2017-04-28, 23:02
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Jodå, man kommer hävda att det sker via markstationer.

Absolut. Men att hålla på att "hävda" saker kommer man - bevisligen - inte så långt med.

Om man vill övertyga någon bör man vässa sina argument en aning. Och en god start vore att visa att dessa "markstationer" finns samt förklara varför GPS fungerar ute på havet. Man bör även förklara hur det kommer sig att Satellit-tv fungerar trots att antennen inte är riktad mot "markstationer".
Citera
2017-04-28, 23:05
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:

Ja det vore ännu enklare. Tills dess kommer man fortsätta avfärda att fenomenet existerar.

Jag vet inte, antagligen att han cirkulerat den platta jorden.

Om man kan cirkulera runt en platt jord, då måste jorden bestå av en skiva, åtminstone sett uppifrån.

Vad är axis mundi, eller jordens mittpunkt på denna platta jord? Det måste finnas en punkt man kan skapa en cirkel ifrån med en passare.
Citera
2017-04-28, 23:18
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Förvirrat svammel.
Vad påstår du & vad är dina frågor?
Ja frågorna är uppradade och numrerade och är från ett tidigare inlägg "5095" där jag ställde just dessa frågor till JordenIsPlatt men han har inte svarat och jag förväntade mig inget heller. Sov du lite så kanske du är mindre förvirrad imorgon.

Mitt inlägg med frågor hade en liten ton av ironi men kanske inte så lätt att se i skrift. Själv vet jag att vi bor på en sfärisk planet om det är det du undrar.
Senast redigerad av Tajger66 2017-04-28 kl. 23:21.
Citera
2017-04-28, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Absolut. Men att hålla på att "hävda" saker kommer man - bevisligen - inte så långt med.

Om man vill övertyga någon bör man vässa sina argument en aning. Och en god start vore att visa att dessa "markstationer" finns samt förklara varför GPS fungerar ute på havet. Man bör även förklara hur det kommer sig att Satellit-tv fungerar trots att antennen inte är riktad mot "markstationer".

Om du inte fattat det så var mitt inlägg bara ett svar på hur foliehattarna skulle ha svarat..
Citera
2017-04-29, 00:19
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Om man kan cirkulera runt en platt jord, då måste jorden bestå av en skiva, åtminstone sett uppifrån.

Vad är axis mundi, eller jordens mittpunkt på denna platta jord? Det måste finnas en punkt man kan skapa en cirkel ifrån med en passare.
Ja precis, en platt skiva med Nordpolen som mittpunkt. Problemet är bara hur man lyckas cirkulera denna yta inom de tidsramar som nämns. Tror inte någon plattjordare riktigt kunnat svara på det.
https://www.digitalcommonwealth.org/search/commonwealth:7h149v85z
Citera
2017-04-29, 08:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Nej det kan man inte. Det står inte så i specen och fram tills att man bevisat att GPS systemet inte fungerar som det står i specen utan på ett helt annat sätt är det ett jävla skitnack och patologiskt svammel från en sinnessjuk människa som inte har något att vinna på det här annat än att övervinna något hjärnspöke.
Citera
2017-04-29, 16:57
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Det har ju förklarats ett antal gånger men du är antagligen alldeles för korkad för att greppa konceptet.
Vatten har högre densitet än atmosfären och faller då naturligtvis nedåt om du häller det över huvudet. Och glöm inte att du först måste lyfta upp spannen innan du kan hälla vattnet över dig.

Densitet är massa per volym (kg/m^3)

Vi vet även att det behövs en kraft för att förflytta (accelerera) föremål, och vi vet att den kraften är proportionell mot massan och accelerationen, F = m*a ( kg*m/s^2). Om densitet är kraften som får vattendropparna att falla så får vi att densiteten = massan * acceleration vilket med enheter blir
kg/m^3 = kg*m/s^2
som i sin tur förenklas till
m = s (meter är lika med sekunder)
Du påstår med andra ord att meter är samma sak som sekunder.

Dessutom är accelerationen en vektor, den har en riktning, droppen faller nedåt. Densitet är å andra sidan en skalär, den saknar riktning, densitet har varken nedåt eller uppåt. Och du kan omöjligt få en vektor från en skalär, du måste på något sätt få till en riktning, droppen måste på något sätt veta vad som är nedåt.

