2017-04-30, 14:16
Medlem
1001PSs avatar
Och Ministrar har avgått för att de haft svart städhjälp eller inte betalt TV-avgiften.

Det är skillnad på folk och folk.
Citera
2017-04-30, 14:25
Medlem
Jofs avatar
Jag ser allvarligt på den varningar jag får här på FB som vit (blå/gul/grön) akademiker.

Jag tror inte någon moderator skulle fästa avseende just på min hudfärg? Men jag antar att hon kanske kan mena att det extra viktigt att uppträda korrekt om man är svart, eftersom man lätt dras i smutsen just bara som svart.
Eller något åt det hållet.
Citera
2017-04-30, 14:37
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Glöm inte att hon även blåste sin polska städerska.
DEtta är värre än plagiat. Att låta en städerska arbeta utan att betala för sig.
Endast svin beter sig så!

Hur slutade det? Kunde hon få sin lön via fogden?
Citera
2017-04-30, 14:41
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
DEtta är värre än plagiat. Att låta en städerska arbeta utan att betala för sig.
Endast svin beter sig så!

Hur slutade det? Kunde hon få sin lön via fogden?

Ah, hittade nyare artikel nu:
"På torsdagen avslöjade Fria Tider att Victoria Kawesa som står på plats nummer tre på Feministiskt initiativs riksdagslista struntat i att betala 11.600 kronor för städning av sin våning i Stockholm – pengar som hon sannolikt gjort RUT-avdrag för trots att Fi vill avskaffa RUT. Nu betalar Kawesa fakturan och erkänner "frivilligt" att hon gjort RUT-avdrag i Expressen."
Citera
2017-04-30, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Finns ett par sidor tidigare i tråden.

Ah men shit! Ett annat talande citat:

Sen igen kan man ju köra utbytestestet: hur väl tror ni det skulle funka om en vanlig svenne-akademiker efter att ha blivit ertappad med att fuska skulle köra med:

Så jävla pinsamt alltihop.

Sen en annan sak:

Det är ju rätt upprörande om det är tekniskt korrekt, eftersom det ju just handlade om ett solklart fall av plagiat. Vad fan skulle "erinran" handla om annars? Hon har plagierat. Punkt. Det ska hon fan inte få komma undan med.

.

Skulle inte förvåna mig om hon faktiskt inte fattar själv att erinran gällde plagiat. Hon gjorde ju en rejäl blunder såg jag på You Tube när hon i ett nyhetsinslag sa att ingen dömd utländsk brottsling ska utvisas ifrån Sverige, eftersom svenska vita som begår brott inte utvisas. Det uttalandet är ju så korkat att man knappast kan tänka särskilt mycket före man uttalar sig så och det beteendet är förmodligen genomgående hos henne.
Citera
2017-04-30, 14:51
Medlem
Att plagiera visar på både brist av moral och akademiskt djup.

Att presentera andras texter som sin egen på en föreläsning där ursprungsförfattaren är närvarande är graverande korkat.

Den interna kritiken inom F! borde vara total om de vill behålla sina få väljare.

Trots att deras ståndpunkter inte överensstämmer med mina egna tycker jag att det finns plats för ett feministiskt parti i Sverige.

F! har inte råd med en mupp och bedragare som partiledare. Förhoppningsvis inser Gudrun Schyman snart detta.
Senast redigerad av gnarles 2017-04-30 kl. 15:01.
Citera
2017-04-30, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnarles
Att plagiera visar både på brist på moral och akademiskt djup.

Att presentera andras texter som sin egen på en föreläsning där ursprungsförfattaren är närvarande är graverande korkat.

Den interna kritiken inom F! borde vara total om de vill behålla sina få väljare.

Trots att deras ståndpunkter inte överensstämmer med mina egna tycker jag att det finns plats för ett feministiskt parti i Sverige.

F! har inte råd med en mupp och bedragare som partiledare. Förhoppningsvis inser Gudrun Schyman snart detta.

Men Gudrun är ju välkänd plagiatör själv samt dömd skattebrottsling.

F! verkar ok med ledare som dessa.
Citera
2017-04-30, 15:04
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Glöm inte att hon även blåste sin polska städerska.

Jäklar alltså, bara det hade räckt för att tvingas avgå från svensk politik förr. Jaja, om jag skulle bli invald i kommunen (om man nu skulle ställa upp) och sitta som S-politiker (eller SD) så ska folket fan skita i om jag säljer droger, knarkar och ger bort upphandlingar till polacker mot betalning, oavsett om jag skulle åka fast så ska jag få sitta kvar och ha kvar alla uppdrag från insidan bakom gallret.

Det är ju till den nivån svensk politik tagit sig uppenbarligen.
Citera
2017-04-30, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Skulle inte förvåna mig om hon faktiskt inte fattar själv att erinran gällde plagiat. Hon gjorde ju en rejäl blunder såg jag på You Tube när hon i ett nyhetsinslag sa att ingen dömd utländsk brottsling ska utvisas ifrån Sverige, eftersom svenska vita som begår brott inte utvisas. Det uttalandet är ju så korkat att man knappast kan tänka särskilt mycket före man uttalar sig så och det beteendet är förmodligen genomgående hos henne.

Jag trodde det var en myt, men hon säger det ju:

https://m.youtube.com/watch?v=n-Xnq8Bk9IY
Citera
2017-04-30, 15:30
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnarles
Att plagiera visar på både brist av moral och akademiskt djup.

Men troligtvis är ju Victoria Kawesa bortskämd med med att komma undan med i stort sätt vad som helst bl.a. p.g.a. att hon är svart feminist. Men utöver det så tror jag att hon är van vid att ingen gör livet svårt för henne.

Undra hur många meningsmotståndare hon mött i sen genusvetenskapliga karriär, omgiven av batikhäxor och annat löst Fis-folk.. Jag tror nog mer att dessa mest berömmer varandra och snackar skit om vita män. Se bara på alla fåntrattar som omger Kawesa, det är ju så man vill spy när man tänker sig att hon är partiledare

Det har nog blivit en jobbig tid för henne nu när folk kritiserar henne när hon gör helt vansinniga saker. Denna tjejen kommer aldrig att förstå vad som händer. Gött att hon kan välja att låta "Feministiskt Perspektiv" stå för intervjuerna som skall göra henne ren igen.
Citera
2017-04-30, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det är ett lustigt påstående på mer än ett sätt:

"Polacken som utvisats ur Sverige nio gånger"
https://www.nyatider.nu/polacken-som-utvisats-ur-sverige-nio-ganger/

Edit: "Polack utvisad tre gånger"
http://www.friatider.se/polack-utvisad-tre-ganger
Senast redigerad av alipo 2017-04-30 kl. 16:39.
Citera
2017-04-30, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Eftersom hon är neger och feminist så kommer detta att inte att leda till någon speciellt. Möjligen att hon kommer att få en massa extra exponering i media där hon får gråta ut

Det heter negress, lär dig svenska för fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in