2017-04-29, 20:43
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Frågan då gällde Turkiet som mottagarland för flyktingar kontra Sverige, vilekt av dessa två länder har mest resurser "till övers" för företaget ta emot flyktingar.

mitt svar skjälvklart Sverige. Vi har en avsevärd större BNP per capita än Turkiet. Dvs vi sitte rpå ett överskott PER PERSON som vi kan lägga på ex. invandring. I Turkiet kan de ha en mycket högre BNP än Sverige eftersom de är fan så mycket fler turkar än svenskar, men deras BNP PER PERSON är inte lika hög, dvs de har inte samma överskott.
Jeeeesus är detta verklgien svårt?
Nu är du rejält ute och cyklar igen
BNP per capita säger absolut inget om ett eventuellt överskott eller resurser utan endast hur mycket man producerar per person .
Eftersom exempelvis konsultarvoden ,genusforskning , stylister och flyktingindustrins gigantiska resursslöseri räknas in i detta som "produceras" blir siffrorna något uppblåsta och inte speciellt rättvisande om det är resurser man efterfrågar .

Om vi som exempel tänker oss två byar .
I den ena bor åtta bröder som äger 10.000 hektar skog samt en jordbruksfastighet vardera .
De lever av jakt och fiske för att de är för snåla för att göra av med pengar .
Deras BNP per capita är därför låg .

I den andra bor i varsin hyreslägenhet två homosexuella herrfrisörer som klipper varandra två gånger i veckan och tar 1000 kr i betalning varje gång .
De lånar pengar och hyr in motivationsföreläsare för 100.000 varje helg.
Detta leder till att de har en betydligt högre BNP per capita .

Vilken av dessa byar har mer resurser tror du ?

OBS !!! Detta är ett extremt tillspetsat exempel som jag förenklat så långt det går .
Citat:
Sen mig veterligen så är faktiskt Sverige med på nått hörn på en internationell rymdstation..om du nu med rymdstation menar samma som jag menar...dvs plåtgrunka som cirkulerar i rymden, inte typ avskjutningssttion för månfärder â la Cape Canaveval. Vad den heter har jag dock inget minne av längre får du kolla upp själv.
Ge upp Merapi , du gör dig till åtlöje just nu....
Senast redigerad av sealstryper 2017-04-29 kl. 20:53.
2017-04-29, 20:43
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Feminism; politisk ideologi vars mål är ett kvinnligt herravälde och en utrotning av allt manligt.

Låter jävligt likt med andra ord.
Detta borde tas upp som typexempel på halmgubbeargumentation.
2017-04-29, 20:45
Medlem
F.Hansens avatar
Feminister är inte intresserade av att shama män på internet (utom de som är utseendemässigt väldigt fula, har mentala problem eller har en stor skara följare som de ska briljera inför (vilka är få)).
Kvinnor är mer intresserad av att shama män i fysisk gemenskap med andra kvinnor där de kan få direktrespons på deras hat och bekräftelse på hur bra de själv är.
2017-04-29, 20:49
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Detta borde tas upp som typexempel på halmgubbeargumentation.
Jaså. Vad stämmer inte menar du?

Befria alla män – från manligheten

Äntligen har feminismen skuffat undan männen

Mannen måste sluta vara man
2017-04-29, 20:52
Medlem
pollenpers avatar
[quote=CelenoII|60591583]Ah, när Merapi generaliserar så är det alltid rätt och riktigt!

Så här tex:[/
Citat:
QUOTE]
För en kvinna i världen ÄR faktiskt alla män hon träffar på potentiella våldtäktsmän
.

Vad tror du en kvinna upplever på en oupplyst stig i skogen tänker när hon är på väg hem från festen.
2017-04-29, 20:54
Medlem
sealstrypers avatar
[quote=pollenper|60593491]
Citat:
Ah, när Merapi generaliserar så är det alltid rätt och riktigt!

Så här tex:[/.

