2017-04-29, 22:54
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag far i regel inte med osanningar, det mesta av vad jag skriver på detta forum som rör påståenden , fakta ex. har jag på fötterna kring.
Humor.
Du inleder med en mening som du sedan motbevisar med nästa mening....

Tack och godnatt Merapi , nu kan jag lägga mig med ett leende .
2017-04-29, 23:02
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ok vi har redan kört detta men upp till bevis....säg en av alla mina "osanningar".
Några exempel:

Citat:
Man är bra jävla pinsam Celeno om man som du och co fortsätter upprepa att dessa studier inte finns eller att de skulle säga något annat än vad de faktiskt gör.
De finns där bara att läsa svart på vitt.

Hela denna tråd är full av lögner av dig: (FB) Är konventionell media verkligen så manhatande och feministisk?

Detta sjuka:

Citat:
Och självklart ska vi ha internetporr för 11-åriga pojkar där man skär upp kvinnor och knullar dem i
hjärtklaffarna medan de vrålar av smärta…
Citat:
en hel världs porrindustri ständigt pågående dag ut och dag in

Detta är en lögn:

Citat:
Europa och hela västvärlden är vad de är idag pga kolonisering av andra nationer och folk.
Västvärlden har byggt sin rikedom pga industrialisering som krävt råmaterial/ arbetkraft från andra nationers resurser...ex. sockerbetor, guld, silver, kaffe, slavar, bomull, virke, kryddor, olja, te etc i det oändliga.

Den skulle kunna ursäktas med vanlig dumhet, men din oförmåga att ta till dig information och upprepa felaktigheter gör det till ren lögn.
2017-04-29, 23:12
Medlem
CelenoIIs avatar
Här ljuger du för bara några timmar sedan, trots att du fått förklarat för dig över 9000 gånger att det du påstår inte stämmer:

Citat:
Lönediskriminering finns belägg för i åtskilliga studier av detta, bla den största någonsin miljonunderökningen. denna har jag länkat säkert 300 ggr vid det här laget behöver du den igen?
Känns det omöjligt för dig att leta upp denna själv och kolla?

Miljongranskningen hette undersökningen förresten.
2017-04-29, 23:20
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Feminister nästlar in sin ideologi i hela samhället.

Alla utbildningar ska bli genusvetenskap.

Alla barn ska indoktrineras.

Alla verksamheter ska genuscertifieras.

Helt sjukt.
dU jag är på kalas ikväll. Långledigt å sånt. Men jag lovar att svara bra i morgon. En grej i alla fall. Det synes mej att du verkligen överdriver feminismens inflytande men imorron ska jag svara bättre.

Tjing!
2017-04-29, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
https://www.flashback.org/sp60591824

Här låtsas du som att du egentligen bemöter påståenden att begreppet patriarkat inte finns, istället för att bevisa att vi lever i ett patriarkat vilket var utmaningen som framfördes.

Du anklagar ofta folk för att hata kvinnor när de kritiserar feminism/feminister.

Du är oärlig.

Och var skrev du att utmaningen gällde att just vi lever i ett patriarkat?
Detta har jag för övrigt svarat på ca 50 ggr.

JAG anser inte att Sverige går att kalla för ett patriarkat, däremot kan du ju ha andra feminsiter som hävdar detta men får ju stå för dem. Enligt mig så uppfyller inte Sverige tillräckligt definitionen för att kallas dito. men det gör ju en fet majoritet av resten av världen däremot.
Det jag skulle säga stämmer är dock att Sverige har kvarvarande patriarkala strukturer, dvs våra normer och beteenden som ofta visar sig i otydliga saker som ex. i olika former av diskriminering, ex. lönediskriminering.

Så nå? var ljuger jag?

Nej jag anklagar kvinnohat för kvinnohat. Och detta uttrycker sig rätt ofta i kritik av just feminism, eller för den delen kritik av kvinnor.

Vad är oärligt med detta?
2017-04-29, 23:24
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Om man bortser från medfödda talanger(ej intelligens), så är iq en mycket stark prediktor!

Hur förklarar du att svarta i usa fortfarande ligger en hel standardavvikelse eller mer under snittet?
Inte lika stark prediktor som begåvnings/färdighetstester och betyg.

https://hceconomics.uchicago.edu/sites/default/files/3_BGHH-Grades-Achievement-Measure-Paper_2015-12-30a_sjs.pdf

"Grades and achievement tests are widely used as measures of cognition. This paper shows that they are stronger predictors of many important life outcomes than IQ. We examine a variety of sources of evidence on what these measures capture and find that personality contributes substantially to the predictive performance of these measures. This result has important implications for the interpretation of studies using cognition to explain differences in outcomes and for the use of cognitive measures to evaluate the effectiveness of public policies.