Jag har återigen bevisat att densitet inte kan få föremål att förflytta sig. Du kan inte fortsätta att hävda detta utan att framstå som en fullständig idiot - för vi vet alla att meter inte är samma sak som sekunder och vi vet alla att droppen faller i en riktning
Senast redigerad av madtop 2017-04-29 kl. 17:00.
Citera
2017-04-29, 17:13
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Alla som monterat upp en parabol vet väl att den är riktad uppåt mot sateliter och inte mot markstationer. Dessutom hur fungerar markstationer mitt ute i stilla havet? Om det riktades mot markstationer så skulle ju parabolens riktning skilja sig betydlig mer om parabolen står i t ex Karlstad eller Örebro än vad det gör i verkligheten
Citat:

Ja det vore ännu enklare. Tills dess kommer man fortsätta avfärda att fenomenet existerar.

Jag vet inte, antagligen att han cirkulerat den platta jorden.
Alla som seglat jorden runt dom senaste 500 åren privat kan ju knappast vara köpta av NASA eller Illuminati utan dom har garanterat seglat runt den runda jorden. Magellan är ju inte ensam om att ha gjort en världsomsegling även om han råkade vara först.
Senast redigerad av Jonas1968 2017-04-29 kl. 17:17.
Citera
2017-04-29, 21:19
Medlem
Melange5738s avatar
Det skulle vara intressant att höra plattisarnas teorier om vad som händer om man svingar en hink med vatten över huvudet... hur hänger det ihop nu igen, "hinner inte vattnet ramla ner" eller hålls det var i hinken av en mystisk, oförklarlig kraft?
Citera
2017-04-30, 09:59
Medlem
Citat:
Jo det gör den bevisligen och nej solens storlek förändras inte.

Vad är egentligen ditt syfte med att skriva i tråden? Tror du verkligen du kan övertyga någon om att jorden är platt? Du kan ju inte ens förklara det mest fundamentala om hur saker och ting fungerar i ditt alternativa universum.

Jag kan på sätt och vis förstå att du vill missionera din tro om "den allsmäktige guden" men att försöka göra det genom pseudovetenskap är bara patetiskt. Dina försök är bara kontraproduktiva för du får kristna att framstå som fullständiga idioter. Ju fler inlägg du skriver desto tydligare framgår att djupt religiösa människor totalt saknar verklighetsuppfattning, du drar ett löjets skimmer över din religion.
Du får naturligtvis tycka och anse vad du vill om solens skenbara storlek men det förändrar inte verkligheten.

Nu tänjer du återigen på sanningen. Har förklarat ganska ingående varför jag tror att vi lever på en platt jord och i ett slutet system. Har också förklarat varför jag anser att tyck, densitet och flytkraft förklarar allt som tillskrivs gravitation.

Du får nog ta saker och ting i rätt ordning. Har man väl vaknat och insett att jorden är platt och ett slutet system så blir följdfrågan naturligtvis, vem är designern och vad är syftet med skapelsen? Är det så konstig tycker du? Din tro som du envist kallar vetenskap är i själva verket ingenting annat än primitiv kabbalistisk trams och ockultism.

Det är faktiskt inte bara jag och andra plattjordare som säger det utan det erkänns helt öppet av charlatanerna själva.
Tillexempel teveprofilen tillika professor Michio Kaku och dom andra clownerna, med spelad förvåning naturligtvis.
https://www.youtube.com/watch?v=SplgP9tWKiI
Citera
2017-04-30, 10:01
Medlem
Citat:
Var står mobilmasterna ute på Atlanten?

Dessutom vet jag genom mitt yrke att ditt påstående är felaktigt, det finns ingen "GPS-utrustning" i mobilmaster.

Man använder radiofyrar ute till havs. Tekniken har varit i bruk sen 20-talet, alltså i snart hundra år.
Tror knappast att det behövs särskild GPS utrustning. Det räcker väl med att masterna sänder sina koordinater till mobilen, riktning och signalstyrka räknas ut av programmet i telefonen.
Senast redigerad av Sebban 2017-04-30 kl. 10:29.
Citera
2017-04-30, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Hur skulle vattnet kunna veta vad som är upp eller ner om det inte fanns någon gravitation. Utan gravitation så faller ingenting ner oavsett densitet. Det är ju gravitationen som drar ner vattnet mot jordytan. På den hypotetiska plattjorden där gravitationen inte sägs finnas skulle allt vara tyngdlöst.

Innan saker och ting börjar falla så måste dom först komma upp i höjd. Du lyfter upp stenen eller en hink vatten, som har högre densitet än omgivningen, med muskelkraft. Så länge du applicerar lyftkraft på stenen eller hinken så håller de höjden men släpper du så försvinner lyftkraften och dom faller till marken. Det är inte gravitationen som drar, det lyftkraften som upphör. Samma gäller för allt som flyger och har högre densitet än omgivningen , så länge motorer eller vingar skapar lyftkraft så flyger de, upphör lyftkraften så störtar de till marken.
Du börjar mitt i boken om du bara talar om föremål och objekt som faller till marken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in