2017-04-30, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Om jag någonsin får en son (Gud förbjude) så ska jag vägra honom modersmjölk. Han kommer få suga av sin pappa istället.

Fast det är män som har dålig kvinnosyn såklart.
Du kan söka i alla inlägg på hela forumet och inte hitta en enda man som talar så om sin framtida dotter.

Snart så...
Snart trillar den ned...

Polletten.
Citera
2017-04-30, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag kan konstatera att det råder grav sinnessjukdom bland akademiker idag. Vad fan har hänt eller har dom alltid varigt mentalt efterblivna?

Det är inte akademin som sådan det är fel på, utan att staten och övriga vänstern driver universitet. Av ideologiska skäl vill de rusta ner det som gjort den västerländska civilisationen stark och ersätta den med tillväxtkritik postmodernistiskt flum. Så att islam kan ta över via demokratin. Dessa människor är nämligen livsstilspacifister och ser hellre en värld styrd av IS än att den vite mannen blir delaktig i ett krig med grupper som enligt marxismens "maktanalys" är "kränkta".
Citera
2017-04-30, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Fast det är män som har dålig kvinnosyn såklart.
Du kan söka i alla inlägg på hela forumet och inte hitta en enda man som talar så om sin framtida dotter.

Snart så...
Snart trillar den ned...

Polletten.

Män låter ju sina barn suga av mammorna. Ni vill ju ha jämnställdhet och då ska ni få det med.

Det här är vad folk på detta forum säger om sina framtida döttrar:

*Mitt sliddjur är så korkat att det inte borde ha rösträtt.

*Mitt sliddjur ljuger om våldtäkt för det vill kontrollera män, den högre stående arten.

*Mitt sliddjur förtjänar att få sparken och dödas om den påstår att en man våldtagit denne.

*Mitt sliddjur är värdelöst och duger bara till att bre mackor.

*Mitt sliddjurs uppgift här i livet är att suga kuk.

*Varför ska jag behöva betala underhåll till mitt sliddjur?

Eftersom jag är så jämnställd numer så kommer jag inte ens föda ett manligt barn. Det får männen göra.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-04-30 kl. 08:13.
Citera
2017-04-30, 08:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Crimsonsoul
Jisses, inte undra på att man aldrig ser feminister i detta forum. Eller att de talar om en "våltäcktskultur." De känner sig tydligen våldtagna om någon ifrågasätter dem.

https://www.thecollegefix.com/post/32272/

En sådan där psykiskt instabil kvinna ska inte arbeta som universitetslärare. Jag hoppas att universitetsledningen tar sitt ansvar och sparkar henne.
Citera
2017-04-30, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
En sådan där psykiskt instabil kvinna ska inte arbeta som universitetslärare. Jag hoppas att universitetsledningen tar sitt ansvar och sparkar henne.

Nu skrev hon ju anonymt så det blir ju lite svårt.

Troligen visste hon att hennes känslor skulle väcka vrede.
Citera
2017-04-30, 09:54
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Fast hon hade ju blivit våldtagen tidigare...

Varför ska kvinnor som blivit våldtagna och mår dåligt över det efteråt få sparken för att de skriver en insändare till en tidning?

Nej, ingen bör förlora sitt jobb på grund av en insändare, precis som ingen bör få sitt arbete förkastat och sina åsikter fördömda bara för att någon känner sig "våldtagen" av orden. Våldtäkt är förstås avskyvärt och jag vill absolut inte förminska hennes hemska upplevelse. Däremot är någons ord inte våldtäkt. Professorn har inte rätt att hämnas sin våldtäkt på en oskyldig student som bara utövar sin rätt att uttrycka sig. Om professorn känner sig våldtagen igen på grund av något som skrivits, då bör hon gå i terapi. Om professorn inte kan utföra sitt arbete på ett korrekt sätt, då bör hon inte få jobba kvar. Du skulle aldrig acceptera noll poäng på en tenta för att den som bedömer ditt arbete känner sig "våldtagen" av dina svar.
Citera
2017-04-30, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Nej, ingen bör förlora sitt jobb på grund av en insändare, precis som ingen bör få sitt arbete förkastat och sina åsikter fördömda bara för att någon känner sig "våldtagen" av orden. Våldtäkt är förstås avskyvärt och jag vill absolut inte förminska hennes hemska upplevelse. Däremot är någons ord inte våldtäkt. Professorn har inte rätt att hämnas sin våldtäkt på en oskyldig student som bara utövar sin rätt att uttrycka sig. Om professorn känner sig våldtagen igen på grund av något som skrivits, då bör hon gå i terapi. Om professorn inte kan utföra sitt arbete på ett korrekt sätt, då bör hon inte få jobba kvar. Du skulle aldrig acceptera noll poäng på en tenta för att den som bedömer ditt arbete känner sig "våldtagen" av dina svar.

Allt hon gjorde vår att beskriva sin upplevelse av det hela. Inte hur hon faktiskt betygsatte.
Citera
2017-04-30, 10:04
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Allt hon gjorde vår att beskriva sin upplevelse av det hela. Inte hur hon faktiskt betygsatte.

Citat:
“Zero! You get a fucking zero!” I literally screamed at my computer screen.

Det verkar enligt mig som att hon väldigt tydligt uppgav hur hon betygsatte uppsatsen.
Citera
2017-04-30, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Det verkar enligt mig som att hon väldigt tydligt uppgav hur hon betygsatte uppsatsen.

Jag ser bara hur hon beskriver ett känsloutbrott.

Ser ingenstans där hon skriver "I gave him a zero", gör du?

Men numer ska väl elever betygsätta sig själva för att inte bli orättvist bedömda.
Citera
2017-04-30, 10:12
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Jag ser bara hur hon beskriver ett känsloutbrott.

Ser ingenstans där hon skriver "I gave him a zero", gör du?

Okej, jag håller med dig. Hon kanske inte gav studenten en nolla. Hon verkar behöva lite terapi ändå. Hon kanske redan går i terapi, inte vet jag. Jag tvivlar bara på hennes förmåga att rättvist bedöma studenters arbeten.
Citera
2017-04-30, 11:00
Avstängd
Citat:
Fast hon hade ju blivit våldtagen tidigare...

Varför ska kvinnor som blivit våldtagna och mår dåligt över det efteråt få sparken för att de skriver en insändare till en tidning?

Hon ska inte få sparken för att hon skrivit en insändare utan för att hon är direkt olämplig som universitetslärare. Klarar hon inte av att hålla isär privatliv och undervisning och betygsättning har hon inget på ett universitet att göra.

Visst, om hon kan visa att det handlar om en engångsföreteelse kan hon kanske slippa undan med en varning. Men jag tror knappast att det handlar om det. Hon kommer att fortsätta att missbruka sin ställning gång på gång på gång. Fanskapet ska bort.
Citera
2017-04-30, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Hon ska inte få sparken för att hon skrivit en insändare utan för att hon är direkt olämplig som universitetslärare. Klarar hon inte av att hålla isär privatliv och undervisning och betygsättning har hon inget på ett universitet att göra.

Visst, om hon kan visa att det handlar om en engångsföreteelse kan hon kanske slippa undan med en varning. Men jag tror knappast att det handlar om det. Hon kommer att fortsätta att missbruka sin ställning gång på gång på gång. Fanskapet ska bort.

Finns inget som säger att hon missbrukat sin ställning.

Troligen fick elev en ett högt betyg i hennes rädsla för att bli anklagad för just det och förlora jobbet.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-04-30 kl. 11:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in