Som jag sa tidigare tenderar motiverade personer att få högre IQ-resultat än de som är lika intelligenta men mindre motiverade. Starkt motiverade personer är mer benägna att ha siktet inställt på att lyckas med sina studier. Det är därför elever av östasiatiskt ursprung får högre medel-IQ och lyckas bättre i livet än andra etniska grupper. Hög studietradition kombinerad med flit och ambition är bidragande faktorer till bättre resultat på IQ-tester.

http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10888691.2014.983635

Socioekonomiska och kulturella faktorer: fattigdom, sämre levnadsförhållanden (sämre bostäder, sämre mat), ensamstående mammor, sämre hälsa, svart subkultur som inte uppmuntrar till högre studier, diskriminering, dålig skolor och dåliga lärare plus sämre motivation (säkerligen beroende på uppgivenhet och känsla av hopplöshet), samt stress på grund av våld och traumatiska händelser.

Studier av "blandrasiga" barn och svarta barn adopterade av vita föräldrar visar att IQ-skillnaderna till största delen har sitt ursprung i miljön. Det finns alltså inget vetenskapligt stöd för att svarta skulle ha medfött sämre intelligens än vita.
2017-04-29, 23:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Du fattar inte vad jag vill komma?

du har suttit flera gågner och sagt att feminsiterna på forumet "måste tåla" för här "fäktas" det på hög "intellektuell nivå", antar att du menar din egen, med "blanka" vapen. dvs man hugger för att döda typ...

detta ska alltså feminsiter tåla...
Nej fäktning är för gentlemän. Liksom retorik. Man besegrar sin motståndare. Domare är publiken och ingen dör. Bara egot blir sårat

Citat:
förr att sen skriva att du aldrig skulle ta en diskussion med mig, varmare eller neverhesitate..för vi är så "hemska" utan du skulle hellre skjuta dig i skallen.
Ni är inte hemska. Ni håller er inte till spelreglerna

Citat:
finns alltså inga skäl att du och män ska behöva tåla något?
Du fattar fortfarande inte vad jag vill åt?
Har du hört någon man klaga över att nån är elak?

Jag fattar. Men du verkar inte kunna höja dig över det personliga. Och du verkar heller inte förstå hur retorik fungerar. Det är en discipliner regler
Lär dig dem och få mer respekt
2017-04-29, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Här ljuger du för bara några timmar sedan, trots att du fått förklarat för dig över 9000 gånger att det du påstår inte stämmer:

Miljongranskningen hette undersökningen förresten.
Visst miljongranskningen eller miljon undersöknignen är ju miiiiiiiiil av skillnad mellan de två orden.
Måste ju betyda att jag ljuuuuuuuuger.

Det miljongranskningen fick fram var x antal oförklarade löneskillnader mellan arbetstagare på samma jobb eller med likvärdiga arbetsuppgifter med samma meriter som klart borde ge dem samma lön. Detta är nämligen vad just "oförklarade" betyder..där finns ingen vettig förklaring.
och finns där ingen vettig förklaring så återstår bara en sådan och det är diskriminering av någon form.

Själva definitionen av diskriminierng är nämligen "oförklarad åtskillnad" där ingen sådan borde göras.

Och by the way.....i den gruppen där man upptäckte detta...så guess what var just könet kvinna i FET majoritet....OJ vad "oförklarligt".

De företag om alltså inte kunde komma upp med en vettig förklaring till dessa löneskillnader, och de var itne få, de tlåg på ca 40% av alla företag som fann osakliga skillnader, fick vackert antingen höja lönen eller ordna det på annat vis, vilket man också gjorde i snitt så ökade lönen för dena grupp med ca 1 000 kr/ månad om jag nu inte minns fel.
men just...12 000 mindre per år är ju bara "peanuts", borde ju ingen kivnna känna sig diskriminerad över, eller hur?

Ahhh bäst du kollar Celeno, kanske om du har tur så minns jag detta fel nu, och då kan du ju sitta och bajsa ditt nästa inlägg samt 40 andra kring hur jag ljuger....blir väl bra?
2017-04-29, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nej fäktning är för gentlemän. Liksom retorik. Man besegrar sin motståndare. Domare är publiken och ingen dör. Bara egot blir sårat

Fäktning är en sport, med en uppsjö regler som alla måste följa annars blir man diskvalificerad.
Skulle säga just fäktning är en extremt dålig jämförelse med nivån på detta forum.
Citat:
Ni är inte hemska. Ni håller er inte till spelreglerna

nej DU håller dig inte till spelreglerna. En av dessa är nämligen hederlig debatton Och nej som exemplet visade i den länk jag la med så kör du INTE hederlig debatt för fem öre.

Citat:
Har du hört någon man klaga över att nån är elak?

ja du.

Citat:
Jag fattar. Men du verkar inte kunna höja dig över det personliga. Och du verkar heller inte förstå hur retorik fungerar. Det är en discipliner regler
Lär dig dem och få mer respekt
läs average retorik site...
där brukar brott mot retoriska regler tas upp....s.k. argumentationsfel en av den första brukar vara personpåhopp.
FET check för din del eftersom du verkar leva för personpåhopp.
2017-04-30, 00:03
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Noterar att samtliga feminister slutat svara mig, de flesta har bytt tråd.
Inte så konstigt med tanke på din otrevliga diskussionston och ditt förakt för ditt påstådda kvinnokön. Din rasism är illa dold trots dina tappra försök att dölja den i dina haranger av pseudovetenskap som du blandar friskt med vantolkningar av seriösa forskningsstudier inom diverse discipliner. Framförallt psykologi, matematik och statistik.

