2017-04-30, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag vill påpeka att det är en spekulation jag gjort, som många andra också gjort.
Jag anser att det var ett planerat mord att Linda skulle hamna i baksätet med två personer på var sin sida som gjorde att hon låstes vid en strypning.
Linda satt aldrig i framsätet utan där satt två andra personer, som gjorde att hon satte sig i baksätet.
Jag anser att Linda blev upplockad i Falun och de som satt i baksätet bör ha känt henne eftersom hon enligt den här teorin klev in i baksätet.

Nu blandar du nog ihop mordfallen. Så togs Madeleine av daga i Långshyttanfallet, som uppklarades snabbt pga imbecilla mördare. Mats hade tur att kroppen hittades så långt efter mordet, så sent att dödsorsak inte kunde fastställas.
Citera
2017-04-30, 15:45
Medlem
Gissar att Mats är väldigt arg (fortfarande) på GW eftersom GW på något vis förkroppsligar Mats misslyckande. GW's - på goda grunder - totala sågning av Mats pinsamma försök att uttala sig i TV (där Mats beteende visade i stort sett samtliga förekommande tecken på en person som blåljuger) satte sig nog som en rejäl tagg i Mats.

...och nu dras hela fallet upp igen i media, med GW inblandad. Klart att Mats blir jättefrustrerad då.

Så länge fallet Linda Chen inte avslutas genom att Mats berättar sanningen kommer Mats att få uppleva detta om och om igen i resten av sitt liv då fallet är så speciellt som det är.
Citera
2017-04-30, 16:00
Medlem
Leo293s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vulgostar
Det är personer som du världen behöver mer av. Orädd och fritänkande.
Minns kampanjen mot Mats Alm i massmedia och i Efterlyst, följde den vecka in och ut! Mats framträdde hos pajasen och jag tycker han gjorde ett mycket trovärdigt intryck, - Mats visade känslor som om han uppriktigt saknade Linda och hur psykologer med flera kunde få det till att det inte var äkta är för mig en gåta. Detta pågick vecka ut och vecka in, Efterlyst körde en kampanj och polisen kunde inte nonchalera anklagelserna utan gick från att se Mats Alm som helt oskyldig till misstänkt för hennes försvinnande, märk väl att det var efter det som han blev kidnappad av kineserna som han blev efterlyst och anhållen i sin utevaro.
Det går tyvärr inte att skriva ut vilka man misstänker utan att bli anklagad för falsk angivelse, därför avstår jag.
Citera
2017-04-30, 16:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
Minns kampanjen mot Mats Alm i massmedia och i Efterlyst, följde den vecka in och ut! Mats framträdde hos pajasen och jag tycker han gjorde ett mycket trovärdigt intryck, - Mats visade känslor som om han uppriktigt saknade Linda och hur psykologer med flera kunde få det till att det inte var äkta är för mig en gåta. Detta pågick vecka ut och vecka in, Efterlyst körde en kampanj och polisen kunde inte nonchalera anklagelserna utan gick från att se Mats Alm som helt oskyldig till misstänkt för hennes försvinnande, märk väl att det var efter det som han blev kidnappad av kineserna som han blev efterlyst och anhållen i sin utevaro.
Det går tyvärr inte att skriva ut vilka man misstänker utan att bli anklagad för falsk angivelse, därför avstår jag.

Vad har du på fötterna för ifrågasätta psykologernas uttalande?

Vem som misstänks från team Alm är ju inte så svårt att förstå men det finns bra ett problem. Den misstänkte har alibi för tiden när mordet skedde.
Citera
2017-04-30, 16:15
Medlem
Mats har överhuvudtaget inte uppvisat något "normalt" beteende för en person som precis förlorat den som personen ska gifta sig med.

Merparten av de som kommer till Mats försvar i tråden är skribenter med vissa signifikanta stavfel och som uppvisar en vurm, även i andra trådar, för fall där en tjej/kvinna bragts om livet och där det också argumenteras för att den misstänkte/dömde i dessa fall är fel person.

