2017-04-30, 00:20
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag undrar detsamma för mig själv, men misstänker att det handlar om en hel hoper tidningsartiklar som de refererar till. FUP blev klar först sent i går, så det är nog bara tidningarna som har den just nu.
(Inom denna parentes vill jag säga att det är enormt smaklöst av en forummedlem att sitta och kolla vem som beställt den och dessutom berätta att hon gjort det. Bara därför kommer jag inte att beställa den! )

Nu tycker jag att du är riktigt surtantig!!!

En släkting till mig har beställt fuppen i helt vanlig, normal ordning. Hen blev uppsatt på tingsrättens maillista för detta ändamål, och började få mail. I ett av mailen stod det att det var ett massutskick till följande mailadresser.......95% var de stora mediejättarna.

Jag har inte kontrollerat någonting, och jag har inte fått fuppen, den postas väl till min släkting på tisdag eller följande dagar.

Och det kostar ca 200 kr!!!! Det har väl nästan alla råd med.

Känner mig påhoppad där till en viss del
Citera
2017-04-30, 00:27
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Du snackar skit !!!
Det finns en gräns för alla sunda föräldrar. Och hur mycket pengar paret Möller hade tillgång till har ju inte ett jävla pillevitten med deras dotter att göra, det var inte hennes stålar.
Hon utnyttjade sina föräldrars godhet och gick över gränsen flera gånger gånger om.
Hon hade gott om tid att skaffa sig en egen lägenhet alternativt lösa in den hon bodde i, men hon brände sina egna pengar på en massa skit för att glänsa.
Paret Möller hade heller inga förpliktelser gentemot sin barnbarn eftersom de hade myndiga föräldrar som borde ha tagit ansvar för dem.
Paret Möller var glada pensionärer som tänkte leva livets glada dagar för de pengar som de själva hade knåpat ihop, inte vara någon pengako till en 42 årig dotter

Man kan inte få med sig några pengarna man dör.
Försöker vi inte just göra gott för nästa generation och ge vår avkomma stöd och hjälp? Kan man verkligen tänka sig att ha det bra själv samtidigt som man gör barn och barnbarn bostadslösa?
Vem kan tänka sig att njuta av det goda livet med barn och barnbarn som man just ställt på gatan??

Medellivslängden är 80 för män och 83 för kvinnor. Statistiskt sett kunde paret Möller räkna med 12-15 år till. Visst kanske de planerade att flytta till Portugal med skattelättnad på pensionen och ha endast husbilen på en tomt i Sverige, fullt möjligt och också förståeligt.

Men att man man själv lever gott och samtidigt vräker sina barnbarn från boendet tycker åtminstone jag är ett osunt beteende. Om Möllers ville skriva sig utomlands och som utflyttade inte fick äga någon bostadsrätt i Sverige, kunde de ju skrivit över lägenheterna på barn och barnbarn. Mycket god ekonomi hade Möllers haft i alla fall.

Hur skulle morföräldrarnas relation till barnbarnen vara efter vräkningen? 13 åring förstår.
Liksom 20 åringen som fått lämna sin lägenhet. Hur trevliga familjesammankomster kan det bli med de vräkta barnbarnen?? Gör man så mot sina ättelägg??

Ja nog kan man göra så om man måste för att man själv inte har råd längre, men inte annars.

Det kanske ligger väldigt mycket mer osämja bakom vräkningsbesluten som vi inte känner till. Men bara tanken på att ställa barn och barnbarn på gatan och vräka dem från de lägenheter de bott i under flera år är väldigt främmande.

Något är inte sunt i detta beteendet - dysfunktionellt kanske? Det kanske är ett tecken på att något inte stått rätt till i familjen Möller och detta kan ha format och bidragit till att utveckla JM.
Citera
2017-04-30, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nu tycker jag att du är riktigt surtantig!!!

En släkting till mig har beställt fuppen i helt vanlig, normal ordning. Hen blev uppsatt på tingsrättens maillista för detta ändamål, och började få mail. I ett av mailen stod det att det var ett massutskick till följande mailadresser.......95% var de stora mediejättarna.

Jag har inte kontrollerat någonting, och jag har inte fått fuppen, den postas väl till min släkting på tisdag eller följande dagar.

Och det kostar ca 200 kr!!!! Det har väl nästan alla råd med.

Känner mig påhoppad där till en viss del

Men .... den du nu kritiserar fördömer ju publiceringen av privata personer som hämtar ut usb-stickan.

Ni är alltså överens.
Citera
2017-04-30, 00:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Nyfiken, Var har du sett förhöret? Har du FUPen?