Citat:
Och här har vi det där med vetenskap igen.
Ingen vetenskapsman eller kvinna uttalar sig med säkerhet om något som inte är säkerställt att det inte kan motbevisas.
Wiki

Det finns ingen kausalitet fastställd och då gissar man inte. OK?

Forskarna i den här meta-studien från 2014 konstaterar att Flynn-effekten är ett existerande fenomen. Trahan m fl gissar alltså inte när de fann att effekten var omkring 2,93 poängs ökning per årtionde, baserat på både Stanford-Binet och Wechslertester. De fann heller inga bevis för att Flynn-effekten minskade.

Den engelska Wiki har mer uttömmande information om Flynn-effekten här.

Du menar den *host *harkel ... vetenskap som presenteras på Metapedia. Ett uppslagsverk grundat av en svensk nynazist och där Förintelsen förnekas.

Citat:
Det där är ingen slutsats som en vetenskapsman eller kvinna med vettet i behåll drar.
Givetvis påverkar det, men det finns alltid fler variabler.

Forskning bedöms utifrån validitet och reabilitet. Dvs giltighet och pålitlighet. Det första avser frågan om man verkligen mäter det man tror sig mäta. det andra handlar om hur forskningen är utförd, statistiskt signifikant urval, rätt metod etc. Sådana här saker går inte att mäta säkert, därför uttalar sig ingen seriös i absoluter.

Du menar den typ av forskning som bedrivs i den här studien som visar att subsahariernas snitt-IQ är ca 80 jämfört med US-normer. Eller Flynn-effekten i Kenya?

Googla på "africa flynn effect" i Google Scholar och du får fler träffar än de två ovannämnda studier.

Citat:
Nja du får nog gå tillbaka till vikingatiden. Och genosnittlig IQ ligger mellan 70 ner till <65

https://sv.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequality

Och som Hexen redan påpekat skillnaderna kvarstår mellan svarta och vita i USA.

Forskning är aldrig enstämmig. jag gillar inte ordet ras, då ingen är renrasig. Däremot så är ju genetik ett faktum. Denna länk visar hur komplex frågan är.
http://sv.metapedia.org/wiki/Ras_och_intelligens_-_forskningsargument_i_genetikdebatten
...
Nej, jag behöver inte gå till vikingatiden. Det genomsnittliga IQ i subsahariska Afrika ligger på runt 82. Senare forskning visar att det finns uppenbara metodologiska fel i Lynn & Vanhanens nationella IQ-mätningar:
Angående IQ-skillnaderna mellan vita och svarta i USA hänvisar jag till mitt svar till Hexen.

Citat:
Allt feminister verkar hävda handlar om att de "känner att det är så", medan vetenskapen undrar hur det är och inte drar enkla växlingar utan funderar på varför det är som det är. Men man kanske måste ha ett visst intellekt och vara en empathizer för att våga lämna svaren öppna, tills dess vi fått mer data att analysera.

Du "känner att det är så" i ditt påstående att det finns lika många bildbara subsaharier som det finns svenska Mensa-medlemmar. 3500 - 4000 av 220 miljoner svarta afrikaner.

Jag håller med dig att det krävs visst intellekt och empati. Som du tydligen saknar varje gång du länkar till Metapedia (länk) grundat av en svensk nynazist. Mycket underhållande att se ditt länkande till ett rasistlexikon, där Förintelsen förnekas. Är det där du hittar alla dina "fakta" och "vetenskapliga sanningar"? Du hävdar att man ska ha vetenskaplig skolning för att förstå och rätt tolka vad som står där samt framförallt vad som inte står där. Du lever inte som du lär i och med att du länkar till ett rasistiskt "uppslagsverk" fullt av pseudovetenskaplig smörja. Din vetenskapliga skolning är det inte så mycket bevänt med.
2017-04-30, 00:24
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Ja varför ser det ut så här? Vart är alla?

I tråd efter tråd så dominerar antalet antifeministiska debattörer kraftigt, snedfördelningen gentemot hur det ser ut i landet som stort är ju enorm.
Det sägs ständigt att feminismen är på sån jäkla frammarcsh, den "är överallt", dom sänker Sverige osv osv..

Men vart är alla motdebattörer?

För mig personligen så orkar jag helt enkelt inte, nivån känns för låg, 90% av alla antifeministiska inlägg har bara hat och ordbajseri i sig.
Kanske beror min lathet också på att jag är man, det är liksom inte jag som blir utsatt.
Nja, feminister liksom andra enfrågedebattörer debatterar nog helst med varandra.
2017-04-30, 00:31
Medlem
Varför ska man ödsla tid på att debattera med kvinnohatare som hatar kvinnor för att de är kvinnor?
Det är liksom lönlöst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in