Noterar även att Leif GW Persson inte är så populär i dessa sammanhang.
Citera
2017-04-30, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Gissar att Mats är väldigt arg (fortfarande) på GW eftersom GW på något vis förkroppsligar Mats misslyckande. GW's - på goda grunder - totala sågning av Mats pinsamma försök att uttala sig i TV (där Mats beteende visade i stort sett samtliga förekommande tecken på en person som blåljuger) satte sig nog som en rejäl tagg i Mats.

...och nu dras hela fallet upp igen i media, med GW inblandad. Klart att Mats blir jättefrustrerad då.

Så länge fallet Linda Chen inte avslutas genom att Mats berättar sanningen kommer Mats att få uppleva detta om och om igen i resten av sitt liv då fallet är så speciellt som det är.

Förnedringen är ju på ett sätt total då vi även genom utredningen fått ta del av hur misslyckad och patetisk Mats som person är och har varit. Att Linda fick betala med sitt liv pga hans egna tillkortakommanden är både ledsamt och tragiskt. Han är inte dömd för mord i en rättegång men är i princip ändå dömd av alla med normalbegåvning som följt fallet och trots att han inte sitter inlåst så sitter han på sätt och vis ändå fängslad, och kommer göra så till sitt sista andetag. Hade han haft lite balle så hade han erkänt och gett både sig själv och Linda lite upprättelse men det kommer aldrig hända för han är helt enkelt för vek.
Citera
2017-04-30, 16:23
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Om du påstår att Mats visade känslor så är du en väldigt dålig människokännare. Hans scenario i TV och pressen visar bara på en sak. Skyldig. För mej är det självklart att han blev lyst i utevaron. Annat vore tjänstefel. Tyvärr så räckte inte bevisen denna rättegång, men det kommer en ny, det är jag väldigt övertygad om.
Citera
2017-04-30, 16:32
Medlem
Citat:

Det där är ju din egen personliga åsikt och har väldigt lite med hur välutbildade psykologer tolkar honom. Är själv intresserad av just kroppsspråk, du kan ljuga genom tal och skrift men din kropp, ditt ansikte och ögon kommer avslöja dig. Han spelade inte bara teater i Efterlyst han blev även mer eller mindre avslöjad av sjukvårdspersonalen då han hittades.
Citera
2017-04-30, 16:53
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Mats har överhuvudtaget inte uppvisat något "normalt" beteende för en person som precis förlorat den som personen ska gifta sig med.

Merparten av de som kommer till Mats försvar i tråden är skribenter med vissa signifikanta stavfel och som uppvisar en vurm, även i andra trådar, för fall där en tjej/kvinna bragts om livet och där det också argumenteras för att den misstänkte/dömde i dessa fall är fel person.

Noterar även att Leif GW Persson inte är så populär i dessa sammanhang.
Ännu en sanning som påtalas här. Sanningen ska döljas tills det blir en dumhet och ännu en dumhet, och tramset tar aldrig slut.
Citera
2017-04-30, 17:15
Medlem
Trots allt. Dom fastslagen. Den enda som varit nära Linda vid och efter frånfälle är MördarMats. Den enda som vet hur hon dog. Han har valt att inte berätta. Det kommer förfölja han och hans familj resten av deras misserabla liv. Vissa foliehattar har problem med det. Grina då.
Citera
2017-04-30, 17:42
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Undrar om det börjat "röra på sig" i MA:s huvud på senare tid. Han har med största sannolikhet levt under psykisk press ett antal år nu.
Tycks som om antalet försvarare växer och avlöser varandra.
Vad är dom rädda för? Vad MA ska hitta på eller.....?
Citera
2017-04-30, 17:52
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Trots allt. Dom fastslagen. Den enda som varit nära Linda vid och efter frånfälle är MördarMats. Den enda som vet hur hon dog. Han har valt att inte berätta. Det kommer förfölja han och hans familj resten av deras misserabla liv. Vissa foliehattar har problem med det. Grina då.
Dom fastslagen men inte omöjlig att "riva "upp. Foliehattarna känner sej alltför trygga i sin låtsasvärld. Det ska dom inte göra. Mycket pågår i bakgrunden som sagts tidigare. Både amatörer och proffs arbetar hårt för att få ett slut på denna clownhistoria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in