Nej, bara några mail från TR. Väntar på fuppen som alla andra......

Men jag tycker att detta förhör är rätt otydligt, är det farmors man som var sjuk, eller var det Pappa Möller som var sjuk???

Jag tycker ändå att JMs kommentar om farmor är väldigt intressant. Jag tolkar det lite som att JM VILL prata, men att hon vill börja från den absoluta början.

Att slänga in en sådan helt ovidkommande kommentar tyder på (min åsikt) att det var den egentliga början på allting. Hon verkar ha farmor som någon slags stark förebild.

Jag tycker att farmor Möller bör kollas upp, rent kriminalhistoriskt.
Citera
2017-04-30, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Man kan inte få med sig några pengarna man dör.
Försöker vi inte just göra gott för nästa generation och ge vår avkomma stöd och hjälp? Kan man verkligen tänka sig att ha det bra själv samtidigt som man gör barn och barnbarn bostadslösa?
Vem kan tänka sig att njuta av det goda livet med barn och barnbarn som man just ställt på gatan??

Medellivslängden är 80 för män och 83 för kvinnor. Statistiskt sett kunde paret Möller räkna med 12-15 år till. Visst kanske de planerade att flytta till Portugal med skattelättnad på pensionen och ha endast husbilen på en tomt i Sverige, fullt möjligt och också förståeligt.

Men att man man själv lever gott och samtidigt vräker sina barnbarn från boendet tycker åtminstone jag är ett osunt beteende. Om Möllers ville skriva sig utomlands och som utflyttade inte fick äga någon bostadsrätt i Sverige, kunde de ju skrivit över lägenheterna på barn och barnbarn. Mycket god ekonomi hade Möllers haft i alla fall.

Hur skulle morföräldrarnas relation till barnbarnen vara efter vräkningen? 13 åring förstår.
Liksom 20 åringen som fått lämna sin lägenhet. Hur trevliga familjesammankomster kan det bli med de vräkta barnbarnen?? Gör man så mot sina ättelägg??

Ja nog kan man göra så om man måste för att man själv inte har råd längre, men inte annars.

Det kanske ligger väldigt mycket mer osämja bakom vräkningsbesluten som vi inte känner till. Men bara tanken på att ställa barn och barnbarn på gatan och vräka dem från de lägenheter de bott i under flera år är väldigt främmande.

Något är inte sunt i detta beteendet - dysfunktionellt kanske? Det kanske är ett tecken på att något inte stått rätt till i familjen Möller och detta kan ha format och bidragit till att utveckla JM.

Det du, oftast gör, är en märklig skuldförskjuting med moraliska förtecken. JM är inget offer här. Hon är gärningsman/kvinna.

Som är ytterst ansvarig på mordet på sin pappa tillika mordförsöket på sin mamma. Som har sett till att alla drabbade är i stor sorg.
Citera
2017-04-30, 00:41
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Efterson någon skriver i tråden att de skulle ha varit berusade och enligt uppgift så stämmer inte det- att jag skrev kanske... alkoholfritt - är väl ingenting att kommentera. Helt oviktigt. Ifrågasätt istället den person som försöker skriva att de var berusade.
Lägg fokus på intressantare inlägg.

Jag fick PM från en person med inblick i utredningen som uppgav sig säkert veta att makarna Möller faktisk var berusade på kvällen. Vederbörande uppgav att detta var känt av utredarna och var en förklaring till bl a varför flaggan fortfarande var uppe, ytterdörren öppen, Anki inte vaknade och hade så svårt att återge vad som hänt.

Berusnngsförklaringen låter ju inte så osannolik i sitt sammanhang. Det finns ju också olika grader av berusning. Tror fortfarande att de mycket väl kan ha druckit sig rätt lulliga den där kvällen - öppen ytterdörr? Hissad flagga på natten?
Det kanske finns några uppgifter om promillehalt hos BO i FUP.
Citera
2017-04-30, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Som man måste jag ändå invända - inte en chans att kvinnor generellt skulle vara lika vålds- och mordbenägna som män, varken direkt eller indirekt.. Titta bara på statistiken hur många män som sitter i fängelse världen över, jämfört med en jämförelsevis procentuell fåtal del kvinnor.

Att säga "bakom varje man står en kvinna...." när det gäller våldsbrott är ett förlegat och gammeldags tänk. Män är generellt oerhört mer mycket mord- och våldsbenägna än kvinnor. Punkt.

