Citat:
Ursprungligen postat av
Leo293
Minns mycket väl kampanjen i massmedia och Leif G.W. Perssons program Efterlyst med flera miljoner tittare där han drev tesen att Mats var mördaren. Efter det att Leif G.W. pekade ut Mats tog polisen initiativ till nya förhör med Mats, innan dess var han inte påtänkt som gärningsman. Om många miljoner människor i Sverige indoktrineras att tro att Mats är gärningsmannen så blir det naturligtvis en press på polisen att sätta dit Mats. Socialdemokratiska politiker krävde att Mats skulle dömas för mord på Linda, på det viset är det politiskt.
Rättsläkaren kunde INTE fastställa dödsorsaken på Linda och därmed kan hon exempelvis avlidit genom olyckshändelse eller självmord, att åtala någon för mord går nog inte om inte den eller de skyldiga erkänner. OM det var ett mord så kan de skyldiga finnas på många håll och jag skulle närmast fråga mig om Linda hade skulder till någon, exempelvis i Kina ? Där finns ett tänkbart motiv. Vidare måste man utreda hela familjen, kanske börja i Kina och luska i deras bakgrund. Är någon dömd för brott där tidigare ? Jag vet inte men polisen borde ha undersökt alla tänkbara möjligheter för att nå ett resultat.
Genom att döma en oskyldig för griftefridsbrott är "mordet" polisiärt uppklarat och allmänheten har fått sitt köttstycke - "vad var det vi sa!"
Jag anser att Mats Alm är helt oskyldig till Lindas död och till griftefridsbrott! En rättsskandal att polisen inte gjorde ett bättre jobb.

Du vet väl om att Mats Alm tidigare försökte övertala sin dåvarande peruanska flickvän till att teckna en livförsäkring men hon vägrade.
Han har uppvisat att han har svårt att skilja på andras och sina egna pengar. 90.000 försvann ur Kombigrillens kassa när Mats Alm var anställd där. Mats Alm undgick påföljd p.g.a. att Lars Alm, Mats Alms pappa, belånade huset och pynta upp slantarna.
Mats Alm hade ett spelberoende som han täckte med pengar från LC:s konto. Jag vill minnas att det var en summa runt 100.000, jag är lite osäker det kan ha varit mer.
När Mats Alm kommer hem från "rundturen" så tar det inte många minuter innan han går in på Svenska Spels hemsida. Varför?
Leo 293, varför tror du att Mats Alm utelämnar sms:et i Åselby i sin annars detaljerade rundtursberättelse? Vad har han att dölja, för besöket i Åselby stämmer inte in i resten av berättelsen.