet inte var några SD- eller M-brudar, utan självklart stenhårt indoktrinerade genusideologer, som är villiga att göra vad som helst för att smöra in för sådana som Kawesi och den transsexuella föredragshållaren. Trots det blir de här uthängda som att de slängt ut dem i gapet på de väntande nazisterna utanför.

Vad som verkligen hände får man anstränga sig att läsa mellan raderna för att förstå. Men helt klart är det överdrifter i spel igen.

Svennarna ber förstås om ursäkt:

http://www.genus.se/en/newspost/security-at-g16-should-have-been-handled-differently/

Transan är genomgående hänvisad till som "they". Kanske är individen könlös.
Citera
2017-04-30, 18:23
Medlem
Mr.Swedens avatar
Samma företeelse uppstår varthelst vänsterextremister försöker samla sig till någonting gemensamt. Och det är så underbart avslöjande för hur dysfunktionella de är. De här människorna har inte i första hand problem med den vita västerländska heterosexuella mannen, de har bara utsett mig till prime target, eftersom jag är så provocerande framgångsrik.

Nej, de här figurerna hatar ALLT som inte är identiskt med dom själva, praktiskt taget på individnivå. De verkar helt enkelt allergiska mot främmande DNA. Därför sönderföll 68-vänstern i små fraktioner som efter ett tag upphörde att existera. Och på samma sätt håller just nu lebbor, svartingar och transingar i identitesvänstern på att sortera ut varandra i en kamp om tolkningsföreträde och världsherravälde.
Citera
2017-04-30, 18:49
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Samma företeelse uppstår varthelst vänsterextremister försöker samla sig till någonting gemensamt. Och det är så underbart avslöjande för hur dysfunktionella de är. De här människorna har inte i första hand problem med den vita västerländska heterosexuella mannen, de har bara utsett mig till prime target, eftersom jag är så provocerande framgångsrik.

Nej, de här figurerna hatar ALLT som inte är identiskt med dom själva, praktiskt taget på individnivå. De verkar helt enkelt allergiska mot främmande DNA. Därför sönderföll 68-vänstern i små fraktioner som efter ett tag upphörde att existera. Och på samma sätt håller just nu lebbor, svartingar och transingar i identitesvänstern på att sortera ut varandra i en kamp om tolkningsföreträde och världsherravälde.

Instämmer helt i vad du skriver. Vad jag dock inte förstår är hur staten kan gå med på att finansiera rasism? Hur i helvete kan dom få hålla på som dom gör? Spotta på och förnedra den vite mannen. Samtidigt som EXPO jagar "rasister"? Också med skattefinansierade medel. Hur kan det bli så här sjukt? Var är vi på väg?
Citera
2017-04-30, 19:50
Bannlyst
Den här historian verkar redan helt bortglömd av media. Så vi kan nog gissa att den inte kommer nämnas inför valet 2018.
Citera
2017-04-30, 21:01
Bannlyst
Oooch nu kommer det mer!
http://www.folkbladet.nu/1835083/lansprofil-anklagar-fis-partiledare-for-brott

Citat:
Genom sitt projekt kom Gärding i kontakt med Kawesa som då satt i styrelsen för organisationen CinemAfrica.
– Victoria sa att hon ville nominera mig till styrelsen och då ville hon veta mer om min kunskap, säger Cecilia Gärding.
Därför höll Gärding en privat föreläsning om sin unika research för Kawesa och en person till. Men tiden gick och ingen nominering syntes till. I en mejlkonversation berättar Kawesa att en annan person valts in i styrelsen.
Liknande ansökan
Men efter föreläsningen lämnades en projektansökan in till Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor från CinemAfrica. En ansökan om ett projekt som byggde på samma metod och med målet att bli en bok som Gärdings projekt byggde på. Skillnaden var att den var avgränsad till enbart afrofobi. Sedan fanns Gärdings namn med i arbetsgruppen på ansökan från CinemAfrica.
– Det är helt omöjligt att jag var med för jag var på Cypern när hon skrev ansökan. Dessutom sätter hon mitt namn på ansökan som om jag har sett, godkänt och läst den, säger Cecilia Gärding.