JM är ett extremt undantag. Just därför har detta fall väckt så oerhört stor uppmärksamhet.
I princip håller jag med, men vill bara påpeka att kvinnorna är tillräckligt vanliga för att bygga upp hela serier av kriminaldokumentärer: Kvinnor som mördar , Wicked Attraction, Fatal Attraction, och vad allt de heter i TV4 Fakta, TLC, Investigation Discovery, m fl. Enligt TV4 är sju procent av alla mördare i USA kvinnor. I dessa serier har jag för övrigt sett minst tre kvinnor, som jag minns på rak arm, som själva utfört mordet och dumpningen av kroppen. I ett fall var gubben säkert dubbelt så tung som kvinnan. Men ovanliga, absolut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag fick PM från en person med inblick i utredningen som uppgav sig säkert veta att makarna Möller faktisk var berusade på kvällen. Vederbörande uppgav att detta var känt av utredarna och var en förklaring till bl a varför flaggan fortfarande var uppe, ytterdörren öppen, Anki inte vaknade och hade så svårt att återge vad som hänt.

Berusnngsförklaringen låter ju inte så osannolik i sitt sammanhang. Det finns ju också olika grader av berusning. Tror fortfarande att de mycket väl kan ha druckit sig rätt lulliga den där kvällen - öppen ytterdörr? Hissad flagga på natten?
Det kanske finns några uppgifter om promillehalt hos BO i FUP.

Ja, du startade den tråden. Baserad på noll fakta.

Som nu.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det du, oftast gör, är en märklig skuldförskjuting med moraliska förtecken. JM är inget offer här. Hon är gärningsman/kvinna.

Som är ytterst ansvarig på mordet på sin pappa tillika mordförsöket på sin mamma. Som har sett till att alla drabbade är i stor sorg.

Du har en märklig inställning till att ett troligt BO alltid ska vara oskyldigt till allt och MGM alltid djävulen själv. Så är det naturligtvis inte annat än i sagorna.

Det kan i detta fall vara mycket möjligt att JM är djävulen personifierad - mycket talar för att hon beter sig så i många avseenden. Men även hon har varit ett litet barn och formats till den hon är idag.
Om en far vill vräka sin dotter och dotterns minderåriga småbarn, inte för att han inte har råd att låta henne bo kvar, utan för att man är arg och irriterad på henne ( och de 4 och 13 åriga barnbarnen SIC!) så är det i mitt tycke ett märkligt beteende att göra sin avkomma i två generationer bostadslös.

Ett beteende som tyder på en dysfunktionell relationen mellan föräldrar, barn och barnbarn.
Senast redigerad av Solglittret 2017-04-30 kl. 01:28.
Citera
2017-04-30, 00:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Varför i hela friden skall dom fortsätta att försörja en 42-årig dotter?

Alltså, försörja eller försörja. Du har inga barn själv kanske?

Blod ÄR tjockare än vatten. Man mår fruktansvärt av att veta att ens telning är hemlös inatt, i snöstormen .

Det finns ingen "välfärd" i Sverige längre, de hamnar faktiskt på riktigt på gatan.

Jag försörjer 2 vuxna barn (en är död nu), men jag har gränser, som ex inga plastikoperationer, bilar, resor, lyxkläder, knark, alkohol etc. Tak över huvudet (i något JAG väljer), värme, och mat för dagen.......

Unconditional love.......
Citera
2017-04-30, 00:54
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Det vet du redan nu...
Vi kanske ska spara skattemedel och låta postaren "Remark" avkunna domar istället?

Men det blir nog inte så bra - vi minns alla hur fel du hade om Fup och fakta i "Lottatråden"
Citera
2017-04-30, 00:58
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Alltså, försörja eller försörja. Du har inga barn själv kanske?

Blod ÄR tjockare än vatten. Man mår fruktansvärt av att veta att ens telning är hemlös inatt, i snöstormen .

Det finns ingen "välfärd" i Sverige längre, de hamnar faktiskt på riktigt på gatan.

Jag försörjer 2 vuxna barn (en är död nu), men jag har gränser, som ex inga plastikoperationer, bilar, resor, lyxkläder, knark, alkohol etc. Tak över huvudet (i något JAG väljer), värme, och mat för dagen.......

Unconditional love.......

Jag håller fullkomligt med dig - blod ÄR tjockt. Man går genom eld för sina barn. Hur gott smakar en matbit om man skulle veta om att barnet var hungrigt och utan?
Eller hur skulle man kunna njuta av sitt hem i Sverige eller utomlands samtidigt som man har satt dotter och barnbarn på gatan?
Det finns inte på kartan hos en normal förälder eller morförälder.
Senast redigerad av Solglittret 2017-04-30 kl. 01:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in