Vad tror du en kvinna upplever på en oupplyst stig i skogen tänker när hon är på väg hem från festen.

Bor hon i Värmland är hon troligen mer orolig för vargangrepp än våldtäktsmän....
2017-04-29, 20:56
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Vad har det med saken att göra?

Vad tror du en kille tänker när han går igenom Rinkeby och möter en grupp med invandrare?

Låt mig gissa: Vissa generaliseringar är ok, om feminister godkänner dem.

Tex generaliseringar om män, helst vita.
2017-04-29, 20:56
Medlem
[quote=pollenper|60593491]
Citat:
Ah, när Merapi generaliserar så är det alltid rätt och riktigt!

Så här tex:[/.

Kvinnor ska sluta vara försiktiga och misstänksamma för att sen skylla sig själva när de väl blir våldtagna, för då ljuger de och ska stenas.
2017-04-29, 20:58
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Kvinnor ska sluta vara försiktiga och misstänksamma för att sen skylla sig själva när de väl blir våldtagna, för då ljuger de.
Nej, kvinnor ska gå nakna genom mörka gränder och sedan skylla på polisen för att de gav henne rådet att vara försiktig.
2017-04-29, 21:13
Medlem
pollenpers avatar
Nu är det tio alias som tävlar om hur man förintar Merapi, hon är den enda orkar att svara.
Jag tror inte ni är intresserade av en diskussion, ni verkar mer intresserade av att döda debattören.

Och som svar på detta inlägg kommer.
Hon svarar ju så jävla dumt, hon är ju efterbliven i sitt hat mot män.

Ni ska vara jävligt glada att någon orkar svara överhuvudtaget.

Fast jag tror ni sprider ert feministhat utan att någon svarar, det räcker med raggmunk. (Ryggdunk, jävla stavningskontroll).

Det är inte kul att bli idiotförklarad efter varje inlägg.
Jag har i och för sig inte blivit idiotförklarad, bara ohederlig och diverse annat.
Men det bjuder inte in till diskussion.
2017-04-29, 21:18
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Nu är det tio alias som tävlar om hur man förintar Merapi, hon är den enda orkar att svara.
Jag tror inte ni är intresserade av en diskussion, ni verkar mer intresserade av att döda debattören.

Och som svar på detta inlägg kommer.
Hon svarar ju så jävla dumt, hon är ju efterbliven i sitt hat mot män.

Ni ska vara jävligt glada att någon orkar svara överhuvudtaget.

Fast jag tror ni sprider ert feministhat utan att någon svarar, det räcker med raggmunk. (Ryggdunk, jävla stavningskontroll).

Jag har i och för sig inte blivit idiotförklarad, bara ohederlig och diverse annat.
Du har missuppfattat flashback. Detta är en intellektuell fäktningsarena med skarpa vapen. Men ni unika snöflingor kräver specialbehandling.

En garde!

Om ni inte pallar trycket på ett internetforum så anser jag inte ni skall kvoteras in någonstans

Hur ska någon se på någon annan som likvärdig om den kräver specialbehandling?
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-29 kl. 21:21.
2017-04-29, 21:26
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Hur många tycker du ska tiga så att dumheter kan fortsätta få spridas?
Citat:
Vilken debatt?

Feminism är sanningen. Den går inte att debattera.

Det sades alldeles nyss i tråden, det finns ingen seriös kritik mot feminism.
Citat:
Nu har ju denna tråd entydigt visat vilka som serverar raggmunkar, så det argumentet kan du lägga ner.
Citat:
Varför blir inte du idiotförklarad om det är det som driver oss, tror du?

Och räknas kommentarer som "Ramlar det ner ett mynt snart? Punkt jävla slut? eller måste jag formulera detta ännu tydligare?" eller "Som sagt du behöver u inte bevisa din uppenbara dumhet, oförmåga läsa och förstå rapporter av denna typ eller fatta vad grundläggande begrepp som jämställdhet står för ännu mer" som idiotförklaring?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in