Edit: såg nu att det inte var en dagsfärsk artikel så det har säkerligen tagits upp i tråden förr. Sorry.
Citera
2017-04-30, 21:57
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Oooch nu kommer det mer!
http://www.folkbladet.nu/1835083/lansprofil-anklagar-fis-partiledare-for-brott

Edit: såg nu att det inte var en dagsfärsk artikel så det har säkerligen tagits upp i tråden förr. Sorry.
Helt ok. Jag firar jul varje år. Glädje behöver aldrig ransonerad till enstaka tillfällen.
Citera
2017-05-01, 06:05
Medlem
Knivur-273s avatar
Hennes främsta företräde är hennes förnamn eller dopnamn. Att plagiera texter är inget allvarligt brott enligt min åsikt, det är bara en förseelse, som fortkörning på motorvägen som inte är hänsynslös, ungefär
Citera
2017-05-01, 08:00
Medlem
Oj vad mycket huggande det har blivit med denna nya FI ledaren. Undrar om det var mycket konkurrens om ledarposten och om andra vänster partier är rädda att förlora väljare och kastar skit. Victoria är väl den första "utländska" partiledaren och kan säkert attrahera en del röster på det. Nu visar sig den svenska rasismen...
Citera
2017-05-01, 08:14
Medlem
Flus avatar
Victoria Kawesa verkar ha en flexibel inställning till sanningen.
I "förklaringen" som publicerats av Fi skriver hon:
"Jag står helt för mitt misstag och jag borde varit mer noggrann. När jag fick reda på det, skrev jag omedelbart, genom min institution Tema Genus, ett brev direkt till Therese Svensson, vars citat jag använt utan att referera till hennes magisteruppsats, och bad om ursäkt. Jag har sett till att källan nu finns angiven på platser där min presentation är omnämnd på nätet."

Jämför det med artikeln på Feministiskt perspektiv:
"Den offentliga rättelsen kom först till efter påtryckningar från Doktorandkommittén på Göteborgs universitet och Doktorandföreningen vid Linköpings universitet."
Samt:
"I erinran skriver Rosengren också att Therese Svenssons handledare har varit i kontakt med med Victoria Kawesas handledare. Därefter bad Kawesa om ursäkt i ett e-postbrev till Therese Svensson."

I versionen på Fi:s sida låter det som om Kawesa omedelbart bad om ursäkt och publicerade en rättelse efter att ha blivit påkommen. Det stämmer dåligt med artikeln i Feministiskt Perspektiv där det framkommer att det var först efter påtryckningar från Svenssons handledare och Doktorandkomittén på GU som Kawesa agerade.

Fi:s uttalande

Feministiskt Perspektiv: Krav på skärpta regler efter plagiatanklagelser mot Kawesa
Citera
2017-05-01, 08:40
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Oj vad mycket huggande det har blivit med denna nya FI ledaren. Undrar om det var mycket konkurrens om ledarposten och om andra vänster partier är rädda att förlora väljare och kastar skit. Victoria är väl den första "utländska" partiledaren och kan säkert attrahera en del röster på det. Nu visar sig den svenska rasismen...
Att en partiledare upprepade gånger visat sig plagiera andra forskning och vid två tillfällen blivit polisanmäld för detsamma tror jag skulle väcka en hel del uppmärksamhet oavsett partiledarens kön och hudfärg. Men du kanske förespråkar en välviljans rasism, att vi ska vifta bort detta med hänvisning till Kawesas ursprung?
Citera
2017-05-01, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Den här historian verkar redan helt bortglömd av media. Så vi kan nog gissa att den inte kommer nämnas inför valet 2018.
Historien är inte bortglömd. Man kan se de det hela som som en företeelse av "bucket theory": mer och mer skit fyller hennes kärl, en dag brister det sannolikt och då är hon slut som både politiker och forskare.

Om jag träffar henne under valrörelsen 2018 kommer jag konfrontera henne och hennes anti-vita rasismen hårt, lita på det. Jag bor i Stockholm.
Vi etniska svenskar och samer är ursprungsbefolkning här i landet och skall inte behöva ta skit för vår hudfärg.
Vi i ursprungsbefolkning är vita på grund av naturliga orsaker, bristen på sol här i norden.

Vitt är vackert!
Senast redigerad av alipo 2017-05-01 kl. 09:30.
Citera
2017-05-01, 09:25
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame

Den svenska rasismen? Vet inte du att Kawesa forskar om "vithetsgrad" i sverige? Om inte DET är rasism så är väl inget det? Dom värsta..äckligaste rashatarna är feminister och vänster-pack. Att du inte skäms!

Kawesa talar för övrigt i Stockholm idag: https://www.facebook.com/events/495725967222190/
Nån som vet vad musikgruppen Juck är för nåt?
Senast redigerad av tegeltak 2017-05-01 kl. 09:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in